www.smucler.cz

TSI - Benzínové motory s turbem

7. 3. 2017

TSI je zkratkou tří anglických slov - Twincharged Stratified Injection. Jedná se o zkratku, která označuje přeplňované benzínové motory s technologií přímého vstřikování paliva. Označení TSI je využíváno v podstatě u všech benzínových pohonných jednotek z koncernu Volkswagen. Motory TSI jsou stavěny podle pravidel downsizingu - vysoký výkon získaný z malého objemu motoru.

Historie TSI

První motor s označením TSI vykoukl na svět v roce 2005 a jednalo se o motor s objemem 1,4 litru. Tento agregát se označoval FSI a byl zvláštní především dvojím přeplňováním. Díky dvojitému přeplňování dosahoval motor stejného výkonu, jako pohonné jednotky s objemem kolem 2,3 litru. A ještě k tomu se spotřebou nižší přibližně o 20 procent.

Pod označením TSI prodával Volkswagen celé tři roky pouze jeden přeplňovaný motor. Od roku 2008 se v sortimentu objevily motory TSI, ale naprosto jiné konstrukce. Motory totiž měly jen jedno turbodmychadlo. Díky přímému vstřikování tak měl motor vyšší účinnost, nižší spotřebu a také produkoval méně emisí.

Po nástupu nové generace motorů TSI s platformou MQB v roce 2012 byly motory nakloněny o 12 stupňů vzad a konstrukce byla opět kompletně přepracována. Stále se tedy jednalo o motor TSI, ale již třetí, naprosto odlišné konstrukce. Právě od příchodu platformy MQB se motory začaly modernizovat a objemy motorů se rozšířily skrz celou nabídku vozů koncernu.

Objemy motorů TSI

Pohonné jednotky TSI najdeme v dnešních vozech v objemu od jednoho do pěti litrů, přičemž koncern nabízí momentálně motory s objemy 1 - 2 litry. Výkony těchto motorů se pohybují mezi 70 a 221 kW, což vzhledem k objemu rozhodně není málo.

V rámci downsizingu můžeme očekávat změnu v nabídce motorů. Z aktuálních objemů 1,0 - 1,2 - 1,4 - 1,8 a 2,0 TSI by se objemy nabízených motorů měly změnit na 1,0 - 1,5 - 2,0 TSI.

Jízdní vlastnosti s motory TSI

Motory TSI se vyznačují plynulým chodem ve velkém rozpětí otáček. Pokud se budeme bavit dnes pravděpodobně o nejběžnějším motoru - 1,2 TSI (63 kW), záběr motoru je opravdu široký. Úsporné jízdy lze docílit při pomalejší jízdě v rozpětí otáček 1 500 - 2 200, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800. I s malým motorem můžete jezdit v rychlostech kolem 150 km/h za přijatelnou spotřebu.

Spotřeba motorů se pak pohybuje podle jejich objemu. U “jednadvojky” v nejslabší specifikaci lze jezdit mezi pěti a sedmi litry, u té nejsilnější verze s 206 kilowatty bude pak rozdíl ve spotřebě oproti nejslabšímu motoru znatelný.

V porovnání s atmosférickými motory jsou agregáty TSI úspornější, zátah je dostupný již od nižších otáček a jsou také tišší. TDI motory jsou pak přeplňované naftové motory, u nichž jsou otáčky ještě nižší, než u motoru TSI, zátah je dostupný ještě od nižších otáček, ale jsou naopak hlučnější než motory TSI a někdy i než motory atmosférické.

Dále by vás mohlo zajímat

SEAT odhalil novou vlajkovou loď. Co Tarraco nabízí?

SEAT představil světu svou novou vlajkovou loď, velké SUV s názvem Tarraco. Tarraco je třetím SUV v nabídce značky, na silnicích již běžně můžeme vídat modely Ateca a Arona . Tarraco, jehož jméno bylo vybráno ve veřejném hlasování a označuje historické španělské město Tarragona, je prvním mod...

číst dále

SEAT Tarraco: Předpremiérové dojmy z řízení

SEAT Tarraco se objevil na silnici i mimo ni ve své produkční verzi, pouze s maskováním designu, již nedlouho před svou premiérou. Za volant se posadil Stefan Ilijevic, vedoucí oddělení předběžného vývoje, patentů a inovací ve společnosti SEAT, a vyzkoušel jízdní vlastnosti a funkce nového sedmi...

číst dále

Jak bude vypadat interiér Škody Vision RS?

Díky studii Škoda Vision RS se můžeme podívat na to, jak by mohly vypadat modely s přívlastkem RS možná již za několik let. Náčrtek interiéru této studie zveřejnila automobilka Škoda ještě před jejím oficiálním představením na autosalonu v Paříži. Designové návrhy budoucích modelů Škoda vznika...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
#volkswagen Arteon v téhle barvě prostě stojí za to 😍 . . . . . . #volkswagens #arteon #vw #vwarteon #volkswagenarteon #arteonrline #auto #car #volkswagencz #vwclubcz #carpic #carpictures
Autocentrum Jan Šmucler
V interiéru Volkswagenu Touareg se budete cítit lépe než kdekoliv jinde, dokonce lépe než doma u televize. 📺 Poznejte, co znamená pojem „maximální komfort”. 😉 #volkswagen #touareg #vw #vwtouareg #suv #car #cars #luxurycar #auto #elegance #interior #carinterior
Autocentrum Jan Šmucler
S Touaregem se nemusíte bát, že se vám nepodaří zaparkovat. 🅿️ S parkovacími senzory a automatickým parkovacím asistentem to jde úplně samo. 👍 #volkswagen #touareg #vw #vwtouareg #suv #car #cars #luxurycar #auto #elegance #parking #garage #parkinggarage
Autocentrum Jan Šmucler
Existuje rodinné kombi, které se umí ve zlomku sekundy změnit v závodní vůz? Ano, jistě – v podobě SEATu Leon ST Cupra. 🏁 #seat #seatcr #track #seatfans #car #cars #instacar #auto #seatleon #leon #leoncupra #seatleoncupra #cupra #cupra300 #tsi
Autocentrum Jan Šmucler
Vyzkoušejte, co všechno umí multimediální systém ve Škodě Karoq. Budete překvapeni. O příjemnou teplotu při zkoušení se postará automatická klimatizace Climatronic. 😉 #skoda #skodaauto #karoq #skodakaroq #suv #usmuclera #skodafan #skodalove #skodagram #skodacr #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Málokterý vůz vypadá skvěle z každého úhlu. Touareg ale mezi výjimky rozhodně patří. Co myslíte? 😉 #volkswagen #touareg #vw #vwtouareg #suv #car #cars #luxurycar #auto #elegance
více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl