SEAT představil novou generaci modelu Leon! 28.1.2020

SEAT dnes v Martorellu představil světu novou generaci oblíbeného modelu Leon. Zcela nový Leon je připraven nejen upevnit svou pozici na trhu, ale svými kvalitami a designem přesvědčí ještě širší okruh zákazníků. Společnost SEAT investovala do vývoje a výroby modelu přes 1,1 miliardy eur, výsledkem je technicky vyspělý vůz nižší střední třídy s hospodárnými motory, širokými možnostmi konektivity, pokročilými asistenčními systémy a dokonalým vzhledem. Čtvrtá generace modelu Leon bude uvedena na trh ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Přitažlivý z každého úhlu

Vzhled nového modelu Leon byl navržen dle současného designérského stylu, charakteristického pro vozy SEAT. Leon zaujme výraznými tvary, novou přídí po vzoru SUV Tarraco s LED světlomety a kreativně pojatou zadní částí, které dominuje pruh LED svítilen přes celou šířku vozu.

Základem novinky je platforma MQB Evo, jenž nabídla potřebnou variabilitu a flexibilitu z hlediska rozměrů. Díky tomu Leon v pětidveřové verzi narostl na délku 4368 mm (+86 mm), na šířku měří 1800 mm (–16 mm) a výška dosahuje 1456 mm (–3 mm). Jeho zavazadlový prostor má objem 380 litrů. Praktický Leon Sportstourer má délku 4642 mm (+93 mm), šířku 1800 (–16 mm) a na výšku měří 1448 mm (–3 mm). Objem zavazadlového prostoru se zvětšil na 617 litrů. Rozvor náprav je u obou verzí 2686 mm, což představuje nárůst o 50 mm ve srovnání s předchůdcem.

Hospodárné motory

Nabídka motorizací je opravdu široká a objevují se v ní také tři elektrifikované varianty. V případě výběru zážehového motoru jsou na výběr tříválce 1.0 TSI (66 kW nebo 81 kW), čtyřválce 1.5 TSI (96 kW nebo 110 kW) a vrcholem nabídky je čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 140 kW ve spojení s dvouspojkovou převodovkou DSG. Vznětové motory zastupují tři výkonové verze turbodieselů 2.0 TDI s výkonem v rozmezí od 85 kW do 110 kW. Nový Leon bude možné objednávat rovněž s motorem 1.5 TGI, který je poháněn CNG a nabízí maximální výkon 96 kW.

Poprvé bude tento model k dispozici s technikou částečně hybridního pohonu s napětím 48 V (eTSI), který umožňuje ještě úspornější provoz. Částečně hybridní pohon bude nabízen ve spojení s motory 1.0 TSI (81 kW) a 1.5 TSI (110 kW).

Čtvrtá generace modelu Leon bude k dostání také s externě nabíjitelným hybridním pohonem. V tomto případě se o pohon stará zážehový motor 1.4 TSI ve spojení s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Systémový výkon této soustavy je 150 kW, na výhradně elektrický pohon lze ujet až 60 km (WLTP).

Konektivita od A do Z

Nový Leon je prvním kompletně síťově propojeným automobilem značky SEAT. Hlavní částí systému konektivity je digitální přístrojový panel SEAT Digital Cockpit s konfigurovatelným displejem o velikosti 10,25" ve spojení s displejem informačního a zábavního systému, který má velikost 8,25", případně s vyspělejším systémem s 10" displejem. Pokročilejší navigační systém nabízí trojrozměrný režim zobrazování mapových podkladů, funkci síťové propojené navigace a technologii Retina. Interakci zjednodušují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest.

Konektivitu zajišťuje systém Full Link, který umožňuje připojení mobilních zařízení prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Na přání je dodávána přihrádka s funkcí indukčního nabíjení podporující standard Qi. Spojení s digitálním světem vůz udržuje díky jednotce pro připojení k internetu OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou eSIM. To rozšiřuje funkce navigačního systému a dalších aplikací informačního a zábavního systému.

Bezpečnost a asistenční systémy

Bezpečnost patří k hlavním prioritám společnosti SEAT. Výbava nového modelu Leon proto zahrnuje vyspělé asistenční systémy, zvyšující bezpečnost, mezi které patří adaptivní tempomat, asistent pro stav nouze nebo asistent Travel Assist pro vyšší úroveň automatizované jízdy.

Díky dynamické regulaci podvozku DCC může řidič měnit charakteristiku nastavení vozu pro komfortnější nebo sportovnější jízdu. Technologie adaptivního podvozku neustále vyhodnocuje jízdní podmínky a stav vozovky a při zohlednění úhlu otočení volantu a polohy pedálů brzdy a plynu optimalizuje nastavení tlumičů každého kola pro zajištění co nejvyšší úrovně komfortu a jízdní dynamiky.