www.smucler.cz

Závodu historických vozů Sachsen Classic se zúčastní sedm vozů Škoda

16. 8. 2017

Závod historických vozů Sachsen Classic patří k nejoblíbenějším akcím v kategorii tzv setinových rallye veteránů a youngtimerů, kde o vítězství nerozhoduje rychlost, ale co největší přesnost. Vzhledem k velmi různorodému startovnímu poli se mu přezdívá "Mille Miglia Východu". Mille Miglia byl slavný italský závod, jehož poslední ročník se konal v roce 1957.

V letošním roce bude automobilku Škoda zastupovat celkem sedm vozů. Ve startovním poli se objeví bezmála dvě stovky vozidel, mezi kterými se nachází také Škoda 1200 Sedan z roku 1955, dále pak model 440 "Spartak" (1957), dva kabriolety Felicia z let 1960 a 1961, Škoda 100 (1970), kupé 130 RS (1978) a posledním zástupcem značky Škoda je hatchback Favorit vyrobený v roce 1991. Ten je věrnou replikou vozu, který se objevil na slavné Rallye Monte Carlo.

Náročné zkoušky

Vozy čeká přes 600 kilometrů dlouhá trasa, která vede přes národní parky Saské Švýcarsko a České Švýcarsko, a budou se muset popasovat s řadou náročných měřených úseků, které budou pro všechny soutěžící a jejich automobily opravdu těžkou zkouškou. První z necelé dvoustovky posádek učastnících se Rallye Sachsen Classic odstartuje ve čtvrtek 17. srpna ve 12:01. Start se uskuteční v německém Zwickau a čtvrteční etapa, která nabídne šest měřených úseků, povede přes známý závodní okruh Sachsenring.

Na čtvrtek je naplánovaný okruh o délce celkem 115 kilometrů, druhý den pak cesta vede přes Krušné Hory a jednou zastávkou bude také autodrom v Mostě, tato trasa měří 247 kilometrů. V pátek se všechny vozy, které náročnou cestu zvládnou, sejdou v lázních Bad Schandau a v sobotu, kdy se koná závěrečná etapa závodu, se soutěžící podívají také na zámek Rammenau nebo závodní trať Rödental. V sobotu na historické vozy urazí plánovaných 235 kilometrů a do cíle dojedou přibližně v 15:30. Cílem je drážďanská Skleněná manufaktura, jeden z výrobních závodů koncernu Volkswagen.

Maximální přesnost

Účastníci rallye mají za úkol zajíždět v přesně stanoveném čase jak jednotlivé etapy, tak i různé testy přesnosti. Za odchylku o 0,01 sekundy se uděluje 1 trestný bod, za sekundu zpoždění či brzkého příjezdu do cíle tedy soutěžící obdrží 100 trestných bodů. Z tohoto důvodu se tato rallye nazývá setinová. Posádky vozů samozřejmě mohou používat elektronické stopky a další přístroje nebo se mohou přihlásit do kategorie, ve které jsou povoleny pouze stopky mechanické, kde se žádné elektronické měřící přístroje používat nesmí.

Dále by vás mohlo zajímat

SEAT dostal na starost vývoj CNG pohonu pro celý koncern

Španělská automobilka SEAT bude vyvíjet techniku pro vozy s pohonem na CNG ( stlačený zemní plyn ) pro celý celý koncern Volkswagen. O vývoj se bude start technické centrum SEATu, kde pracuje přes tisíc inženýrů. Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vidí v pohonu vozů na CNG ...

číst dále

Žáci učiliště Škoda navrhují studii kabrioletu Karoq

V podnikovém učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi navrhují žáci zajímavou studii vozu - Karoq  kabriolet. V minulých letech žáci postavili celkem čtyři vozy, nyní se rozhodli pro nejnovější SUV v nabídce značky a přišli s neobvyklým nápadem udělat z něj kabriolet. Za vývojem studie stojí žáci ...

číst dále

ŠmucleRace #01 | VW T-Roc

Máme tady první testovaný vůz z programu ŠmucleRace! Před pár dny jsme dostali na test nejmenší SUV v nabídce Volkswagenu. Samozřejmě se jedná o model Volkswagen T-Roc, který hned při svém představení vzbudil velkou vlnu pozitivních ohlasů díky svému atraktivnímu designu. T-Roc nás doprováze...

číst dále
© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl