Závod historických vozů Sachsen Classic patří k nejoblíbenějším akcím v kategorii tzv setinových rallye veteránů a youngtimerů, kde o vítězství nerozhoduje rychlost, ale co největší přesnost. Vzhledem k velmi různorodému startovnímu poli se mu přezdívá "Mille Miglia Východu". Mille Miglia byl slavný italský závod, jehož poslední ročník se konal v roce 1957.
V letošním roce bude automobilku Škoda zastupovat celkem sedm vozů. Ve startovním poli se objeví bezmála dvě stovky vozidel, mezi kterými se nachází také Škoda 1200 Sedan z roku 1955, dále pak model 440 "Spartak" (1957), dva kabriolety Felicia z let 1960 a 1961, Škoda 100 (1970), kupé 130 RS (1978) a posledním zástupcem značky Škoda je hatchback Favorit vyrobený v roce 1991. Ten je věrnou replikou vozu, který se objevil na slavné Rallye Monte Carlo.
Vozy čeká přes 600 kilometrů dlouhá trasa, která vede přes národní parky Saské Švýcarsko a České Švýcarsko, a budou se muset popasovat s řadou náročných měřených úseků, které budou pro všechny soutěžící a jejich automobily opravdu těžkou zkouškou. První z necelé dvoustovky posádek učastnících se Rallye Sachsen Classic odstartuje ve čtvrtek 17. srpna ve 12:01. Start se uskuteční v německém Zwickau a čtvrteční etapa, která nabídne šest měřených úseků, povede přes známý závodní okruh Sachsenring.
Na čtvrtek je naplánovaný okruh o délce celkem 115 kilometrů, druhý den pak cesta vede přes Krušné Hory a jednou zastávkou bude také autodrom v Mostě, tato trasa měří 247 kilometrů. V pátek se všechny vozy, které náročnou cestu zvládnou, sejdou v lázních Bad Schandau a v sobotu, kdy se koná závěrečná etapa závodu, se soutěžící podívají také na zámek Rammenau nebo závodní trať Rödental. V sobotu na historické vozy urazí plánovaných 235 kilometrů a do cíle dojedou přibližně v 15:30. Cílem je drážďanská Skleněná manufaktura, jeden z výrobních závodů koncernu Volkswagen.
Účastníci rallye mají za úkol zajíždět v přesně stanoveném čase jak jednotlivé etapy, tak i různé testy přesnosti. Za odchylku o 0,01 sekundy se uděluje 1 trestný bod, za sekundu zpoždění či brzkého příjezdu do cíle tedy soutěžící obdrží 100 trestných bodů. Z tohoto důvodu se tato rallye nazývá setinová. Posádky vozů samozřejmě mohou používat elektronické stopky a další přístroje nebo se mohou přihlásit do kategorie, ve které jsou povoleny pouze stopky mechanické, kde se žádné elektronické měřící přístroje používat nesmí.