ŠmucleRace #01 | VW T-Roc 16.4.2018

Máme tady první testovaný vůz z programu ŠmucleRace!

Před pár dny jsme dostali na test nejmenší SUV v nabídce Volkswagenu. Samozřejmě se jedná o model Volkswagen T-Roc, který hned při svém představení vzbudil velkou vlnu pozitivních ohlasů díky svému atraktivnímu designu. T-Roc nás doprovázel na víkendové cestě v Českém Švýcarsku, na kterou jsme vyrazili ve čtyřech. Zajímá vás, jak si T-Roc vedl na skutečném výletě? Hned na začátek prozradíme, že si vedl opravdu dobře.

Design a rozměry

Vzhled T-Rocu je bezesporu povedený, prostorem nešetří - to nás zaujalo nejvíce.

Designéři z Volkswagenu měli za úkol navrhnout atraktivní menší SUV, které zaujme především mladší páry, při jeho návrhu dostali volnou ruku a na výsledku to je poznat. Pokud některým modelům od Volkswagenu vytýkáte, že je jejich design příliš konzervativní, u T-Rocu to rozhodně neplatí.

Výrazné linie a boční silueta podtrhují dynamiku T-Rocu a přední i zadní část vozu nabízí výstřední tvary, které na žádném jiném modelu nenajdete. Obzvlášť nás oslovil tvar víka zavazadlového prostoru společně se zadními svítilnami. Pohled na T-Roc zezadu za to stojí a budu rád, když jich na silnicích bude jezdit více.

Dvoubarevné lakování, až 19” kola

T-Roc je na českém trhu k dostání ve čtyřech stupních výbavy - T-Roc, Design, Style a Sport. První dvě nabízí v základní výbavě 16” kola z lehkých slitin u dalších dvou dostanete v základu sedmnáctky a v příplatkové výbavě najedete dokonce 19” kola. Pokud zvolíte výbavu Style, barvu vozu si volíte výhradně z nabídky dvoubarevného lakování karoserie, výbava Sport umožňuje volbu jen některých kombinací a několik barev pro klasické lakování střechy v barvě zbytku vozu. Testovaný model jsme měli ve výbavě Design, bílé barvě a 16" zimních kolech. I přes zdánlivě základní konfiguraci vypadá dobře!

Překvapí prostorností

Nebudeme vás zatěžovat rozměry. Důležité je, že díky nové platformě interiér působí prostorně jako o třídu větší vůz. Potěšující je také prostor pro nohy na zadních sedadlech - za sebe se pohodlně posadí dva vyšší lidi. Překvapila nás také prostornost zavazadlového prostoru - i s rezervou se pohodlně sbalíte na víkend s příteli nebo kratší dovolenou s celou rodinou. Na dlouhou dovolenou ve 4 či dokonce 5 dospělých lidech budete v autě pěkně namáčklí a budete si muset dobře rozmyslet, co si vezmete s sebou. Bez rezervy má kufr 445 litrů, po sklopení dokonce 1 290 litrů.

Velké plus je, že se vám do dvěří vejde velká PET lahev. Do našich SEAT Leonů to ani nemusíte zkoušet, nevejde se tam ani pipeta. :) 

Všechny možné motorizace, 1,5 TSI to jistí

T-Roc se nabízí celkem se čtyřmi motory, které jsou spojeny buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vybírat můžete ze tří zážehových motorů a jednoho vznětového. Zážehové motorizace zastupují tříválec 1.0 TSI s výkonem 85 kW a čtyřválce 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW a 2.0 TSI , který poskytuje maximální výkon 140 kW(190 koní). V nabídce dieselových motorů nalezneme osvědčený čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 110 kW. Všechny dvoulitrové motory jsou nabízeny výhradně s pohonem všech kol, zatímco pohonné jednotky 1.0 TSI a 1.5 TSI Evo jsou k dostání jen s předním náhonem.

Náš testovaný model měl pod kapotou patnáctistovku TSI s výkonem 150 koní a systémem vypínání dvou válců. Plně naložený vůz sice není žádné letadlo, zato potěší spotřeba, která se pohybuje mezi 6,5 a7 litry při jízdě po dálnici v rychlostech 120-130 km/h. Kombinace s manuální převodovkou není vůbec špatná, jen bychom vytkly adaptivní tempomat, který se hodí spíše k automatu.

Výbava

Už základní výbava nabízí spoustu vyhcytaných prvků a funkcí. V našem testovaném Design T-Rocu jsme měli například:

Seznam aktuálních prvků výbavy si určitě můžete vyžádat přímo u prodejce, se kterým budete moci vybrat vše, co do výbavy potřebujete. Nebo chcete.

Nemělo by to být jen o pochvalách. Určitě doporučujeme příplatek za lepší světlomety, LED prosvětlí prostor před vámi výrazně lépe. Asistent pro hlídání jízdních pruhů má občas svou chvilku a do řízení zasahuje možná až příliš. Pozor si dejte na stopy, které za sebou udělá traktor vyjíždějící z pole. Jsou to také pruhy a T-Roc v tu chvíli dělá psí kusy. Fajnové bylo odhlučnění motoru, kdy ani na zimních, relativně vysokých, pneumatikách a ve 12 stupních nebylo slyšet téměř nic.

Hodnocení

+ skvělé zpracování, úsporný motor a prostorný interiér včetně místa ne PET lahev, odhlučněný interiér, mnoho barevných kombinací

- slabší světla, adaptivní tempomat ve spojení s manuálem, menší zavazadelník v případě rezervního kola v podlaze, lesklý displej rádia a otisky prstů

A cena? Základní výbava začíná na ceně kolem 450 tisíc, ale hravě se dostanete k milionu.

Tak zase příště!