Nový Golf prokázal své kvality v testech bezpečnosti 3.1.2020

Nový Volkswagen Golf 8. generace absolvoval testy bezpečnosti nezávislé organizace Euro NCAP a prošel na výbornou – s maximálním počtem pěti hvězdiček. Modelu Golf zkušební komisaři udělili vysoká hodnocení ve všech hodnocených kritériích. Výborně obstál v případě ochrany dospělých i dětských cestujících a velmi dobře dopadl i případě ochrany chodců. Pochlubit se může rovněž vysokým hodnocením asistenčních a bezpečnostních systémů, dodávaných v sériové výbavě.

Ochrana dospělých a dětí

Nárazových zkoušek se zúčastnilo několik vozů modelu Golf s motorem 1.5 TSI. Ty postupně prošly čelním nárazem 40 procenty šířky vozu do deformovatelné překážky, čelním nárazem celou šířkou karoserie do nepoddajné bariéry, bočním nárazem a bočním nárazem do sloupu. Nárazové rychlosti při testech dosahovaly 32 až 64 km/h. Se sedadly připevněnými na pohyblivé zkušební stolici byly realizovány testy zaměřující se na riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu. Testování se nevyhnul ani systém nouzového brzdění Front Assist. Ze všech zmíněných testů si Golf celkem vysloužil skvělých 95 procent možných bodů v kategorii ochrany dospělých cestujících.

Při hodnocení ochrany dětí se vycházelo z výsledků čelních a bočních nárazů. K nim však navíc přibylo hodnocení testů montáže dětských sedaček a posouzení funkčnosti upevňovacích prvků, jako je ISOFIX. V kategorii ochrany dětí nový Golf dosáhl výborného 89procentního zisku bodů.

Ochrana chodců a cyklistů

Dále probíhaly simulace střetu vozidla s chodcem a zkoumaly se jeho důsledky pro oblast hlavy, stehen a holení. Prověřena byla také účinnost systému nouzového brzdění v případě hrozící kolize s chodcem či cyklistou. V této kategorii Golf získal 76 procent možných bodů.

Asistenční a bezepčnostní systémy

Čtvrtou hodnocenou kategorií jsou asistenční a bezpečnostní systémy, jako je asistent nouzového brzdění v městském provozu nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist. Oba tyto systémy se nachází již v sériové výbavě nového Golfu. Systém nouzového brzdění modelu Golf je rozšířen o funkci rozpoznávání cyklistů, podporu řidiče při vyhýbacím manévru a asistent pro odbočování. Podporu elektronických pomocníků zkušební komisaři ohodnotili 78 procenty bodů.

Na přání je možné Golf vybavit dalšími vyspělými asistenčními systémy. Mezi ně patří například adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním rychlostí nebo systém Travel Assist, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. K vyšší bezpečnosti přispívá také komunikační rozhraní Car2X, prostřednictvím kterého Golf v nebezpečných situacích komunikuje s ostatními vozidly a okolní dopravní infrastrukturou. Mezi volitelnými systémy jsou dále asistent pro jízdu v koloně, asistent pro sledování slepého úhlu, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa a parkovací asistent.