Volkswagen otevřel testovací centrum s aerodynamickým tunelem

7. 11. 2017

V pondělí 6. listopadu Volkswagen otevřel ve Wolfsburgu moderní testovací středisko WEZ (Windkanal-Effizienz-Zentrum). Středisko s aerodynamickým tunelem a mnoha dalšími pracovišti zaměřujícími se na hospodárný provoz vozidel se řadí mezi nejvyspělejší a nejvíce efektivní testovací centra tohoto typu v celém automobilovém průmyslu. WEZ se pyšní rozlohou 8 800 m 2a je certifikováno pro měření dle metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures).

Vítr, mráz i horko

Automobily se zde mohou podrobit zkoušce při rychlosti větru až 250 km/h, který věrně napodobuje podmínky reálného provozu. V klimatickém tunelu pak lze simulovat různé klimatické podmínky, ve kterých se vozy mohou ocitnout. Testy je možné provádět při teplotách od -30°C do +60°C. Zkoušky se provádí především za účelem snížení aerodynamického odporu vzduchu, což samozřejmě vede ke snížení spotřeby paliva a emisí, a také kvůli testování funkčnosti v náročných podmínkách.

Člen závodní rady Gerardo Scorpio se k novému centru vyjádřil slovy: „ Technický vývoj ve Wolfsburgu je srdcem značky Volkswagen. Na technice budoucnosti v něm pracuje více než 10 000 kolegyň a kolegů. Díky novému centru WEZ bude mít velmi mnoho pracovních míst ve Wolfsburgu zajištěnou budoucnost. K efektivnímu využívání nové techniky jsou zapotřebí vysoce kvalifikovaní a zkušení zaměstnanci. Právě takové kolegyně a kolegy máme zde ve společnosti Volkswagen."

Věrná simulace reálného provozu

V aerodynamickém tunelu sloužícím pro zlepšení aerodynamických a aeroakustických vlastností se stará o simulaci reálného silničního provozu především tzv. aerodynamická váha s pohyblivým pásem, kdy každé kolo stojí na jednom pohyblivém pásu. Díky tomu se kola mohou otáčet přesně tak, jako by se vůz pohyboval po silnici. Váha s vestavěným kamerovým systémem připraví automaticky každý vůz na test za méně než pět minut, dosud to bylo přibližně 30 minut.

Dr. Frank Welsch, člen představenstva, který zodpovídá za vývoj, zmínil přínos nového centra:  „Aerodynamika je rozhodujícím faktorem pro zvyšování hospodárnosti a snižování emisí. Díky novému centru jsme skvěle připraveni na budoucnost i v mnoha dalších oblastech vývoje, jako je aeroakustika nebo dojezd elektricky poháněných vozidel."

Snížení testovacích nákladů

Aerodynamický tunel se může pochlubit skvělou akustickou izolací, patří totiž k nejtišším na světě. Při rychlosti větru 160 km/h je hladina zvuku pouhých 65 dB, což lze přirovnat k hlasitosti běžného rozhovoru. Díky aerodynamickému tunelu se může například určit součinitel aerodynamického odporu za přibližně dvacet minut, zatímco počítač by tuto hodnotu počítal několik dnů. Klimatický tunel pak zvládne simulovat slunce, mráz, déšť a dokonce i sníh. Díky tomu se značně sníží náklady na testy v odlehlých oblastech.

Dále by vás mohlo zajímat

Leon ST Cupra R bude ještě výkonnější

V současnosti SEAT nabízí Leon ST Cupra s výkonem rovných 300 koní a stejně je tomu i u provedení hatchback. Hatchback tedy dostal v limitované edici , kterou španělská automobilka ukázala v září na autosalonu ve Frankfurtu, ještě o 10 koní více, vzhledem k výrobě pouhých 799 kusů však jde ...

číst dále

Honda na motosalonu EICMA představila nové modely

Před pár dny skončil motorkářský veletrh EICMA, který se koná v Miláně a výrobci jej využívají k představení nových modelů veřejnosti. Co na něm letos ukázala Honda za novinky? Jedním z lákadel, kterému se dostalo značné pozornosti, byla nová generace cestovního motocyklu Gold Wing. Honda však...

číst dále

Objeví se VW Brouk jako zadokolka s elektrickým pohonem?

Volkswagen stále usilovně pracuje na rozšíření nabídky modelů s elektrickým pohonem. V létě byla například potvrzena informace, že se dočkáme výroby modelu I.D. Buzz , jehož funkční prototyp je dokonce již postaven, zatím však využívá pohon z elektrického Golfu . Tento futuristický mikrobus ...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl