Volkswagen ukázal dva nové motory a 48V hybridní systém 4.5.2018

Volkswagen rozšíří svou nabídku motorizací. Na nedávnou proběhlém Vídeňském sympoziu o motorech představil částečně hybridní systém s 48V elektrickou sítí, nový vznětový motor, který bude rovněž součástí hybridního pohonu, a nejmodernější motor spalující stlačený zemní plyn. Nové druhy pohonu jsou součástí strategie Volkswagenu, díky které splní limit EU pro flotilové emise CO 2 95 g/km, který začne platit v roce 2020.

48V částečně hybridní systém

Prvním novým představeným systémem pohonu je částečně hybridní systém, který pracuje s napětím 48 V. Tento systém se poprvé objeví v příští generaci modelové řady Golf, která přijde na trh v roce 2019, a Volkswagen chce jeho pomocí hybridní pohon cenově zpřístupnit širšímu okruhu zákazníků. Hybridní pohon výrazně snižuje spotřebu paliva a emise, přičemž vůz rozhodně neztratí nic ze své dynamiky, naopak díky podpoře akcelerace elektromotrem nabízí lepší zrychlení při rozjezdu i při jízdě.

Motor 1.5 TGI Evo (EA211 evo)

Dále Volkswagen představil nový motor 1.5 TGI Evo spalující stlačený zemní plyn. Motor je vybaven turbodmychadlem VTG, které představuje nejnovější generaci turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, a nabízí maximální výkon 96 kW. Představení tohoto motoru je důležitým krokem v rámci masivního rozvoje motorů poháněných CNG, o který Volkswagen vytrvale usiluje.

Kromě znatelně vyšší hospodárnosti oproti benzínovým a dieslovým motorům je přednost motorů TGI také ve velmi nízké úrovni emisí. Na německém trhu motory na CNG již představují druh pohonu s nejvyšším růstem prodejů. Zážehové motory TGI dokáží spalovat e-gas, tedy stlačený zemní plyn z metanu, který se vyrábí pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Výroba motoru 1.5 TGI Evo bude zahájena ještě v letošním roce.

Vznětový motor 2.0 TDI (EA288 evo)

Poslední novinkou je vyspělý vznětový motor 2.0 TDI řady EA288 evo. Tento čtyřválec bude nabízen také v kombinaci s hybridním systémem. Již v prvním modelu, ve kterém se objeví, bude součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12V generátorem plnícím funkci spouštěče. Částečně hybridní systém s lithium-iontovým akumulátorem pomáhá ke snížení spotřeby paliva. V nabídce motorizací se nové jednotky 2.0 TDI objeví s výkony 100 kW až 150 kW.

S novou řadou vznětových motorů se Volkswagen dostává ve srovnání s konkurenty na vrchol v konstrukci tohoto druhu pohonu. Spalovací proces byl navržen tak, aby došlo ke zlepšení hospodárnosti a snížení množství emisí vznikajících při spalování. Bylo dosaženo také zvýšení účinnosti motoru a zrychlení reakcí turbodmychadla. Výsledkem úprav a nových konstrukčních řešení je snížení emisí CO 2 až o 10 g/km, přičemž hodnoty výkonu a točivého momentu se zvýšily až o 9 procent.