www.smucler.cz

Honda CRF250R 2018: Připravena vládnout motokrosovým tratím

1. 9. 2017

Nedávno se do prodeje dostala značně přepracovaná motokrosová novinka od jednoho z nejznámějších výrobců motocyklů. Je to právě Honda, která si dala na nové čtyřtaktní dvěstěpadesátce určené pro kategorii MX2 opravdu záležet a výsledky z testování jen potvrzují, že se jejich snaha vyplatila. Rám motocyklu má teď shodný s větším modelem CRF450R a pyšnit se může i zcela novým motorem, který oproti svému předchůdci nabízí znatelně vyšší výkon.

Nový motor s pořádným výkonem

Nová CRF250R má o 5 % vyšší poměr výkonu a hmotnosti (kW/kg) a v testech se ukázalo, že na prvních 30 metrech je v porovnání s modelem pro rok 2017 rychlejší o 3,6 %, což znamená, že krátce po startu budete o celou délku motocyklu napřed. Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec DOHC s většími ventily a upraveným sacím a výfukovým kanálem poskytuje o 9 % více výkonu, a to v širším spektru otáček. Výhodou je také to, že hranice maximálních otáček byla posunuta směrem nahoru, takže je možné v případě potřeby motor ještě více vytočit, konkrétně až na 14 400 otáček za minutu.

Rovněž se u něj setkáte se třemi charakteristikami projevu, které jsou určeny pro různé podmínky. Na výběr je režim Standard, dále Smooth, při kterém je projev motoru o trochu klidnější, což se hodí při jízdě na kluzkém povrchu, a třetí režim Agressive naopak poskytuje ryzí surovost s okamžitou a nekompromisní reakcí na plyn. Motor je vybaven elektrickým startérem a o přenos výkonu ke kolům se stará pětirychlostní převodovka z vysokopevnostní oceli.

Rám a podvozek vyšší kategorie

Hliníkový rám je identický jako u modelu CRF450R pro rok 2018, CRF250R si tak dokáže s přidaným výkonem hravě poradit. K tomu pomáhá i maximální centralizace hmoty a změněná geometrie, díky tomu má zadní kolo co největší možnou přilnavost k povrchu. U obou těchto motokrosových modelů najdete také shodnou přední 49 mm vidlici Showa s ocelovými pružinami, která nabízí širší možnosti nastavení.

Kola s hliníkovými ráfky a drátěným výpletem mají velikost 21 palců vpředu a 19 palců vzadu. Brzdný účinek je díky brzdovému kotouči o průměru 260 mm vpředu s dvoupístkovým třmenem a vzadu pak s průměrem 240 mm a jednopístkovým třmenem více než dostatečný, můžete tak před zatáčkou začít brzdit o něco déle.

Dále by vás mohlo zajímat

ŠKODA AUTO dodala v roce 2020 zákazníkům na celém světě

ŠKODA AUTO dodala zákazníkům v roce 2020 celkem 1 004 800 vozů a již posedmé v řadě tak překonala milionovou hranici. Na pozadí náročné situace spojené s pandemií koronaviru tento výsledek jasně potvrzuje účinnost přijatých opatření na podporu prodeje. Po uzavření českých výrobních závodů a doč...

číst dále

Značka Volkswagen ztrojnásobila v roce 2020 počet dodaných elektrom...

>  Značka Volkswagen osobní vozy zvýšila počet elektromobilů dodaných zákazníkům na celém světě o 197 procent, u všech vozů s elektrifikovaným pohonem došlo k meziročnímu nárůstu o 158 procent >  Volkswagen byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy >...

číst dále

Volkswagen zakončil rok 2020 jako jednička mezi importéry

>  V České republice bylo v roce 2020 registrováno 16 767 nových osobních vozů Volkswagen >  Pětice nejúspěšnějších modelů: Golf, Tiguan, Passat, Touran a Polo >  Úspěšné zahájení prodeje elektromobilu ID.3 se 101 registracemi Volkswagen potvrdil v loňském roce pozici ne...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2021 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl