www.smucler.cz

Vozy SEAT se prodávají v 80 zemích. Jak se tam dostanou?

18. 3. 2020

Španělská automobilka SEAT v roce 2019 vyvezla ze svého výrobního závodu v Martorellu 397 835 vozů. Pokud bychom tyto vozy naskládali na sebe, vznikl by sloupec vysoký zhruba 577 kilometrů. Takový počet vyrobených vozů je pro automobilku v její 55leté historii mezinárodního obchodu rekordní. A právě v historii mezinárodního obchodu se objevuje šest zajímavostí, na které se podíváme.

První cizí země? Kolumbie.

První zahraniční dodávka vozů SEAT překvapivě nemířila do žádné z evropských zemí, ale do Kolumbie. V roce 1965 do ní bylo dovezeno 150 vozů SEAT 600 D. Prodej na mezinárodních trzích v dalších letech uspokojivě rostl a vozy SEAT byly k dostání například v Německu, Finsku nebo Chile.

Španělský gigant

Téměř 400 tisíc vozů značky SEAT a Audi, které společnost z výrobního závodu v Martorellu vyvezla, má výrazný vliv na celkový objem vývozu země a pozitivně se podílí na číslech v rámci španělské ekonomiky. Hodnota exportu společnosti SEAT se odhaduje na 3 % celkového vývozu Španělska.

Curaçao i Nový Zéland

SEAT své vozy prodává v 80 zemích světa. Nejvzdálenější zemí je Nový Zéland, vzdálenost ovšem rozhodně není největší logistickou výzvou. Vozy se dopravují i na trhy s velmi malými objemy prodeje, jako je například Curaçao, Dominikánská republika nebo Francouzské Guyana. Pro zajištění dodávek na tyto malé trhy je nutné využívat synergie v rámci koncernu Volkswagen. Největšími mezinárodními trhy pro španělskou automobilku jsou z hlediska objemu prodeje Německo, Velká Británie, Francie, Itálie a Mexiko.

Země, voda i vzduch

Aby mohly být přepravovány takové počty vozidel, je třeba využívat prostředky pozemní, námořní a někdy i letecké dopravy. U vozů značky SEAT bylo 44 % exportovaných vozů převáženo loděmi, 6 % nákladními vlaky a zbytek nákladními vozy. Podíl námořní dopravy výrazně zvýšila globální expanze společnosti, například v roce 2008 byl její podíl pouze 7 %. Letecky se vyráběné vozy samozřejmě běžně nepřepravují, výjimkou však je přeprava osmi vozidel na autosalon v Chile, které je jedním z nových trhů značky.

Soukromá želznice

Zásadní roli při přepravě vozů mezi barcelonským přístavem a výrobním závodem Martorell hraje železniční trať Autometro. Tato železnice slouží výhradně společnosti SEAT a zajišťuje efektivní a rychlé dodávky vozidel na mezinárodní trhy.

Po moři pouze ve velkém

Nejčastěji míří lodě vyplouvající z Barcelony s vozy SEAT do Velké Británie, konkrétně do přístavů Sheerness, Grimsby a Tyne. Na jedné lodi se najednou přepravuje téměř 3000 vozidel. Při exportu do Mexika se používají lodě s délkou až 200 metrů, na jejichž palubu se nakládá až 7600 automobilů.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda potvrzuje, že alternativní pohony jsou na vzestupu

Automobilový svět se rychle mění, konvenční spalovací motory ustupují a čím dál větší podíl získávají alternativní pohony – potvrzují to i prodejní statistiky tuzemské Škodovky. To ale neznamená, že byste zítra museli nasednout do elektromobilu, alternativ, jak jezdit úsporně, je celá řada! ...

číst dále

Nový VW Amarok by mohl přijet v silné verzi o výkonu 300 koní

Nový Amarok má k premiéře ještě celkem daleko, přesto se o pick-upu objevuje další hrstka informací. Volkswagen a Ford už v lednu minulého roku oznámili novou alianci, jejímž cílem je společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. A jak už víme, právě nová generace pick-upu Amar...

číst dále

Mild hybrid, plug-in hybrid a CNG: Nové motorizace modelu ŠKODA OCT...

Nejprodávanější model značky ŠKODA nabízí tři různé alternativní pohony: plug-in hybrid, mild-hybrid a pohon na zemní plyn Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA nabízí inovativní asistenční systémy a vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti Moderní infotainment, zabudovaná eSIM a r...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl