www.smucler.cz

TSI - Benzínové motory s turbem

7. 3. 2017

TSI je zkratkou tří anglických slov - Twincharged Stratified Injection. Jedná se o zkratku, která označuje přeplňované benzínové motory s technologií přímého vstřikování paliva. Označení TSI je využíváno v podstatě u všech benzínových pohonných jednotek z koncernu Volkswagen. Motory TSI jsou stavěny podle pravidel downsizingu - vysoký výkon získaný z malého objemu motoru.

Historie TSI

První motor s označením TSI vykoukl na svět v roce 2005 a jednalo se o motor s objemem 1,4 litru. Tento agregát se označoval FSI a byl zvláštní především dvojím přeplňováním. Díky dvojitému přeplňování dosahoval motor stejného výkonu, jako pohonné jednotky s objemem kolem 2,3 litru. A ještě k tomu se spotřebou nižší přibližně o 20 procent.

Pod označením TSI prodával Volkswagen celé tři roky pouze jeden přeplňovaný motor. Od roku 2008 se v sortimentu objevily motory TSI, ale naprosto jiné konstrukce. Motory totiž měly jen jedno turbodmychadlo. Díky přímému vstřikování tak měl motor vyšší účinnost, nižší spotřebu a také produkoval méně emisí.

Po nástupu nové generace motorů TSI s platformou MQB v roce 2012 byly motory nakloněny o 12 stupňů vzad a konstrukce byla opět kompletně přepracována. Stále se tedy jednalo o motor TSI, ale již třetí, naprosto odlišné konstrukce. Právě od příchodu platformy MQB se motory začaly modernizovat a objemy motorů se rozšířily skrz celou nabídku vozů koncernu.

Objemy motorů TSI

Pohonné jednotky TSI najdeme v dnešních vozech v objemu od jednoho do pěti litrů, přičemž koncern nabízí momentálně motory s objemy 1 - 2 litry. Výkony těchto motorů se pohybují mezi 70 a 221 kW, což vzhledem k objemu rozhodně není málo.

V rámci downsizingu můžeme očekávat změnu v nabídce motorů. Z aktuálních objemů 1,0 - 1,2 - 1,4 - 1,8 a 2,0 TSI by se objemy nabízených motorů měly změnit na 1,0 - 1,5 - 2,0 TSI.

Jízdní vlastnosti s motory TSI

Motory TSI se vyznačují plynulým chodem ve velkém rozpětí otáček. Pokud se budeme bavit dnes pravděpodobně o nejběžnějším motoru - 1,2 TSI (63 kW), záběr motoru je opravdu široký. Úsporné jízdy lze docílit při pomalejší jízdě v rozpětí otáček 1 500 - 2 200, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800. I s malým motorem můžete jezdit v rychlostech kolem 150 km/h za přijatelnou spotřebu.

Spotřeba motorů se pak pohybuje podle jejich objemu. U “jednadvojky” v nejslabší specifikaci lze jezdit mezi pěti a sedmi litry, u té nejsilnější verze s 206 kilowatty bude pak rozdíl ve spotřebě oproti nejslabšímu motoru znatelný.

V porovnání s atmosférickými motory jsou agregáty TSI úspornější, zátah je dostupný již od nižších otáček a jsou také tišší. TDI motory jsou pak přeplňované naftové motory, u nichž jsou otáčky ještě nižší, než u motoru TSI, zátah je dostupný ještě od nižších otáček, ale jsou naopak hlučnější než motory TSI a někdy i než motory atmosférické.

Dále by vás mohlo zajímat

ŠKODA AUTO letos slaví již 125 úspěšných let od svého založení

V roce 2020 slaví společnost ŠKODA AUTO plno významných jubileí. Například si připomíná 125 let od svého vzniku nebo 115 let od zahájení výroby automobilů v Mladé Boleslavi. Nechybí ani celá řada výročí důležitých modelů. „ŠKODA AUTO patří mezi automobilky s nejdelší tradicí kontinuální výrob...

číst dále

Nový SEAT Leon překvapí výrazným designem

Již brzy se představí nová generace modelu SEAT Leon . Úspěšný model španělské značky na první pohled ohromí zcela novým designem, který si však stále zachovává svůj nezaměnitelný dynamický styl. Těšit se dle prvních zpráv můžeme na větší vnější rozměry, ladnější linie a výrazněji tvarovanou zá...

číst dále

Nový Golf prokázal své kvality v testech bezpečnosti

Nový Volkswagen Golf 8. generace absolvoval testy bezpečnosti nezávislé organizace Euro NCAP a prošel na výbornou – s maximálním počtem pěti hvězdiček. Modelu Golf zkušební komisaři udělili vysoká hodnocení ve všech hodnocených kritériích. Výborně obstál v případě ochrany dospělých i dětskýc...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
Nový Passat GTE s technologií #pluginhybrid 🚙🔋 . . . . . . #volkswagen #volkswagencz #vw #volkswagentiguan #vwr #classicvw #volkswagenr #plzen #pilsen #smucler #carpic #cars #sportcars #carphoto od @jezekpetrcz #vwcz #volkswagens #germancar #germancars @volkswagencz #carphoto od @jezekpe #smucler #car #carphoto #newcar #newcars #hybrid #electriccar #emobility
Autocentrum Jan Šmucler
Zaujme na první pohled. #PassatGTE . . . . . . #volkswagen #volkswagencz #vw #volkswagentiguan #vwr #classicvw #volkswagenr #plzen #pilsen #smucler #carpic #cars #sportcars #carphoto od @jezekpetrcz #vwcz #volkswagens #germancar #germancars @volkswagencz #carphoto od @jezekpe #smucler #car #carphoto #newcar #newcars #hybrid #electriccar #emobility
Autocentrum Jan Šmucler
@volkswagen #PassatGTE. Moderní mobilita s hybridní technologií 🚙🔋 . . . . . . #volkswagen #volkswagencz #vw #volkswagentiguan #vwr #classicvw #volkswagenr #plzen #pilsen #smucler #carpic #cars #sportcars #carphoto od @jezekpetrcz #vwcz #volkswagens #germancar #germancars @volkswagencz #carphoto od @jezekpe #smucler #car #carphoto #newcar #newcars #hybrid #electriccar #emobility
Autocentrum Jan Šmucler
Podívejte se zblízka na novou Hondu #jazz 🚗
Autocentrum Jan Šmucler
Vydejte se vlastní cestou s Hondou #jazz 🚘
Autocentrum Jan Šmucler
Honda #jazz = vůz pro všechny generace
více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl