SEAT dostal na starost vývoj CNG pohonu pro celý koncern 18.4.2018

Španělská automobilka SEAT bude vyvíjet techniku pro vozy s pohonem na CNG ( stlačený zemní plyn) pro celý celý koncern Volkswagen. O vývoj se bude start technické centrum SEATu, kde pracuje přes tisíc inženýrů.

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vidí v pohonu vozů na CNG velkou budoucnost. Meo během svého projevu při zahájení 6. kongresu GASNAM v Madridu řekl: „V yužívání zemního plynu pro automobilovou dopravu má velký obchodní potenciál jak pro automobilový průmysl, tak i pro samotné plynárenství. Stlačený zemní plyn je  trvale udržitelná a zisková alternativa tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel.“

Snadný provoz, příznivá cena

Podle Mea elektromobily zatím neoslovily zákazníky i proto, že zákazníci požadují velký dojezd a krátkou dobu nabíjení. To zatím řada z nich neumožňuje. Výhodou vozů poháněných CNG je, že jejich provoz je v podstatně stejný jako u konvenčních spalovacích motorů. Potěšující také je, že nejsou zapotřebí velké investice do vývoje vozů s tímto pohonem, protože tyto motory jsou již technologicky velmi vyspělé, a dochází tak jen k jejich vylepšování. To se samozřejmě příznivě projeví na konečné ceně vozu.

Výhodná alternativa

Pohon na CNG nemá být pouze dočasnou alternativou, než elektromobily dosáhnou požadované vyspělosti, ale může se stát i dlouhodobou alternativou. Pro jeho dlouhodobé využití mluví to, že je více ekologický, než pohonné hmoty vyráběné z ropy, a také je ekonomicky výhodnější, protože jeho zásoby by právě na rozdíl od ropných produktů měly vystačit na stovky let.

Co SEAT chystá?

SEAT již představil modely Mii, Leon a Ibiza, které mohou využívat pohonu na CNG, s cílem stát se největším výrobcem těchto vozů. Aktuálně má SEAT nejširší nabídku vozů poháněných CNG v Evropě, která se na konci letošního roku rozšíří s příchodem upraveného modelu Arona, již brzy jediným, sériově vyráběným SUV na světě s tímto pohonem.

Jen v průběhu letošního roku vzrostl počet registorvaných vozů na stlačený zemní plyn desetinásobně, například ve Španělsku bude podle odhadů v roce 2030 jezdit milion vozů poháněných CNG.