www.smucler.cz

Volkswagen ukázal dva nové motory a 48V hybridní systém

4. 5. 2018

Volkswagen rozšíří svou nabídku motorizací. Na nedávnou proběhlém Vídeňském sympoziu o motorech představil částečně hybridní systém s 48V elektrickou sítí, nový vznětový motor, který bude rovněž součástí hybridního pohonu, a nejmodernější motor spalující stlačený zemní plyn. Nové druhy pohonu jsou součástí strategie Volkswagenu, díky které splní limit EU pro flotilové emise CO 2 95 g/km, který začne platit v roce 2020.

48V částečně hybridní systém

Prvním novým představeným systémem pohonu je částečně hybridní systém, který pracuje s napětím 48 V. Tento systém se poprvé objeví v příští generaci modelové řady Golf, která přijde na trh v roce 2019, a Volkswagen chce jeho pomocí hybridní pohon cenově zpřístupnit širšímu okruhu zákazníků. Hybridní pohon výrazně snižuje spotřebu paliva a emise, přičemž vůz rozhodně neztratí nic ze své dynamiky, naopak díky podpoře akcelerace elektromotrem nabízí lepší zrychlení při rozjezdu i při jízdě.

Motor 1.5 TGI Evo (EA211 evo)

Dále Volkswagen představil nový motor 1.5 TGI Evo spalující stlačený zemní plyn. Motor je vybaven turbodmychadlem VTG, které představuje nejnovější generaci turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, a nabízí maximální výkon 96 kW. Představení tohoto motoru je důležitým krokem v rámci masivního rozvoje motorů poháněných CNG, o který Volkswagen vytrvale usiluje.

Kromě znatelně vyšší hospodárnosti oproti benzínovým a dieslovým motorům je přednost motorů TGI také ve velmi nízké úrovni emisí. Na německém trhu motory na CNG již představují druh pohonu s nejvyšším růstem prodejů. Zážehové motory TGI dokáží spalovat e-gas, tedy stlačený zemní plyn z metanu, který se vyrábí pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Výroba motoru 1.5 TGI Evo bude zahájena ještě v letošním roce.

Vznětový motor 2.0 TDI (EA288 evo)

Poslední novinkou je vyspělý vznětový motor 2.0 TDI řady EA288 evo. Tento čtyřválec bude nabízen také v kombinaci s hybridním systémem. Již v prvním modelu, ve kterém se objeví, bude součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12V generátorem plnícím funkci spouštěče. Částečně hybridní systém s lithium-iontovým akumulátorem pomáhá ke snížení spotřeby paliva. V nabídce motorizací se nové jednotky 2.0 TDI objeví s výkony 100 kW až 150 kW.

S novou řadou vznětových motorů se Volkswagen dostává ve srovnání s konkurenty na vrchol v konstrukci tohoto druhu pohonu. Spalovací proces byl navržen tak, aby došlo ke zlepšení hospodárnosti a snížení množství emisí vznikajících při spalování. Bylo dosaženo také zvýšení účinnosti motoru a zrychlení reakcí turbodmychadla. Výsledkem úprav a nových konstrukčních řešení je snížení emisí CO 2 až o 10 g/km, přičemž hodnoty výkonu a točivého momentu se zvýšily až o 9 procent.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda Scala má za sebou světovou premiéru

Škoda Scala se konečně dočkala své premiéry, která proběhla dnes večer v Izraeli. Prezentace se přímo v izraelském městě Petach Tikva zúčastnilo přes 400 hostů. Světová premiéra byla také živě vysílána na internetu, kde si představení kompaktního modelu od automobilky Škoda nenechalo ujít mnoho ...

číst dále

První fotografie interiéru modelu Scala

Již 6. prosince proběhne světová premiéra modelu Škoda Scala v Tel Avivu. Automobilka Škoda však ukázala první fotografie interiéru již dnes a podle fotografií se máme na co těšit. Nový koncept interiéru se inspiruje výtvarným stylem, kterým se prezentovala designová studie Škoda Vision RS. Scal...

číst dále

Nový e-Crafter se představuje na českém trhu

Volkswagen Užitkové vozy uvádí plně elektricky poháněný model e-Crafter na český trh. Elektrická verze modelu Crafter zažila českou výstavní premiéru na e-Salonu v pražských Letňanech. Skříňový vůz e-Crafter nabízí jedinečné užitné vlastnosti a mezi jeho hlavní přednosti patří také nižší provo...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl