Volkswagen představil nové Polo. Bude i ve verzi GTI. 21.6.2017

Před několika dny byla představena nová verze modelu Polo. Volkskwagen si pro světovou premiéru šestého vydání svého úspěšného vozu vybral Berlín. Nové Polo by mělo zaujmout ještě více zákazníků než tomu bylo doposud, protože mimo jiné nabízí mnohem větší zavazadlový prostor, a tím i širší možnosti využití.

Znatelně vyrostlo

Jak už to bývá snad u všech modernizovaných modelů všech značek, i Polo se výrazně zvětšilo oproti svému předchůdci. Délka se se zvýšila z 3972 mm nad hranici čtyř metrů, konkrétně na 4053 mm, což znamená prodloužení o více než 8 centimetrů. Rozvor se pak navýšil o 94 milimetrů a šířka vozu o 69 mm na celkových 1751 milimetrů. Větší prostor zaznamenají nejen cestující na předních a zadních sedadlech, ale také se tím výrazně zvětšil objem zavazadlového prostoru, ten z dřívějších 280 litrů narostl na pro tak malý automobil velmi slušných 351 litrů.

Interiér k nepoznání

Změnil se i interiér, ten nejenže moderněji vypadá, ale on modernější je. Nabídne 6,5 až 8" displej pro navigaci a ovládání mnoha funkcí vozu a za příplatek je možné dostat digitální přístrojový panel, které může zobrazovat rychloměr i otáčkoměr tak, jak jsme zvyklí, ale dokáže se i přizpůsobit požadavkům řidiče, který si na něm může zobrazit například navigaci, aby ji měl ve svém zorném poli a mohl se tak lépe věnovat řízení.

Motory pro každého

Základní motorizací je litrový benzínový tříválec 1.0 MPI, který nabízí výkon 48 nebo 55 kW. Neoblíbenější pravděpodobně budou motory 1.0 TSI poskytující výkon 70 a 85 kW, ale čtyřválcové 1.5 TSI Evo se 110 kilowatty si své obdivovatele také jistě najde. Nejinak by tomu mělo být i u verze GTI s dvoulitrovým motorem TSI, které dosahuje výkonu 147 kW, tedy rovných 200 koní. Na výběr je ještě z dieselových motorů, ovšem jen čtyřválcový 1.6 TDI o výkonu 59, případně 70 kW. Všechny motory s výkonem 70 kW a vyšším budou moci být vybaveny dvouspojkovou převodovkou DSG.