Honda CRF250R 2018: Připravena vládnout motokrosovým tratím

1. 9. 2017

Nedávno se do prodeje dostala značně přepracovaná motokrosová novinka od jednoho z nejznámějších výrobců motocyklů. Je to právě Honda, která si dala na nové čtyřtaktní dvěstěpadesátce určené pro kategorii MX2 opravdu záležet a výsledky z testování jen potvrzují, že se jejich snaha vyplatila. Rám motocyklu má teď shodný s větším modelem CRF450R a pyšnit se může i zcela novým motorem, který oproti svému předchůdci nabízí znatelně vyšší výkon.

Nový motor s pořádným výkonem

Nová CRF250R má o 5 % vyšší poměr výkonu a hmotnosti (kW/kg) a v testech se ukázalo, že na prvních 30 metrech je v porovnání s modelem pro rok 2017 rychlejší o 3,6 %, což znamená, že krátce po startu budete o celou délku motocyklu napřed. Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec DOHC s většími ventily a upraveným sacím a výfukovým kanálem poskytuje o 9 % více výkonu, a to v širším spektru otáček. Výhodou je také to, že hranice maximálních otáček byla posunuta směrem nahoru, takže je možné v případě potřeby motor ještě více vytočit, konkrétně až na 14 400 otáček za minutu.

Rovněž se u něj setkáte se třemi charakteristikami projevu, které jsou určeny pro různé podmínky. Na výběr je režim Standard, dále Smooth, při kterém je projev motoru o trochu klidnější, což se hodí při jízdě na kluzkém povrchu, a třetí režim Agressive naopak poskytuje ryzí surovost s okamžitou a nekompromisní reakcí na plyn. Motor je vybaven elektrickým startérem a o přenos výkonu ke kolům se stará pětirychlostní převodovka z vysokopevnostní oceli.

Rám a podvozek vyšší kategorie

Hliníkový rám je identický jako u modelu CRF450R pro rok 2018, CRF250R si tak dokáže s přidaným výkonem hravě poradit. K tomu pomáhá i maximální centralizace hmoty a změněná geometrie, díky tomu má zadní kolo co největší možnou přilnavost k povrchu. U obou těchto motokrosových modelů najdete také shodnou přední 49 mm vidlici Showa s ocelovými pružinami, která nabízí širší možnosti nastavení.

Kola s hliníkovými ráfky a drátěným výpletem mají velikost 21 palců vpředu a 19 palců vzadu. Brzdný účinek je díky brzdovému kotouči o průměru 260 mm vpředu s dvoupístkovým třmenem a vzadu pak s průměrem 240 mm a jednopístkovým třmenem více než dostatečný, můžete tak před zatáčkou začít brzdit o něco déle.

Dále by vás mohlo zajímat

Volkswagen výrazně zlevnil filtry pevných částic

Automobilka Volkswagen  na českém trhu nově nabízí filtry pevných částic pro všechny osobní vozy značky za zvýhodněnou cenu. Filtry pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter) budou k dostání ve dvou různých provedeních, buď svou konstrukcí zcela odpovídají filtrům instalovaným ve výrobě neb...

číst dále

Přepis vozidla

Může se zdát, že přepis vozidla je složitý a zbytečně zdlouhavý. Obtížný však nijak zvlášť není, stačí jen vedět, kdy a kam zajít. Zdlouhavý také být nemusí - záleží na tom, v jakou dobu přijdete na úřad. Co je k přepisu potřeba? Při přepisu je nutné s sebou mít několik dokumentů. ...

číst dále

SEAT nabídne digitální přístrojový panel

Španělská automobilka SEAT je jedinou značkou z koncernu Volkswagen , která zatím v žádném ze svých modelů nenabízí digitální přístrojový panel nahrazující klasické analogové ukazatele rychlosti a otáček. Už to ale nepotrvá dlouho a dočkají se ho i některé modely této značky. První fotografie...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl