www.smucler.cz

Vozy SEAT se prodávají v 80 zemích. Jak se tam dostanou?

18. 3. 2020

Španělská automobilka SEAT v roce 2019 vyvezla ze svého výrobního závodu v Martorellu 397 835 vozů. Pokud bychom tyto vozy naskládali na sebe, vznikl by sloupec vysoký zhruba 577 kilometrů. Takový počet vyrobených vozů je pro automobilku v její 55leté historii mezinárodního obchodu rekordní. A právě v historii mezinárodního obchodu se objevuje šest zajímavostí, na které se podíváme.

První cizí země? Kolumbie.

První zahraniční dodávka vozů SEAT překvapivě nemířila do žádné z evropských zemí, ale do Kolumbie. V roce 1965 do ní bylo dovezeno 150 vozů SEAT 600 D. Prodej na mezinárodních trzích v dalších letech uspokojivě rostl a vozy SEAT byly k dostání například v Německu, Finsku nebo Chile.

Španělský gigant

Téměř 400 tisíc vozů značky SEAT a Audi, které společnost z výrobního závodu v Martorellu vyvezla, má výrazný vliv na celkový objem vývozu země a pozitivně se podílí na číslech v rámci španělské ekonomiky. Hodnota exportu společnosti SEAT se odhaduje na 3 % celkového vývozu Španělska.

Curaçao i Nový Zéland

SEAT své vozy prodává v 80 zemích světa. Nejvzdálenější zemí je Nový Zéland, vzdálenost ovšem rozhodně není největší logistickou výzvou. Vozy se dopravují i na trhy s velmi malými objemy prodeje, jako je například Curaçao, Dominikánská republika nebo Francouzské Guyana. Pro zajištění dodávek na tyto malé trhy je nutné využívat synergie v rámci koncernu Volkswagen. Největšími mezinárodními trhy pro španělskou automobilku jsou z hlediska objemu prodeje Německo, Velká Británie, Francie, Itálie a Mexiko.

Země, voda i vzduch

Aby mohly být přepravovány takové počty vozidel, je třeba využívat prostředky pozemní, námořní a někdy i letecké dopravy. U vozů značky SEAT bylo 44 % exportovaných vozů převáženo loděmi, 6 % nákladními vlaky a zbytek nákladními vozy. Podíl námořní dopravy výrazně zvýšila globální expanze společnosti, například v roce 2008 byl její podíl pouze 7 %. Letecky se vyráběné vozy samozřejmě běžně nepřepravují, výjimkou však je přeprava osmi vozidel na autosalon v Chile, které je jedním z nových trhů značky.

Soukromá želznice

Zásadní roli při přepravě vozů mezi barcelonským přístavem a výrobním závodem Martorell hraje železniční trať Autometro. Tato železnice slouží výhradně společnosti SEAT a zajišťuje efektivní a rychlé dodávky vozidel na mezinárodní trhy.

Po moři pouze ve velkém

Nejčastěji míří lodě vyplouvající z Barcelony s vozy SEAT do Velké Británie, konkrétně do přístavů Sheerness, Grimsby a Tyne. Na jedné lodi se najednou přepravuje téměř 3000 vozidel. Při exportu do Mexika se používají lodě s délkou až 200 metrů, na jejichž palubu se nakládá až 7600 automobilů.

Dále by vás mohlo zajímat

Populární Tiguan prošel faceliftem

Volkswagen ve světové premiéře představil modernizovaný model Tiguan. Volkswagen Tiguan patří mezi nejprodávanější modely v kategorii SUV na světě a v rámci Evropy je vůbec nejúspěšnější. Celkově bylo dosud vyrobenou už přes 6 milionů vozů tohoto modelu. Jen v roce 2019 z výrobních linek sjelo...

číst dále

Volkswagen připravuje výrobní závod Emden na éru elektromobility

Značka Volkswagen důsledně dodržuje své plány a postupuje v přípravě výrobních závodů na přechod do nové éry – éry elektromobility. Nyní, i přes složitou současnou situaci, byla zahájena rekonstrukce závodu Emden, ležícím na severozápadě Německa. Od roku 2022 budou z bran tohoto závodu vyjíždět ...

číst dále

CUPRA el-Born: První elektromobil značky

Značka CUPRA na tiskové konferenci potvrdila příchod svého prvního elektromobilu, který dostal jméno el-Born. Studie el-Born byla představena již na loňském ženevském autosalonu a vzbudila kladné ohlasy díky elegantnímu vzhledu a osobitému charakteru. Týmu designérů to však nestačilo a společně ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl