www.smucler.cz

Koncept el-Born je blízkou budoucností elektromobility značky SEAT

10. 3. 2019

Na autosalonu v Ženevě během večerní prezentace koncernu Volkswagen představila automobilka SEAT elektrický koncept el-Born, který je prvním vozem kompletně postaveným na platformě MEB pro elektrické vozy. Jméno dostal po jedné ze čtvrtí španělské Barcelony. Design a vývoj probíhal právě v Barceloně, která byla pro konstruktéry a návrháře při vývoji tohoto konceptu inspirací. O výrobu se postaral výrobní závod v německém Zwickau. Uvedení na trh je plánováno v roce 2020.

„Mobilita se vyvíjí a s ní také vozy, se kterými jezdíme. SEAT se drží na čele těchto změn a koncept el-Born je ztělesněním technologií a filozofie designu, které nám pomohou vypořádat se s výzvami, které se před námi objeví v budoucnu,”  řekl Luca de Meo,  prezident společnosti SEAT.

Velký dojezd. Rychlé nabíjení. Výkonný elektromotor.

Elektromotor nabízí výkon 150 kW a umožňuje vozu zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,5 sekundy.  Akumulátory s kapacitou 62 kWh poskytují konceptu el-Born podle testovacího cyklu WLTP dojezd až 420 km. S pomocí 100kW nabíjení stejnosměrným proudem lze akumulátor nabít na 80 % kapacity za 47 minut. Koncept je vybaven pokročilým systémem tepelného managementu, tepelné čerpadlo snižuje při topení za mrazivých dnů spotřebu elektrické energie a dokáže prodloužit dojezd až o 60 kilometrů.

SEAT el-Born v sobě spojuje nejnovější poznatky v oblasti autonomního řízení a konektivity. Částečnou automatizaci řízení zajišťuje systém autonomního řízení druhé úrovně. Řídící systém dokáže ovládat volant, akcelerovat i brzdit a nechybí například ani inteligentní parkovací asistent.

Funkční design

Na dynamickém vzhledu modelu se podílí kola umístěná co nejblíže rohům karoserie. Při pohledu na přední část a boční siluetu konceptu je patrný velký důraz kladený na aerodynamiku, která je klíčová z hlediska maximálního dojezdu. Protože není nutné přivádět vzduch k motoru kvůli chlazení, nemusí být v přední masce mřížka chladiče, jaká je běžná u vozů s konvenčním pohonem. Otvory chlazení jsou pouze ve spodní části přední masky, ty slouží k přívodu vzduchu pro chlazení akumulátoru a zlepšují obtékání vzduchu kolem vozu. Na optimálním proudění vzduchu se podílí i 20" kola s turbínovitým designem, který zároveň přispívá ke chlazení brzd.

Interiér se může pochlubit neobyčejnou dávkou prostornosti a nechybí ani integrovaný digitální kokpit a obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 10". Všechny důležité ovládací a informační prvky jsou orientovány směrem na řidiče. Cestující mají okolo sebe dostatek místa ve všech směrech díky velkorysým vnitřním rozměrům. Skvělým příkladem pro demonstraci nadstandardní prostornosti je to, že je možné v prostoru mezi předními sedadly odložit i tašku.

Dále by vás mohlo zajímat

„Světlo je nový chrom“: Světelný design nového modelu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě nového modelu ID.4 > První elektricky poháněné SUV značky Volkswagen přináší nová řešení v oblasti osvětlení > IQ.Light: světlomety Matrix LED s funkcemi trvale zapnutých dálkových světel a mrknutí oka >  Zadní...

číst dále

ID.R v novém designu

Tvar a barva ID rodiny Volkswagen ID.R má nový vzhled.  Poté, co čistě elektricky poháněný závodní vůz společnosti Volkswagen Motorsport od zahájení projektu v roce 2018 již vytvořil tři rekordy v šedé, modré a červené barvě na třech kontinentech, představí se na Goodwood SpeedWeek (16. –...

číst dále

ŠKODA FABIA COMBI: Úspěšný model slaví 20 let

› Oblíbený model FABIA COMBI byl poprvé představen v roce 2000 na autosalonu v Paříži › Dosud bylo vyrobeno celkem přibližně 1,5 milionů vozů FABIA COMBI ve třech generacích › FABIA COMBI je skvělým příkladem vynikající prostornosti, jak je pro vozy značky ŠKODA typické, při zachování kompa...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl