www.smucler.cz

Volkswagen testuje plně automatizované vozy

11. 4. 2019

Koncern Volkswagen provádí testování plně automatizovaných vozidel v reálném městském provozu v německém Hamburku. Je to poprvé, kdy Volkswagen testuje automatizovanou jízdu úrovně 4 ve skutečném provozu. Testů se účastní pět vozů Volkswagen e-Golf, které jsou vybaveny laserovými skenery, kamerami a ultrazvukovými a radarovými senzory. Zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu měří zhruba tři kilometry. Data o jízdách jsou nepřetržitě vyhodnocovány divizí výzkumu koncernu Volkswagen a uplatní se v mnoha výzkumných projektech, které se budou zaměřovat na autonomní jízdu.

„Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou,” říká Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen.

Komunikace mezi vozidlem a infrastrukturou je důležitou součástí

V současnosti v Hamburku vzniká nová zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu s délkou devět kilometrů. Její dokončení je plánováno v roce 2020. V rámci budování trasy Hamburk vybavuje semafory zařízením pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (I2V a V2I). Volkswagen a město Hamburk tak společně postupují při optimalizaci dopravy pomocí digitalizace a plošného využití automatizované jízdy na území města.

„Za dva a půl roku se v Hamburku uskuteční světový kongres na téma inteligentních dopravních systémů ITS. Velkou roli v nich bude hrát automatizovaná jízda. Mám radost, že jsme již s naším strategickým partnerem, koncernem Volkswagen, získali prvního uživatele naší zkušební trasy. Hamburk budeme etablovat jako etalon inteligentní mobility a v roce 2021 představíme světové veřejnosti mnoho inovativních projektů v oblasti mobility,” prohlašuje Michael Westhagemann, zastupitel města Hamburk odpovědný za hospodářství, dopravu a inovace.

Vyspělá snímací technika

Elektromobily e-Golf, které se účastní důkladného testování, byly upraveny divizí výzkumu koncernu Volkswagen. Pro schopnost zcela automatizované jízdy byly vybaveny jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a čtrnácti kamerami. Při zkušebních jízdách, které obvykle trvají několik hodin, jsou přenášena data o velikosti až 5 GB za minutu. Ke zpracování tak velkého množství informací je potřeba využívat výpočetní výkon 15 výkonných notebooků v zavazadlovém prostoru.

Vysoký výpočetní výkon s vyspělou snímací technikou zajišťují, že chodci, ostatní automobily či značky jsou zaznamenávány v řádu milisekund. I přes velkou rozmanitost a komplexnost informací musí umělá inteligence softwaru dokázat vnímat všechny relevantní objekty a vhodně na ně reagovat. Při jejím vývoji jsou využívány různorodé přístupy, například hluboké učení, neuronové sítě nebo proces rozpoznávání vzorů.

Z důvodu bezpečnosti sedí za volantem zkušebních vozů speciálně vyškolení řidiči, kteří neustále sledují všechny funkce řízení a jsou připraveni zasáhnout v případě nouze.

Cíl? Autonomní jízda.

Divize výzkumu koncernu Volkswagen s pomocí dalších oddělení napříč značkami koncernu pracuje na tom, aby bylo možné realizovat funkční automatizovanou jízdu ve veřejné silniční síti, a to až po autonomní jízdu úrovně 5. Cílem je během několika let nabízet zákazníkům autonomní přepravu zboží i osob ve veřejné silniční síti, což přispěje ke zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti provozu. Autonomní jízda bez řidiče jako pojistky však vyžaduje nejen další výzkum této technologie, ale také vybudování potřebné infrastruktury a legislativní změny.

Úrovně automatizované jízdy

Úroveň 1: Asistovaná jízda (například adaptivní tempomat ACC)

Úroveň 2: Částečně automatizovaná jízda (například Travel Assist – kombinace adaptivního tempomatu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist)

Úroveň 3: Rozsáhle automatizovaná jízda (například asistent pro jízdu v dopravní koloně)

Úroveň 4: Zcela automatizovaná jízda (například systém pro zaparkování v parkovací budově)

Úroveň 5: Autonomní jízda (například přeprava zcela bez řidiče)

Dále by vás mohlo zajímat

V Šanghaji se představila studie ID. ROOMZZ

Volkswagen na akci „Brand SUV Night”, která se konala krátce před zahájením autosalonu v Šanghaji, představil dalšího člena řady ID., studii ID. ROOMZZ. Jedná se o pět metrů dlouhé SUV, které se kromě nulových emisí pyšní mimořádnou všestranností. Je navrženo tak, aby vyhovovalo nejnáročnějším p...

číst dále

Passat překonal hranici 30 milionů vyrobených vozů

Volkswagen Passat 3. dubna pokořil hranici 30 milionů vyrobených vozů a stanovil tak rekord v segmentu vozů střední třídy. Neexistuje žádný jiný model střední třídy, který by se prodával v takovém objemu jako právě Passat. Jubilejní vůz byl vyroben ve výrobním závodě v německém Emdenu. Konkrét...

číst dále

Před 45 lety se začal vyrábět Volkswagen Golf

Volkswagen Golf , který je nejúspěšnějším evropským automobilem, slaví 45 let od zahájení sériové výroby. 29. března 1974 Volkswagen oficiálně zahájil výrobu nástupce legendárního Brouka ve výrobním závodě ve Wolfsburgu. V té době však nikdo netušil, že Golf bude slavit takové prodejní úspěchy ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl