www.smucler.cz

Scala úspěšně prošla nárazovými testy

4. 7. 2019

Škoda Scala prošla testy nezávislé organizace Euro NCAP a podařilo se jí získat nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Skvěle si vedla především v ochraně dospělých cestujících a také třeba v ochraně cyklistů. Díky výsledkům se Scala řadí mezi nejbezpečnější modely ve své kategorii. Testovaný byl vůz s motorem 1.0 TSI a výbavou Ambition s pohotovostní hmotností 1138 kilogramů. 

„Naši vývojáři důsledně pracují na neustálé optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich vozů. S modelem Scala jsme do třídy kompaktních vozů uvedli několik nových asistenčních systémů, dosud známých jen z vozů vyšších segmentů. Nejlepší možné hodnocení modelu Škoda Scala v podobě pěti hvězd v evropských referenčních testech bezpečnosti vozů je potvrzením naší každodenní práce. S tímto výsledkem mají všechny naše aktuální modelové řady nejlepší známku od Euro NCAP – skvělý úspěch,”říká Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla při tomto nárazu dobrá, v případě hrudníku a holenní dostačující a u spolujezdce byla převážně dobrá. Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana sledovaných částí u řidiče a spolujezdce dobrá, jen v oblasti hrudníku dostačující. Za ochranu řidiče při bočním nárazu si Scala vysloužila plný počet bodů. Celkově za ochranu dospělých cestujících získala skvělých 97 procent bodů.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu se 40procentním překrytím přídě byla ochrana hlavy, hrudníku a krku šestiletého dítěte dobrá, u desetiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy a hrudníku, ochrana krku byla hodnocena jako dostačující. Při testu bočního nárazu byla ochrana obou dětských figurín dobrá, což znamenalo zisk maximálního počtu bodů. Ochrana dětí byla ohodnocena 87 procenty bodů.

Ochrana chodců

Při srážce s chodcem poskytuje přední nárazník dobrou ochranu, převážně dobrá je i ochrana pánve chodců. Dobrou ochranu poskytuje také střed kapoty motoru, po obvodu je ochrana dostačující až mezní. Nedostatečně je tradičně hodnocena oblast A sloupků. Systém automatického brzdění dobře rozpoznával chodce a cyklisty a ve většině situací byl schopen zabránit kolizi. V hodnocení ochrany chodců Scala dosáhla 81 procent bodů.

Asistenční systémy

Scala je vybavena systémem pro připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu a systémem automatického brzdění, který fungoval v rychlostech městského i dálničního provozu. Omezovač rychlosti spolehlivě pomáhal řidiči nepřekročit nastavenou rychlost, zatímco se systém Lane Assist staral o udržování jízdního pruhu. Za asistenční systémy si Scala odváží 76procentní hodnocení.

Dále by vás mohlo zajímat

Side Assist – systém pro změnu jízdního pruhu

Side Assist je užitečný pomocník, který poskytuje řidiči podporu při změně jízdního pruhu a pomáhá tak zvyšovat bezpečnost jízdy. Funkce je založena na dvou radarových systémech v zadní části vozu, které monitorují prostor za vozidlem a po stranách vozu. Pro řidiče tak již nebude problém, když ...

číst dále

SEAT startuje výrobu nové manuální převodovky MQ281

SEAT Componentes, jeden ze tří výrobních závodů španělské značky, startuje výrobu nové převodovky MQ281 koncernu Volkswagen. Šestistupňová manuální převodovka se bude instalovat do vozů značek SEAT , Volkswagen , Škoda a Audi. Maximální kapacita výroby je 450 000 převodovek ročně. Výrobu p...

číst dále

Kodiaq a Karoq se pro modelový rok 2020 dočkaly vylepšení

Oblíbené SUV modely Škoda Kodiaq a Škoda Karoq vjíždí do modelového roku 2020 s vylepšeními po technické i optické stránce. Rozšířena byla nabídka bezpečnostní a komfortní výbavy. Oba modely mohou být nyní vybaveny systémem Side Assist, který řidiče upozorňuje na vozidla v mrtvém úhlu až do ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl