www.smucler.cz

ŠmucleRace #01 | VW T-Roc

16. 4. 2018

Máme tady první testovaný vůz z programu ŠmucleRace!

Před pár dny jsme dostali na test nejmenší SUV v nabídce Volkswagenu. Samozřejmě se jedná o model Volkswagen T-Roc, který hned při svém představení vzbudil velkou vlnu pozitivních ohlasů díky svému atraktivnímu designu. T-Roc nás doprovázel na víkendové cestě v Českém Švýcarsku, na kterou jsme vyrazili ve čtyřech. Zajímá vás, jak si T-Roc vedl na skutečném výletě? Hned na začátek prozradíme, že si vedl opravdu dobře.

Design a rozměry

Vzhled T-Rocu je bezesporu povedený, prostorem nešetří - to nás zaujalo nejvíce.

Designéři z Volkswagenu měli za úkol navrhnout atraktivní menší SUV, které zaujme především mladší páry, při jeho návrhu dostali volnou ruku a na výsledku to je poznat. Pokud některým modelům od Volkswagenu vytýkáte, že je jejich design příliš konzervativní, u T-Rocu to rozhodně neplatí.

Výrazné linie a boční silueta podtrhují dynamiku T-Rocu a přední i zadní část vozu nabízí výstřední tvary, které na žádném jiném modelu nenajdete. Obzvlášť nás oslovil tvar víka zavazadlového prostoru společně se zadními svítilnami. Pohled na T-Roc zezadu za to stojí a budu rád, když jich na silnicích bude jezdit více.

Dvoubarevné lakování, až 19” kola

T-Roc je na českém trhu k dostání ve čtyřech stupních výbavy - T-Roc, Design, Style a Sport. První dvě nabízí v základní výbavě 16” kola z lehkých slitin u dalších dvou dostanete v základu sedmnáctky a v příplatkové výbavě najedete dokonce 19” kola. Pokud zvolíte výbavu Style, barvu vozu si volíte výhradně z nabídky dvoubarevného lakování karoserie, výbava Sport umožňuje volbu jen některých kombinací a několik barev pro klasické lakování střechy v barvě zbytku vozu. Testovaný model jsme měli ve výbavě Design, bílé barvě a 16" zimních kolech. I přes zdánlivě základní konfiguraci vypadá dobře!

 

Překvapí prostorností

Nebudeme vás zatěžovat rozměry. Důležité je, že díky nové platformě interiér působí prostorně jako o třídu větší vůz. Potěšující je také prostor pro nohy na zadních sedadlech - za sebe se pohodlně posadí dva vyšší lidi. Překvapila nás také prostornost zavazadlového prostoru - i s rezervou se pohodlně sbalíte na víkend s příteli nebo kratší dovolenou s celou rodinou. Na dlouhou dovolenou ve 4 či dokonce 5 dospělých lidech budete v autě pěkně namáčklí a budete si muset dobře rozmyslet, co si vezmete s sebou. Bez rezervy má kufr 445 litrů, po sklopení dokonce 1 290 litrů.

Velké plus je, že se vám do dvěří vejde velká PET lahev. Do našich SEAT Leonů to ani nemusíte zkoušet, nevejde se tam ani pipeta. :) 

Všechny možné motorizace, 1,5 TSI to jistí

T-Roc se nabízí celkem se čtyřmi motory, které jsou spojeny buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vybírat můžete ze tří zážehových motorů a jednoho vznětového. Zážehové motorizace zastupují tříválec 1.0 TSI s výkonem 85 kW a čtyřválce 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW a 2.0 TSI , který poskytuje maximální výkon 140 kW(190 koní). V nabídce dieselových motorů nalezneme osvědčený čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 110 kW. Všechny dvoulitrové motory jsou nabízeny výhradně s pohonem všech kol, zatímco pohonné jednotky 1.0 TSI a 1.5 TSI Evo jsou k dostání jen s předním náhonem.

Náš testovaný model měl pod kapotou patnáctistovku TSI s výkonem 150 koní a systémem vypínání dvou válců. Plně naložený vůz sice není žádné letadlo, zato potěší spotřeba, která se pohybuje mezi 6,5 a7 litry při jízdě po dálnici v rychlostech 120-130 km/h. Kombinace s manuální převodovkou není vůbec špatná, jen bychom vytkly adaptivní tempomat, který se hodí spíše k automatu.

Výbava

Už základní výbava nabízí spoustu vyhcytaných prvků a funkcí. V našem testovaném Design T-Rocu jsme měli například:

Seznam aktuálních prvků výbavy si určitě můžete vyžádat přímo u prodejce, se kterým budete moci vybrat vše, co do výbavy potřebujete. Nebo chcete.

Nemělo by to být jen o pochvalách. Určitě doporučujeme příplatek za lepší světlomety, LED prosvětlí prostor před vámi výrazně lépe. Asistent pro hlídání jízdních pruhů má občas svou chvilku a do řízení zasahuje možná až příliš. Pozor si dejte na stopy, které za sebou udělá traktor vyjíždějící z pole. Jsou to také pruhy a T-Roc v tu chvíli dělá psí kusy. Fajnové bylo odhlučnění motoru, kdy ani na zimních, relativně vysokých, pneumatikách a ve 12 stupních nebylo slyšet téměř nic.

Hodnocení

+ skvělé zpracování, úsporný motor a prostorný interiér včetně místa ne PET lahev, odhlučněný interiér, mnoho barevných kombinací

- slabší světla, adaptivní tempomat ve spojení s manuálem, menší zavazadelník v případě rezervního kola v podlaze, lesklý displej rádia a otisky prstů

A cena? Základní výbava začíná na ceně kolem 450 tisíc, ale hravě se dostanete k milionu.

Tak zase příště!

Tým #ŠmucleRace

Dále by vás mohlo zajímat

Aditivní výroba posouvá limity při vývoji a výrobě vozů

Aditivní výroba je moderní způsob výroby dílů v mnoha různých oblastech. Díky aditivní výrobě je možné vyrábět díly bez použití forem, prakticky eliminuje omezení z hlediska konstrukce a designu a navíc je u řady výrobků několikrát rychlejší oproti běžné výrobě. Možnosti využití této technologie...

číst dále

Jízda modelu Škoda Enyaq iV v číslech

Příchod nového modelu Škoda Enyaq iV znamená velký krok pro značku Škoda v oblasti elektromobility. Jde o první sériově vyráběný model značky postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí typické přednosti vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka p...

číst dále

Žákovský vůz Slavia očima Jana Kopeckého a Jana Hlouška

Nedávno žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto představili žákovský vůz pro rok 2020. Nyní kvality modelu Slavia otestoval nejrychlejší spolupracovník značky Škoda, závodník Jan Kopecký. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport spolu s novým spolujezdcem Janem Hlouškem vzali žákovský vůz na ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl