Honda CRF250R 2018: Připravena vládnout motokrosovým tratím

1. 9. 2017

Nedávno se do prodeje dostala značně přepracovaná motokrosová novinka od jednoho z nejznámějších výrobců motocyklů. Je to právě Honda, která si dala na nové čtyřtaktní dvěstěpadesátce určené pro kategorii MX2 opravdu záležet a výsledky z testování jen potvrzují, že se jejich snaha vyplatila. Rám motocyklu má teď shodný s větším modelem CRF450Ra pyšnit se může i zcela novým motorem, který oproti svému předchůdci nabízí znatelně vyšší výkon.

Nový motor s pořádným výkonem

Nová CRF250Rmá o 5 % vyšší poměr výkonu a hmotnosti (kW/kg) a v testech se ukázalo, že na prvních 30 metrech je v porovnání s modelem pro rok 2017 rychlejší o 3,6 %, což znamená, že krátce po startu budete o celou délku motocyklu napřed. Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec DOHC s většími ventily a upraveným sacím a výfukovým kanálem poskytuje o 9 % více výkonu, a to v širším spektru otáček. Výhodou je také to, že hranice maximálních otáček byla posunuta směrem nahoru, takže je možné v případě potřeby motor ještě více vytočit, konkrétně až na 14 400 otáček za minutu.

Rovněž se u něj setkáte se třemi charakteristikami projevu, které jsou určeny pro různé podmínky. Na výběr je režim Standard, dále Smooth, při kterém je projev motoru o trochu klidnější, což se hodí při jízdě na kluzkém povrchu, a třetí režim Agressive naopak poskytuje ryzí surovost s okamžitou a nekompromisní reakcí na plyn. Motor je vybaven elektrickým startérem a o přenos výkonu ke kolům se stará pětirychlostní převodovka z vysokopevnostní oceli.

Rám a podvozek vyšší kategorie

Hliníkový rám je identický jako u modelu CRF450R pro rok 2018, CRF250Rsi tak dokáže s přidaným výkonem hravě poradit. K tomu pomáhá i maximální centralizace hmoty a změněná geometrie, díky tomu má zadní kolo co největší možnou přilnavost k povrchu. U obou těchto motokrosových modelů najdete také shodnou přední 49 mm vidlici Showa s ocelovými pružinami, která nabízí širší možnosti nastavení.

Kola s hliníkovými ráfky a drátěným výpletem mají velikost 21 palců vpředu a 19 palců vzadu. Brzdný účinek je díky brzdovému kotouči o průměru 260 mm vpředu s dvoupístkovým třmenem a vzadu pak s průměrem 240 mm a jednopístkovým třmenem více než dostatečný, můžete tak před zatáčkou začít brzdit o něco déle.

Dále by vás mohlo zajímat

Honda na motosalonu EICMA představila nové modely

Před pár dny skončil motorkářský veletrh EICMA, který se koná v Miláně a výrobci jej využívají k představení nových modelů veřejnosti. Co na něm letos ukázala Honda za novinky? Jedním z lákadel, kterému se dostalo značné pozornosti, byla nová generace cestovního motocyklu Gold Wing. Honda však...

číst dále

Objeví se VW Brouk jako zadokolka s elektrickým pohonem?

Volkswagen stále usilovně pracuje na rozšíření nabídky modelů s elektrickým pohonem. V létě byla například potvrzena informace, že se dočkáme výroby modelu I.D. Buzz , jehož funkční prototyp je dokonce již postaven, zatím však využívá pohon z elektrického Golfu . Tento futuristický mikrobus ...

číst dále

Arona, Karoq a Polo absolvovaly nárazové testy na výbornou

Nárazovými testy v poslední době prošla hned trojice vozů patřících do koncernového portfolia Volkswagenu . Testů bezpečnosti se zúčastnily vozy SEAT Arona , Škoda Karoq a Volkswagen Polo , a protože všechny tři značky si na bezpečnosti svých vozů zakládají, není se čemu divit, že všechny t...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl