www.smucler.cz

TSI - Benzínové motory s turbem

7. 3. 2017

TSI je zkratkou tří anglických slov - Twincharged Stratified Injection. Jedná se o zkratku, která označuje přeplňované benzínové motory s technologií přímého vstřikování paliva. Označení TSI je využíváno v podstatě u všech benzínových pohonných jednotek z koncernu Volkswagen. Motory TSI jsou stavěny podle pravidel downsizingu - vysoký výkon získaný z malého objemu motoru.

Historie TSI

První motor s označením TSI vykoukl na svět v roce 2005 a jednalo se o motor s objemem 1,4 litru. Tento agregát se označoval FSI a byl zvláštní především dvojím přeplňováním. Díky dvojitému přeplňování dosahoval motor stejného výkonu, jako pohonné jednotky s objemem kolem 2,3 litru. A ještě k tomu se spotřebou nižší přibližně o 20 procent.

Pod označením TSI prodával Volkswagen celé tři roky pouze jeden přeplňovaný motor. Od roku 2008 se v sortimentu objevily motory TSI, ale naprosto jiné konstrukce. Motory totiž měly jen jedno turbodmychadlo. Díky přímému vstřikování tak měl motor vyšší účinnost, nižší spotřebu a také produkoval méně emisí.

Po nástupu nové generace motorů TSI s platformou MQB v roce 2012 byly motory nakloněny o 12 stupňů vzad a konstrukce byla opět kompletně přepracována. Stále se tedy jednalo o motor TSI, ale již třetí, naprosto odlišné konstrukce. Právě od příchodu platformy MQB se motory začaly modernizovat a objemy motorů se rozšířily skrz celou nabídku vozů koncernu.

Objemy motorů TSI

Pohonné jednotky TSI najdeme v dnešních vozech v objemu od jednoho do pěti litrů, přičemž koncern nabízí momentálně motory s objemy 1 - 2 litry. Výkony těchto motorů se pohybují mezi 70 a 221 kW, což vzhledem k objemu rozhodně není málo.

V rámci downsizingu můžeme očekávat změnu v nabídce motorů. Z aktuálních objemů 1,0 - 1,2 - 1,4 - 1,8 a 2,0 TSI by se objemy nabízených motorů měly změnit na 1,0 - 1,5 - 2,0 TSI.

Jízdní vlastnosti s motory TSI

Motory TSI se vyznačují plynulým chodem ve velkém rozpětí otáček. Pokud se budeme bavit dnes pravděpodobně o nejběžnějším motoru - 1,2 TSI (63 kW), záběr motoru je opravdu široký. Úsporné jízdy lze docílit při pomalejší jízdě v rozpětí otáček 1 500 - 2 200, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800. I s malým motorem můžete jezdit v rychlostech kolem 150 km/h za přijatelnou spotřebu.

Spotřeba motorů se pak pohybuje podle jejich objemu. U “jednadvojky” v nejslabší specifikaci lze jezdit mezi pěti a sedmi litry, u té nejsilnější verze s 206 kilowatty bude pak rozdíl ve spotřebě oproti nejslabšímu motoru znatelný.

V porovnání s atmosférickými motory jsou agregáty TSI úspornější, zátah je dostupný již od nižších otáček a jsou také tišší. TDI motory jsou pak přeplňované naftové motory, u nichž jsou otáčky ještě nižší, než u motoru TSI, zátah je dostupný ještě od nižších otáček, ale jsou naopak hlučnější než motory TSI a někdy i než motory atmosférické.

Dále by vás mohlo zajímat

Volkswagen zajel rekordní čas na slavném Pikes Peaku

Volkswagen se díky závodnímu vozu I.D. R Pikes Peak nesmazatelně zapsal do historie závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb”. Francouzský závodník Romain Dumas dokázal zvítězit s elektromobilem, který se pyšní výkonem 500 kW (680 k), a stanovil nový nejrychlejší čas nejen v kategori...

číst dále

Řízení všech kol

Řízení všech kol dostalo jako první vůz v koncernu Volkswagen luxusní SUV Touareg . Díky řízení všech kol dokáže být i poměrně velký vůz podobně obratný jako kompaktní automobil. Při řízení všech kol jsou podle jízdní situace natáčena současně přední i zadní kola tak, aby bylo dosaženo buď co n...

číst dále

Volkswagen Touareg u nás v autosalonu!

Je to tady! Do našeho autosalonu v Plzni již přijel nový Volkswagen Touareg a vy tak máte možnost ho poprvé vidět naživo. Konkrétně si u nás máte možnost prohlédnout verzi R-Line, která se od výbavových stupňů Atmosphere a Elegance odlišuje svým sportovním desginem. R-Line dostal výrazný pře...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
SEATu Ateca černá sluší. 👌 Jak se vám líbí? #seat #atea #seatateca #suv #seatfans #seatlife #car #cars #instacar #auto #usmuclera
Autocentrum Jan Šmucler
Vybrat lak nového vozu je mnohdy těžké rozhodnutí. S našimi ukázkovými vzorky to však jde alespoň o něco snáze. Jakou barvu vozu máte nejraději? 🙂 #usmuclera #volkswagen #vw #skoda #seat #car #cars #auto #paint #colour
Autocentrum Jan Šmucler
Volkswagen Tiguan je neskutečně elegantní fešák. 👌 #volkswagen #tiguan #vwtiguan #vw #usmuclera #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Krásný pohled. Nemyslíte? 👌🙂 #usmuclera #volkswagen #polo #vwpolo #vw #vwlover #vwworld #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
U nás opravdu je, na co se dívat. 😉😍 #seat #ibiza #seatibiza #usmuclera #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Stále nemůžeme zapomenout na podzimní focení T-Rocu. Opravdu si nás získal. 👌 #volkswagen #troc #vwtroc #volkswagentroc #vw #vwworld #car #cars #instacar #auto #suv #crossover #tsi
více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl