www.smucler.cz

TSI - Benzínové motory s turbem

7. 3. 2017

TSI je zkratkou tří anglických slov - Twincharged Stratified Injection. Jedná se o zkratku, která označuje přeplňované benzínové motory s technologií přímého vstřikování paliva. Označení TSI je využíváno v podstatě u všech benzínových pohonných jednotek z koncernu Volkswagen. Motory TSI jsou stavěny podle pravidel downsizingu - vysoký výkon získaný z malého objemu motoru.

Historie TSI

První motor s označením TSI vykoukl na svět v roce 2005 a jednalo se o motor s objemem 1,4 litru. Tento agregát se označoval FSI a byl zvláštní především dvojím přeplňováním. Díky dvojitému přeplňování dosahoval motor stejného výkonu, jako pohonné jednotky s objemem kolem 2,3 litru. A ještě k tomu se spotřebou nižší přibližně o 20 procent.

Pod označením TSI prodával Volkswagen celé tři roky pouze jeden přeplňovaný motor. Od roku 2008 se v sortimentu objevily motory TSI, ale naprosto jiné konstrukce. Motory totiž měly jen jedno turbodmychadlo. Díky přímému vstřikování tak měl motor vyšší účinnost, nižší spotřebu a také produkoval méně emisí.

Po nástupu nové generace motorů TSI s platformou MQB v roce 2012 byly motory nakloněny o 12 stupňů vzad a konstrukce byla opět kompletně přepracována. Stále se tedy jednalo o motor TSI, ale již třetí, naprosto odlišné konstrukce. Právě od příchodu platformy MQB se motory začaly modernizovat a objemy motorů se rozšířily skrz celou nabídku vozů koncernu.

Objemy motorů TSI

Pohonné jednotky TSI najdeme v dnešních vozech v objemu od jednoho do pěti litrů, přičemž koncern nabízí momentálně motory s objemy 1 - 2 litry. Výkony těchto motorů se pohybují mezi 70 a 221 kW, což vzhledem k objemu rozhodně není málo.

V rámci downsizingu můžeme očekávat změnu v nabídce motorů. Z aktuálních objemů 1,0 - 1,2 - 1,4 - 1,8 a 2,0 TSI by se objemy nabízených motorů měly změnit na 1,0 - 1,5 - 2,0 TSI.

Jízdní vlastnosti s motory TSI

Motory TSI se vyznačují plynulým chodem ve velkém rozpětí otáček. Pokud se budeme bavit dnes pravděpodobně o nejběžnějším motoru - 1,2 TSI (63 kW), záběr motoru je opravdu široký. Úsporné jízdy lze docílit při pomalejší jízdě v rozpětí otáček 1 500 - 2 200, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800. I s malým motorem můžete jezdit v rychlostech kolem 150 km/h za přijatelnou spotřebu.

Spotřeba motorů se pak pohybuje podle jejich objemu. U “jednadvojky” v nejslabší specifikaci lze jezdit mezi pěti a sedmi litry, u té nejsilnější verze s 206 kilowatty bude pak rozdíl ve spotřebě oproti nejslabšímu motoru znatelný.

V porovnání s atmosférickými motory jsou agregáty TSI úspornější, zátah je dostupný již od nižších otáček a jsou také tišší. TDI motory jsou pak přeplňované naftové motory, u nichž jsou otáčky ještě nižší, než u motoru TSI, zátah je dostupný ještě od nižších otáček, ale jsou naopak hlučnější než motory TSI a někdy i než motory atmosférické.

Dále by vás mohlo zajímat

ŠmucleRace #03 | Women Day

Slavíme čtvrt století a při této příležitosti naše tajná dílna uspořádala ŠMUCLER WOMEN DAY, večer zaměřený výhradně pro DÁMY. Čekalo nás netradiční spojení ryze ženských témat v prostorách našeho servisního zázemí a showroomů. Celý večer byli k dispozici kolegyně i kolegové z našich týmů. Co v...

číst dále

Nový Touareg dostal funkci nočního vidění

Volkswagen Touareg je prvním vozem značky, ve kterém se objevuje možnost vybavit ho infračervenou kamerou. Pomocí infračervené kamery nová generace Touaregu rozpozná osoby či zvěř před sebou a řidič je na ně s dostatečným předstihem upozorněn. Volkswagen uvedl, že infračervená kamera umístěn...

číst dále

U jezera Wörthersee byl představen Golf GTI TCR Concept

Včera byla odhalena studie Volkswagenu Golf GTI TCR Concept. Světová premiéra se uskutečnila při legendárním Setkání GTI v rakouském městě Reifnitz u jezera Wörthersee. O představení nové studie se postaral Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Volkswagen AG, který zodpovídá za prode...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
Kvůli takovému pohledu se k nám vyplatí občas zajít. 😉 #skoda #rapid #rapidspaceback #usmuclera #skodaauto #car #cars #auto
Autocentrum Jan Šmucler
T-Roc v přírodě vypadá zkrátka skvěle. 🌞🚙 #troc #vwtroc #volkswagentroc #suv #crossover #forest #offroad #countryside #tsi #volkswagen #vw #car #cars #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Perfection! ❤️ #perfection #seat #leon #cupra #cuprar #seatleon #seatleoncupra #leoncuprar #seatleoncuprar #seatklub #auto #tsi #nature #smuclerace
Autocentrum Jan Šmucler
One of the best motorbikes from Honda ever. 🏍️ #honda #africatwin #hondaafricatwin #adv #hondabigbike #hondaafricatwincrf1000l #crf1000l #CRF1000 #CRF1000L2 #AdventureSports #africatwinadventuresports #TrueAdventure #adventure 🏍️ #instamoto #instabike Shoted by @petrkrauz at Motorradmesse Linz 2018 #linz #motoshow #motorradmesse #bikelinz
Autocentrum Jan Šmucler
Fabia má jak v nabídce Škody, tak i v našem autosalonu pevné místo. Asi bude stát za to! 🚘 #skoda #fabia #skodafabia #usmuclera #skodaauto #skodafan #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Do you know this car? It's #seat #arona in #pilsen #seatarona #seatlove #seatcr #seatlife #instacar #seatklub #tsi #crossover #suv #orangecar 👀 Watch more pics at our Facebook: facebook.com/Autocentrum.Jan.Smucler . Picture by @jezekpe 📷
více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl