www.smucler.cz

Honda modernizuje motokrosové modely a ukázala novou CRF450L

1. 6. 2018

Honda představila nové motokrosové speciály a ukázala také zcela nový model CRF450L, který vychází z CRF450R, ale je homologovaný a patřičně upravený pro jízdu na silnici.

Honda CRF250R

Nejmenší novinka CRF250R si stejně jako větší model prošla výraznými změnami v minulém roce, takže nyní se dočkala především úprav motoru, které zajistily nižší vnitřní tření. Čtvrtlitrový jednoválec má nové tělo škrtící klapky, upravenou hlavu válce a vylepšené výfukové potrubí. K delší životnosti motoru přispívá nová olejová tryska ve válci. 

Cílem úprav bylo poskytnout jezdci vyšší točivý moment v nižších otáčkách, ne však na úkor maximálního výkonu v nejvyšších otáčkách. O co nejlepší rozjezd při startu se postará systém HRC Launch Control se třemi stupni, u kterého si lze nastavit rozjezdové otáčky podle povrchu trati a preferencí jezdce. Nastartování motoru má na starosti elektrický startér.

Ke změnám došlo také v oblasti brzd, nový brzdový třmen je osazen dvěma různými pístky (27 a 30 mm), systém je vybaven novou brzdovou hadicí s menší roztažností. Příjemnou změnou jsou řídítka Renthal Fatbar, které nabízí širší mžnost nastavení pozice.

Honda CRF450R

Více změn najdeme u modelu CRF450R. Ten nyní nabídne o 2,5 koně vyšší výkon a lepší průběh točivého momentu díky upravené hlavě válce a předělanému sání a výfuku. K dokonalému projevu za jakýchkoliv podmínek výrazně pomohou tři jízdní režimy. Dokonalý start pak zajistí systém Launch Control, stejně jako u dvěstěpadesátky.

O startování se rovněž stará výhradně elektrický startér. Rám je stejný jako v minulém roce, ale i přesto se podařilo celkově snížit hmotnost celého stroje o 1 kilogram. Pohotovostní hmotnost tak nyní činí 112,3 kilogramu.

Nového nastavení se dočkaly tlumiče přední 49mm vidlice Showa a zadní tlumič s přepákováním Pro-Link. I čtyřistapadesátka se může pochlubit řídítky Renthal Fatbar se širokými možnostmi nastavení nebo novým předním třmenem.

Honda CRF450L

Absolutní novinkou v nabídce je enduro homologované pro silniční provoz. CRF450L vychází z motokrosového modelu s přívlastkem „R”, ale i přes sdílení rámu a motoru se velmi liší. Dvojitý hliníkový rám byl pouze míně rozšířen v jeho spodní části, krk řízení pak byl upraven kvůli instalaci zámku řízení. Samozřejmostí je úprava podsedlového rámu kvůli zadnímu světlu s blinkry a větší výfukové koncovce. Lehké enduro dostalo také boční stojan.

Motor „eLkové” verze má nižší kompresi, odlišné nastavení časování a těžší klikovou hřídel. Všechny tyto změny přispívají k plynulejšímu průběhu točivého momentu. Delší životnosti pomáhá píst se třemi pístními kroužky místo dvou a šestistupňová převodovka místo pětistupňové.

Vstřikování řídí lambda sonda a samozřejmostí je propracovaný výfukový systém s EGR ventilem, díky tomu plní požadavky emisní normy Euro 4. Splňuje také limity hlučnosti, kvůli které jsou víka motoru osazena kryty pohlcujícími hluk motoru. Výkon endura je podle oficiálních údajů 25 koní, vzhledem k velké podobnosti motoru s ostrou motokrosovou verzí by však mohl být po několika úpravách znatelně vyšší.

Brzdy a podvozek jsou stejné jako u CRF450R. Nádrž má místo 6,3 litru objem 7,6 litru a je uzavřena uzamykatelným víčkem. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 130,8 kilogramu. Servisní interval je nastaven na hodnotu 1 000 kilometrů, generální servis by se pak měl provést po 32 000 najetých kilometrech.

Dále by vás mohlo zajímat

Šmucler TV - 25. díl

Sezóna jedné stopy je v plném proudu, proto se podíváme na náš motosalon značky Honda a vyzpovídáme naši prodejkyni Káťu.

číst dále

Šmucler TV - 24. díl

Tipy a triky, jak fotit auta, od našeho dvorního fotografa Petra Ježka.

číst dále

Škoda Enyaq iV – První čistě elektrické SUV značky

Připravovaný model Škoda Enyaq iV je důležitým krokem při plnění strategie v oblasti elektromobility automobilky Škoda. Jedná se o první sériový vůz značky, který je postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Mezi jeho charakteristické vlastnosti patří vel...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
Auto, které bude vždycky určovat trendy. A vy můžete také. Bez ohledu na to, jaká jste generace, stejně jako on. Nový #golf čeká! ⛳ 🚘
Autocentrum Jan Šmucler
Spolehlivý motor, 380 l objem zavazadlového prostoru, zvučné jméno. To je nový @volkswagen #golf. Kdo z vás ho přijede omrknout? 👍💣
Autocentrum Jan Šmucler
Volkswagen #golf je legenda, ikona, zkrátka pojem. Přijeďte se k nám podívat na nadčasový design a vyzkoušet jízdní vlastnosti. Co vy a Golf? 🤔👍
Autocentrum Jan Šmucler
Ještě jednou novinka, ŠKODA #ENYAQiV! Pět výkonových variant, pohon všech kol, plně elektrické SUV. Navíc zcela první. Kdo už se nemůže dočkat, až mu pohlédne do očí? 💚👁️
Autocentrum Jan Šmucler
První plně elektrické SUV z Mladé Boleslavi se pomalu ukazuje světu. Zatím maskovaně, ale brzy jej odhalíme! 💚😍 . . . . . . #skoda #skodaenyaq #enyaq #eauto #emobility #newmobility #erlk #suv #spotted #automotorsport #SKODA #skodaauto #skodaenyaq #skoda #electriccars #cars #skodazone #skodagram #skodalove #skodaclub #skodavrs #skodars #skodaauto #skodacr #skodaworld #instagram #insta #life
Autocentrum Jan Šmucler
Už se blíží! Nová @skodacr ENYAQ iV míří k nám. Těšíte se? 🚘💚 . . . . . . #skoda #skodaenyaq #enyaq #eauto #emobility #newmobility #erlk #suv #spotted #automotorsport #SKODA #skodaauto #skodaenyaq #skoda #electriccars #cars #skodazone #skodagram #skodalove #skodaclub #skodavrs #skodars #skodaauto #skodacr #skodaworld #instagram #insta #life
více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl