www.smucler.cz

SEAT odhalil novou vlajkovou loď. Co Tarraco nabízí?

18. 9. 2018

SEAT představil světu svou novou vlajkovou loď, velké SUV s názvem Tarraco. Tarraco je třetím SUV v nabídce značky, na silnicích již běžně můžeme vídat modely Ateca a Arona. Tarraco, jehož jméno bylo vybráno ve veřejném hlasování a označuje historické španělské město Tarragona, je prvním modelem s novým designérským stylem, kterým se bude SEAT prezentovat v nadcházejících letech. Předprodej modelu bude zahájen v prosinci, první kusy se dostanou k zákazníkům již na začátku příštího roku.

Nové SUV se pyšní nevídanou praktičností, je totiž zkonstruováno na platformě MQB-A s dlouhým rozvorem. Díky použité platformě se nabízí i v sedmisedadlové verzi a poskytuje dynamické jízdní vlastnosti při zachování vysokého komfortu jízdy. O bezchybnou jízdu se stará také adaptivní regulace podvozku DCC, díky kterému je Tarraco připraveno na sportovní jízdu i na cestování. Řidič si může zvolit nastavení, které mu nejvíce vyhovuje, systém se však automaticky přizpůsobuje aktuální jízdní situaci a charakteristiku odpružení mění v závislosti na povrchu silnice a jízdním stylu.

Nabídka motorizací

V nabídce se objeví celkem čtyři motory, dva zážehové a dva vznětové. Zážehové jednotky zastupují motory 1.5 TSI s výkonem 110 kW se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol a 2.0 TSI s výkonem 140 kW, který je přenášen na všechna kola díky sedmistupňové automatické převodovce DSG a systému 4Drive.

Vznětové agregáty zastupují motory 2.0 TDI ve dvou výkonových variantách nabízejících výkon 110 kW a 140 kW. První z nich bude dodávána s manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo s převodovkou DSG a pohonem všech kol, silnější varianta bude k dispozici výhradně s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4Drive. Později by měl být na výběr také alternativní pohon.

Nabitý jízdními asistenty

Nové Tarraco se nenechá zahanbit ani v oblasti asistenčních systémů, které přispívají k pohodlnější a bezpečnější jízdě. V sériové výbavě bude standardně dodáván například systém udržování jízdního pruhu Lane Assist nebo asistent pro detekci překážek Front Assist. Ve výbavě na přání pak bude například asistent pro sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v koloně, adaptivní tempomat ACC nebo asistent pro přepínání dálkových světel Light Assist. K maximální bezpečnosti přispívá systém pro nouzové volání, asistent pro preventivní ochranu posádky a systém detekce převrácení vozu.

Prostor, luxus a styl

Cestujícím dodává Tarraco díky svým rozměrům pocit prostornosti. Na délku měří 4735 mm a jeho výška je 1658 mm. I přes velkorysé vnější rozměry však z jeho vzhledu vyzařuje jistá dávka lehkosti a obratnosti. Design přední části vozu naznačuje nový designérský styl značky SEAT, který se vyznačuje především výraznější maskou chladiče. Světlomety si zachovávají charakteristický trojúhelníkový základní tvar, jsou ale více zapuštěny do karoserie. Tarraco používá výhradně LED světelnou techniku, a to pro vnější i vnitřní osvětlení.

SEAT Tarraco bude nabízen v osmi barevných provedeních karoserie – zelené Camouflage, bílé Oryx, stříbrné Reflex, modré Atlantic, šedé Indium, béžové Titanium, černé Deep a šedé Urano.

Interiér je navržen tak, aby poskytoval maximální prostornost a vyvolával pocit bezpečí a kvality. Všechny potřebné údaje o jízdě může řidič přehledně sledovat na digitálním přístrojovém panelu SEAT Digital Cockpit s úhlopříčkou 10,25". Obrazovka multimediálního systému o velikosti 8" pak nabízí celé posádce přístup k rozsáhlému portfoliu služeb značky SEAT v oblasti konektivity, umožňuje přístup k nastavení jízdních vlastností vozu a samozřejmě zastane i funkci hudebního přehrávače.

Dále by vás mohlo zajímat

Aditivní výroba posouvá limity při vývoji a výrobě vozů

Aditivní výroba je moderní způsob výroby dílů v mnoha různých oblastech. Díky aditivní výrobě je možné vyrábět díly bez použití forem, prakticky eliminuje omezení z hlediska konstrukce a designu a navíc je u řady výrobků několikrát rychlejší oproti běžné výrobě. Možnosti využití této technologie...

číst dále

Jízda modelu Škoda Enyaq iV v číslech

Příchod nového modelu Škoda Enyaq iV znamená velký krok pro značku Škoda v oblasti elektromobility. Jde o první sériově vyráběný model značky postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí typické přednosti vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka p...

číst dále

Žákovský vůz Slavia očima Jana Kopeckého a Jana Hlouška

Nedávno žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto představili žákovský vůz pro rok 2020. Nyní kvality modelu Slavia otestoval nejrychlejší spolupracovník značky Škoda, závodník Jan Kopecký. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport spolu s novým spolujezdcem Janem Hlouškem vzali žákovský vůz na ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl