www.smucler.cz

Volkswagen ukázal dva nové motory a 48V hybridní systém

4. 5. 2018

Volkswagen rozšíří svou nabídku motorizací. Na nedávnou proběhlém Vídeňském sympoziu o motorech představil částečně hybridní systém s 48V elektrickou sítí, nový vznětový motor, který bude rovněž součástí hybridního pohonu, a nejmodernější motor spalující stlačený zemní plyn. Nové druhy pohonu jsou součástí strategie Volkswagenu, díky které splní limit EU pro flotilové emise CO 2 95 g/km, který začne platit v roce 2020.

48V částečně hybridní systém

Prvním novým představeným systémem pohonu je částečně hybridní systém, který pracuje s napětím 48 V. Tento systém se poprvé objeví v příští generaci modelové řady Golf, která přijde na trh v roce 2019, a Volkswagen chce jeho pomocí hybridní pohon cenově zpřístupnit širšímu okruhu zákazníků. Hybridní pohon výrazně snižuje spotřebu paliva a emise, přičemž vůz rozhodně neztratí nic ze své dynamiky, naopak díky podpoře akcelerace elektromotrem nabízí lepší zrychlení při rozjezdu i při jízdě.

Motor 1.5 TGI Evo (EA211 evo)

Dále Volkswagen představil nový motor 1.5 TGI Evo spalující stlačený zemní plyn. Motor je vybaven turbodmychadlem VTG, které představuje nejnovější generaci turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, a nabízí maximální výkon 96 kW. Představení tohoto motoru je důležitým krokem v rámci masivního rozvoje motorů poháněných CNG, o který Volkswagen vytrvale usiluje.

Kromě znatelně vyšší hospodárnosti oproti benzínovým a dieslovým motorům je přednost motorů TGI také ve velmi nízké úrovni emisí. Na německém trhu motory na CNG již představují druh pohonu s nejvyšším růstem prodejů. Zážehové motory TGI dokáží spalovat e-gas, tedy stlačený zemní plyn z metanu, který se vyrábí pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Výroba motoru 1.5 TGI Evo bude zahájena ještě v letošním roce.

Vznětový motor 2.0 TDI (EA288 evo)

Poslední novinkou je vyspělý vznětový motor 2.0 TDI řady EA288 evo. Tento čtyřválec bude nabízen také v kombinaci s hybridním systémem. Již v prvním modelu, ve kterém se objeví, bude součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12V generátorem plnícím funkci spouštěče. Částečně hybridní systém s lithium-iontovým akumulátorem pomáhá ke snížení spotřeby paliva. V nabídce motorizací se nové jednotky 2.0 TDI objeví s výkony 100 kW až 150 kW.

S novou řadou vznětových motorů se Volkswagen dostává ve srovnání s konkurenty na vrchol v konstrukci tohoto druhu pohonu. Spalovací proces byl navržen tak, aby došlo ke zlepšení hospodárnosti a snížení množství emisí vznikajících při spalování. Bylo dosaženo také zvýšení účinnosti motoru a zrychlení reakcí turbodmychadla. Výsledkem úprav a nových konstrukčních řešení je snížení emisí CO 2 až o 10 g/km, přičemž hodnoty výkonu a točivého momentu se zvýšily až o 9 procent.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda potvrzuje, že alternativní pohony jsou na vzestupu

Automobilový svět se rychle mění, konvenční spalovací motory ustupují a čím dál větší podíl získávají alternativní pohony – potvrzují to i prodejní statistiky tuzemské Škodovky. To ale neznamená, že byste zítra museli nasednout do elektromobilu, alternativ, jak jezdit úsporně, je celá řada! ...

číst dále

Nový VW Amarok by mohl přijet v silné verzi o výkonu 300 koní

Nový Amarok má k premiéře ještě celkem daleko, přesto se o pick-upu objevuje další hrstka informací. Volkswagen a Ford už v lednu minulého roku oznámili novou alianci, jejímž cílem je společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. A jak už víme, právě nová generace pick-upu Amar...

číst dále

Mild hybrid, plug-in hybrid a CNG: Nové motorizace modelu ŠKODA OCT...

Nejprodávanější model značky ŠKODA nabízí tři různé alternativní pohony: plug-in hybrid, mild-hybrid a pohon na zemní plyn Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA nabízí inovativní asistenční systémy a vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti Moderní infotainment, zabudovaná eSIM a r...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl