V dnešní době plné moderních technologií výroby není zajíždění nového vozu, a především jeho motoru, tak důležitým tématem, jako tomu bývalo kdysi. Někdy se dokonce setkáte s názorem, že výroba je dnes tak přesná, že žádné zajíždění není třeba. S tím však zkušený odborník nebo zvídavý laik nemůže souhlasit. S moderními vozy sice lze jezdit dynamicky již od prvních kilometrů a s velkou pravděpodobností budou nějaký čas bez poruchy jezdit, rozhodně jim to však neprospívá a nešetrné zacházení při prvních stovkách a tisících kilometrů se v budoucnou negativně projeví.
Špatný záběh motoru se může v budoucnu projevit nejen zvýšeným rizikem poruchy motoru, ale také zvýšením jeho hlučnosti, zvýšením spotřeby a snížením výkonu. Je tedy patrné, že trochu trpělivosti s novým automobilem vám v následujících desítkách či stovkách tisíc kilometrů přinese komfortnější jízdu díky nižšímu hluku, ušetří vaši peněženku díky vyšší spolehlivosti a nižší spotřebě, a dokonce bude motor poskytovat o něco vyšší výkon.
Jak dlouho takový záběh vůbec trvá? I na tuto otázku uslyšíte spoustu odpovědí a faktem je, že přesně určit počet kilometrů, po kterých se dá automobil označit za zajetý, nelze. S jistotu se dá řici snad jen to, že úplně nejdůležitější je interval do první výměny oleje. Často se však uvádí, že nejdůležitější je doba do 1 500 nebo 2 000 kilometrů. S tím se dá souhlasit, a tak je v tomto intervalu opravdu vhodné dbát pokynů pro správné zajíždění. Po asi pěti tisících kilometrech bývá z jízdního projevu poznat trochu větší kultivovanost oproti novému vozu a po deseti tisících kilometrech by již měly být všechny použité komponenty bezpečně ustáleny.