www.smucler.cz

Řada T6 od Volkswagenu se dočkala velké modernizace

22. 2. 2019

Mezi užitkovými vozy je řada T značky Volkswagen Užitkové vozy ikonou. Nabízí se v hned v několika modelových řadách – Transporter, Caravelle, Multivan a California. Značka Volkswagen Užitkové vozy celosvětově prodala již téměř 12 milionů vozidel šesti generací od T1 po T6. Současná šestá řada prošla výraznou modernizací, a proto si vysloužila označení T6.1 po vzoru nových verzí počítačových programů. V první vlně prodeje budou modely řady T6.1 uvedeny na trh na podzim 2019.

Řada T6.1 je digitalizovaná a v její výbavě nechybí inovativní asistenční systémy, digitální panel přístrojů a poslední generace informačních a zábavních systémů s integrovanou eSIM, které jsou trvale připojeny k internetu a reagují na hlasové pokyny. Přepracovaný je design přední části, přístrojová deska a byla rozšířena sériová výbava.

Sériová výbava nyní zahrnuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, nové světlomety H7, vnitřní LED osvětlení a audiosystém s handsfree Bluetooth. V nabídce výbavy se dále objevují nové prvky, mezi které patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvoumístným sedadlem.

Nabitý jízdními asistenty

Základním předpokladem pro využití nových asistenčních systémů je nahrazení hydraulického posilovače elektromechanickým, který umožňuje aktivně ovládat řízení. Pro T6.1 se sériově dodává nový asistent pro jízdu v bočním větru, který vozidlo automaticky stabilizuje při náhlém nárazu bočního větru, což se výraznou měrou podílí na zvýšení bezpečnosti jízdy a komfortu při řízení. Další novinkou je díky elektromechanickému posilovači asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a k dispozici je také Park Assist usnadňující parkování a vyjíždění z parkovacího místa.

Z modelu Crafter byl pro řadu T6.1 převzat systém adaptivní ochrany boků, aby při manévrování nedošlo k poškození žádné části vozu. Riziko poškození při manévrování se snižuje díky ultrazvukovým senzorům, které jsou rozmístěny po celém obvodu vozidla. Jejich funkce využívá také asistent pro couvání z parkovacího místa, který upozorňuje na blížící se vozidla ze strany. Couvání s přívěsem výrazně usnadňuje systém  Trailer Assist– stačí jen nastavit požadovaný úhel směru jízdy a o správné otáčení volantem se systém sám postará. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu je až 2500 kg (dle druhu pohonu).

Ještě praktičtější

Nově bylo navrženo řešení pro přepravu dlouhých předmětů, nyní mohou sahat až pod dvoumístné sedadlo na straně spolujezdce. Maximální délka nákladového prostoru se díky tomu prodlouží z 2450 mm na 2800 mm, případně z 2900 mm na 3300 mm u verze s prodlouženým rozvorem.

Nové motory. Dostupný je i elektrický pohon.

Změnou prošla rovněž nabídka motorizací. T6.1 s pohonem předních kol bude při uvedení na trh nabízena s úspornými turbodiesely 2.0 TDI, které splňují emisní normu Euro 6d TEMP EVAP. Nová základní motorizace nabízí maximální výkon 66 kW, předchůdce poskytoval výkon 62 kW. Další výkonová varianta s nejvyšším výkonem 81 kW nahrazuje motory se 75 kW a 84 kW.

V nabídce zůstává motor 2.0 TDI s výkonem 110 kW a 2.0 TDI Biturbo, který produkuje výkon 146 kW. Tyto dvě nejvýkonnější varianty lze objednat s pohonem všech kol 4Motion, verze s výkonem 110 kW může být dodána s automatickou převodovkou DSG, vrcholná motorizace je dodávána výhradně s převodovkou DSG.

Díky spolupráci se společností ABT bude T6.1 nabízena i s elektrickým pohonem. Transporter s elektromotorem o výkonu 82 kW může být vybaven akumulátory s kapacitou 38,8 kW nebo 77,6 kW. Akumulátor s větší kapacitou umožňuje dojezd přes 400 kilometrů, a tak bez problémů zvládne i vysoké pracovní nasazení v městských ulicích.

Dále by vás mohlo zajímat

Aditivní výroba posouvá limity při vývoji a výrobě vozů

Aditivní výroba je moderní způsob výroby dílů v mnoha různých oblastech. Díky aditivní výrobě je možné vyrábět díly bez použití forem, prakticky eliminuje omezení z hlediska konstrukce a designu a navíc je u řady výrobků několikrát rychlejší oproti běžné výrobě. Možnosti využití této technologie...

číst dále

Jízda modelu Škoda Enyaq iV v číslech

Příchod nového modelu Škoda Enyaq iV znamená velký krok pro značku Škoda v oblasti elektromobility. Jde o první sériově vyráběný model značky postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí typické přednosti vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka p...

číst dále

Žákovský vůz Slavia očima Jana Kopeckého a Jana Hlouška

Nedávno žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto představili žákovský vůz pro rok 2020. Nyní kvality modelu Slavia otestoval nejrychlejší spolupracovník značky Škoda, závodník Jan Kopecký. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport spolu s novým spolujezdcem Janem Hlouškem vzali žákovský vůz na ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl