www.smucler.cz

Honda CRF250R 2018: Připravena vládnout motokrosovým tratím

1. 9. 2017

Nedávno se do prodeje dostala značně přepracovaná motokrosová novinka od jednoho z nejznámějších výrobců motocyklů. Je to právě Honda, která si dala na nové čtyřtaktní dvěstěpadesátce určené pro kategorii MX2 opravdu záležet a výsledky z testování jen potvrzují, že se jejich snaha vyplatila. Rám motocyklu má teď shodný s větším modelem CRF450R a pyšnit se může i zcela novým motorem, který oproti svému předchůdci nabízí znatelně vyšší výkon.

Nový motor s pořádným výkonem

Nová CRF250R má o 5 % vyšší poměr výkonu a hmotnosti (kW/kg) a v testech se ukázalo, že na prvních 30 metrech je v porovnání s modelem pro rok 2017 rychlejší o 3,6 %, což znamená, že krátce po startu budete o celou délku motocyklu napřed. Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec DOHC s většími ventily a upraveným sacím a výfukovým kanálem poskytuje o 9 % více výkonu, a to v širším spektru otáček. Výhodou je také to, že hranice maximálních otáček byla posunuta směrem nahoru, takže je možné v případě potřeby motor ještě více vytočit, konkrétně až na 14 400 otáček za minutu.

Rovněž se u něj setkáte se třemi charakteristikami projevu, které jsou určeny pro různé podmínky. Na výběr je režim Standard, dále Smooth, při kterém je projev motoru o trochu klidnější, což se hodí při jízdě na kluzkém povrchu, a třetí režim Agressive naopak poskytuje ryzí surovost s okamžitou a nekompromisní reakcí na plyn. Motor je vybaven elektrickým startérem a o přenos výkonu ke kolům se stará pětirychlostní převodovka z vysokopevnostní oceli.

Rám a podvozek vyšší kategorie

Hliníkový rám je identický jako u modelu CRF450R pro rok 2018, CRF250R si tak dokáže s přidaným výkonem hravě poradit. K tomu pomáhá i maximální centralizace hmoty a změněná geometrie, díky tomu má zadní kolo co největší možnou přilnavost k povrchu. U obou těchto motokrosových modelů najdete také shodnou přední 49 mm vidlici Showa s ocelovými pružinami, která nabízí širší možnosti nastavení.

Kola s hliníkovými ráfky a drátěným výpletem mají velikost 21 palců vpředu a 19 palců vzadu. Brzdný účinek je díky brzdovému kotouči o průměru 260 mm vpředu s dvoupístkovým třmenem a vzadu pak s průměrem 240 mm a jednopístkovým třmenem více než dostatečný, můžete tak před zatáčkou začít brzdit o něco déle.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda Kamiq si v testech bezpečnosti vybourala pět hvězdiček

Škoda Kamiq se podrobila testům nezávislé organizace Euro NCAP a odváží si nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. První městské SUV značky se tak zařadilo mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě. Výborného hodnocení dosáhla například v ochraně dospělých cestujících či cyklistů. Test...

číst dále

CUPRA Tavascan Concept: Vize elektrické budoucnosti

Exkluzivní španělská automobilka CUPRA představuje nový koncept, který je jejím prvním silničním vozem s čistě elektrickým pohonem. Tvar kombinuje siluetu čtyřdveřového crossoveru s mohutným vzhledem SUV a elegancí sportovního kupé. Studie dostala název CUPRA Tavascan Concept podle obce v Pyrene...

číst dále

CUPRA ukázala interiér svého elektrického konceptu

CUPRA zanedlouho představí koncepční elektromobil, který se stane prvním silničním vozem s čistě elektrickým pohonem této exkluzivní španělské značky. Koncept s odvážným vzhledem ukáže, jak moc se mohou změnit automobily v nepříliš vzdálené budoucnosti. Zaujmout má především výjimečnou kombinací...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl