www.smucler.cz

Volkswagen testuje plně automatizované vozy

11. 4. 2019

Koncern Volkswagen provádí testování plně automatizovaných vozidel v reálném městském provozu v německém Hamburku. Je to poprvé, kdy Volkswagen testuje automatizovanou jízdu úrovně 4 ve skutečném provozu. Testů se účastní pět vozů Volkswagen e-Golf, které jsou vybaveny laserovými skenery, kamerami a ultrazvukovými a radarovými senzory. Zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu měří zhruba tři kilometry. Data o jízdách jsou nepřetržitě vyhodnocovány divizí výzkumu koncernu Volkswagen a uplatní se v mnoha výzkumných projektech, které se budou zaměřovat na autonomní jízdu.

„Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou,” říká Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen.

Komunikace mezi vozidlem a infrastrukturou je důležitou součástí

V současnosti v Hamburku vzniká nová zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu s délkou devět kilometrů. Její dokončení je plánováno v roce 2020. V rámci budování trasy Hamburk vybavuje semafory zařízením pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (I2V a V2I). Volkswagen a město Hamburk tak společně postupují při optimalizaci dopravy pomocí digitalizace a plošného využití automatizované jízdy na území města.

„Za dva a půl roku se v Hamburku uskuteční světový kongres na téma inteligentních dopravních systémů ITS. Velkou roli v nich bude hrát automatizovaná jízda. Mám radost, že jsme již s naším strategickým partnerem, koncernem Volkswagen, získali prvního uživatele naší zkušební trasy. Hamburk budeme etablovat jako etalon inteligentní mobility a v roce 2021 představíme světové veřejnosti mnoho inovativních projektů v oblasti mobility,” prohlašuje Michael Westhagemann, zastupitel města Hamburk odpovědný za hospodářství, dopravu a inovace.

Vyspělá snímací technika

Elektromobily e-Golf, které se účastní důkladného testování, byly upraveny divizí výzkumu koncernu Volkswagen. Pro schopnost zcela automatizované jízdy byly vybaveny jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a čtrnácti kamerami. Při zkušebních jízdách, které obvykle trvají několik hodin, jsou přenášena data o velikosti až 5 GB za minutu. Ke zpracování tak velkého množství informací je potřeba využívat výpočetní výkon 15 výkonných notebooků v zavazadlovém prostoru.

Vysoký výpočetní výkon s vyspělou snímací technikou zajišťují, že chodci, ostatní automobily či značky jsou zaznamenávány v řádu milisekund. I přes velkou rozmanitost a komplexnost informací musí umělá inteligence softwaru dokázat vnímat všechny relevantní objekty a vhodně na ně reagovat. Při jejím vývoji jsou využívány různorodé přístupy, například hluboké učení, neuronové sítě nebo proces rozpoznávání vzorů.

Z důvodu bezpečnosti sedí za volantem zkušebních vozů speciálně vyškolení řidiči, kteří neustále sledují všechny funkce řízení a jsou připraveni zasáhnout v případě nouze.

Cíl? Autonomní jízda.

Divize výzkumu koncernu Volkswagen s pomocí dalších oddělení napříč značkami koncernu pracuje na tom, aby bylo možné realizovat funkční automatizovanou jízdu ve veřejné silniční síti, a to až po autonomní jízdu úrovně 5. Cílem je během několika let nabízet zákazníkům autonomní přepravu zboží i osob ve veřejné silniční síti, což přispěje ke zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti provozu. Autonomní jízda bez řidiče jako pojistky však vyžaduje nejen další výzkum této technologie, ale také vybudování potřebné infrastruktury a legislativní změny.

Úrovně automatizované jízdy

Úroveň 1: Asistovaná jízda (například adaptivní tempomat ACC)

Úroveň 2: Částečně automatizovaná jízda (například Travel Assist – kombinace adaptivního tempomatu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist)

Úroveň 3: Rozsáhle automatizovaná jízda (například asistent pro jízdu v dopravní koloně)

Úroveň 4: Zcela automatizovaná jízda (například systém pro zaparkování v parkovací budově)

Úroveň 5: Autonomní jízda (například přeprava zcela bez řidiče)

Dále by vás mohlo zajímat

SEAT Tarraco je nyní dostupný také ve verzi 1.5 TSI DSG

SEAT rozšiřuje nabídku modelu Tarraco o verzi s motorem 1.5 TSI, automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol. Zákazníci si tak mohou ještě lépe vybrat vůz, který jim bude co nejvíce vyhovovat. Novou verzi modelu SEAT Tarraco 1.5 TSI DSG lze pořídit od 829 900 Kč ve výbavovém stupni Sty...

číst dále

Volkswagen Užitkové vozy uvádí na trh novou řadu T6.1

Značka Volkswagen Užitkové vozy spouští prodej modernizované modelové řady T6.1. Ikona lehkých užitkových vozů se pyšní inovovaným vzhledem a velkými změnami v oblasti techniky a výbavy. Nová řada T6.1 se posunula zejména v oblasti digitalizace a asistenčních systémů a nabízí řadu změn, které zá...

číst dále

Nový T-Roc R konečně v prodeji!

Nový Volkswagen T-Roc R konečně přijíždí na český trh. Crossover, nabízející sportovní jízdní výkony, má pod kapotou motor 2.0 TSI, který poskytuje výkon 221 kW (300 k) a 400 Nm točivého momentu. Díky tomu T-Roc R zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,8 sekundy, elektronický omezovač T-Roc R přibrz...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
Podívejte se zblízka na novou Hondu #jazz 🚗
Autocentrum Jan Šmucler
Vydejte se vlastní cestou s Hondou #jazz 🚘
Autocentrum Jan Šmucler
Honda #jazz = vůz pro všechny generace
Autocentrum Jan Šmucler
Přijďte si k nám vybrat Transporter, Crafter nebo Caddy. 🚛 #volkswagenuzitkovevozy
Autocentrum Jan Šmucler
Ty nejoblíbenější užitkové vozy máme ihned skladem! #volkswagenuzitkovevozy
Autocentrum Jan Šmucler
Už jste viděli naši nabídku skladových vozů @volkswagenuzitkovevozy? 🚛
více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl