www.smucler.cz

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6

6. 2. 2017

Konečně se šestiválcem!

Amarok se v rámci faceliftu dočkal radikálních změn pod kapotou, když čtyřválce nahradil šestiválcem. Má třílitr vůbec šanci zklamat?

Design, interiér

Pick-upy nejsou na starém kontinentu zrovna nejpopulárnější kategorií aut, mají ale stabilní klientelu, která se pro výrobce stává v době vyplňování posledních mezer na trhu stále zajímavější. I proto do segmentu nově zamířil Fiat a Renault, podobný krok chystá třeba také Mercedes. Volkswagen je prostřednictvím své divize pro užitkové vozy mezi pick-upy zastoupen od roku 2010, přičemž na novou konkurenci se rozhodl zareagovat ve velkém stylu: Amarok v rámci modernizace osadil šestiválcem! Jak s ním jezdí?

Zajímavostí přitom je, že Volkswagen šestiválcem nerozšířil evropskou nabídku Amaroku, ale kompletně jím nahradil stávající portfolio, čítající dosud výhradně dvoulitrové čtyřválce. Místo 2.0 TDI a 2.0 BiTDI tak nastupují tři výkonové verze vznětového šestiválce 3.0 TDI se 120, 150 a 165 kW.

Sám Volkswagen nasazení šestiválce oficiálně vysvětluje snahou o nabídnutí úsporného a spolehlivého motoru s vyšším točivým momentem, který zaujme zákazníky z různých koutů světa. Z kuloárů ale přicházejí informace, že skutečný důvod je jinde. Kauza Dieselgate dokázala, že dvoulitrový turbodiesel má v Amaroku velké potíže se splněním emisních norem, které musí řešit vstřikováním litrů močoviny. Její časté doplňování by se ale majitelům takového pracanta nelíbilo, a tak se v rámci faceliftu raději sáhlo po šestiválci. Ten sice AdBlue také potřebuje, rozhodně ale ne v takových galonech jako čtyřválec, a tak je pro nasazení v Amaroku vhodnější.

Inspirován osobními VW

Amarok se v rámci faceliftu nedočkal jen nového srdce, ale také přepracovaného vzhledu. V případě karoserie to znamená ostřeji řezané rysy ve stylu osobních volkswagenů. Proto zmizely kulaté mlhovky, proto je maska chladiče ozdobena novou mřížkou.

V případě vnějších tvarů ale nešlo jen o styl, designéři mysleli i na praktičnost, která je u těchto pracantů nejdůležitější vlastností. Nově tvarovaný nárazník tak vedle inovovaného stylu zaručuje i lepší nájezdový úhel, který dnes činí 29,5° (+1,5° oproti dosavadní verzi).

Výsledkem provedených změn je opravdu povedený automobil, který se neváhám označit za jeden z nejlépe vypadajících pick-upů na trhu. Možná není tak drsný jako Ford Ranger, styl SUV ale Amaroku sluší.

Co se týče kabiny, musí se evropští zájemci smířit s jedinou nabízenou možností, karoserií DoubleCab se dvěma páry dveří. Dvoudveřový SingleCab bude nabízen jen mimo Evropu, kde je o takovou verzi větší zájem. Jelikož je ale Amarok prezentován jakožto SUV v kabátě pick-upu, chybějící SingleCab v nabídce nijak nevadí.

Zpracováním i výbavou nadchne

Podobným směrem jako exteriér kráčel i interiér modernizovaného Amaroku, také ten se inspiroval osobními volkswageny. Ve vodorovně orientované palubní desce tak byly kulaté výdechy ventilace nahrazeny hranatými, na vrchu středového panelu se objevila dotyková obrazovka multimediálního systému, starší ovladače pak byly nahrazeny modernějšími.

Osvěžení interiéru Amaroku zásadně prospělo, vnitřek nyní působí značně moderněji než dosud. Navíc jeho výbava se dále přiblížila osobním autům. Velice nás nadchly přední sedačky ErgoComfort s elektrickým ovládáním a vyhříváním, které jsou slušně široké a velice pohodlné i na delších cestách. Multifunkční volant převzatý z osobních volkswagenů se příjemně drží, díky vysokému posazu má řidič skvělý rozhled ven.

Potěší pak také kvalita zpracování nebo výběr materiálů, který je v pick-upech až nečekaný. Plasty jsou sice většinou tvrdé (kvůli snadné péči), uvnitř ale nic nevrže nebo neskřípe. Slušné je to s místem, a to i na zadních sedadlech, kde prostor v pick-upech bývá omezený.

Na korbu se sice díky úctyhodné délce 1.555 mm a šířce 1.222 mm mezi podběhy vejde i europaleta, v českých reáliích je ale přece jen kompromisem. Cennější zavazadla je lepší dávat dovnitř, řešením je případně zakoupení krytu korby nebo rovnou hardtopu. Plusem jsou úchytná oka na připevnění zavazadel nebo nízká nákladová hrana (71 cm).

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda Scala má za sebou světovou premiéru

Škoda Scala se konečně dočkala své premiéry, která proběhla dnes večer v Izraeli. Prezentace se přímo v izraelském městě Petach Tikva zúčastnilo přes 400 hostů. Světová premiéra byla také živě vysílána na internetu, kde si představení kompaktního modelu od automobilky Škoda nenechalo ujít mnoho ...

číst dále

První fotografie interiéru modelu Scala

Již 6. prosince proběhne světová premiéra modelu Škoda Scala v Tel Avivu. Automobilka Škoda však ukázala první fotografie interiéru již dnes a podle fotografií se máme na co těšit. Nový koncept interiéru se inspiruje výtvarným stylem, kterým se prezentovala designová studie Škoda Vision RS. Scal...

číst dále

Nový e-Crafter se představuje na českém trhu

Volkswagen Užitkové vozy uvádí plně elektricky poháněný model e-Crafter na český trh. Elektrická verze modelu Crafter zažila českou výstavní premiéru na e-Salonu v pražských Letňanech. Skříňový vůz e-Crafter nabízí jedinečné užitné vlastnosti a mezi jeho hlavní přednosti patří také nižší provo...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl