Žáci podnikového učiliště Škoda představili unikátní studii vozu, na které pracovali osm měsíců. Výsledkem jejich práce je Škoda Sunroq. Jedná se o upravený model Karoq, z klasického SUV se stalo SUV kabriolet. Na projektu pracovalo 23 žáků ve věku od 17 do 20 let Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Sunroq kromě neobvyklého spojení SUV a kabrioletu nabízí další zajímavou kombinaci, a to lakování karoserie v červené barvě Velvet s jedinečným bíločerveným interiérem.
Při úpravě Karoqu na kabriolet bylo nejprve nutné vyztužit karoserii, až poté mohlo dojít k odstranění střechy. Upraveny byly také všechny boční dveře a víko zavazadlového prostoru muselo být nahrazeno zcela novým. Přepracování se dočkal i zbytek zádi vozu. Díky úpravám zadní části má Sunroq dokonce větší zavazadlový prostor než Karoq, který už tak nabízí velkorysý prostor o objemu 521 litrů.
Žáci navrhli také zcela nové výplně dveří, upravili A sloupky a odstranili B sloupky, kvůli čemuž bylo třeba ukotvit bezpečnostní pásy jinde – přímo v předních sedadlech. Jiným vzhledem se pyšní i přední a zadní nárazník. I přes úpravy se nezměnila délka, která činí 4382 mm, a ani šířka s hodnotou 1811 mm. Výška studie je 1480 mm a rozvor je stejně jako u Karoqu 2638 mm.
Výrazný vzhled dotváří použitá kombinace barev a materiálů. Díky červenému lakování karoserie přitahuje Sunroq zaslouženou pozornost, v interéru pak dominuje bílá kůže v kombinace s červenou kůží. Použité barvy se skvěle hodí k pojetí vozu. Právě na barvy a malé detaily kladli žáci velký důraz, hodně se věnovali různým druhům osvícení, kliky dveří a podběhy jsou tak podsvíceny diodami, z předního a zadního nárazníku a také ze všech bočních dveří se pak na silnici promítají loga, respektive nápisy Škoda.
Srdcem Sunroqu je benzínový čtyřválec 1.5 TSI, který nabízí díky upravené řídící jednotce vyšší výkon i točivý moment. Motor Sunroqu poskytuje výkon 120 kW a točivý moment o hodnotě 279 Nm. Díky tomu dosáhne rychlosti až 195 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h mu stačí 8,6 sekundy. Sportovní charakter dodávají vozu černočervená 20" kola VEGA z lehké slitiny a také nižší světlá výška o 50 mm díky tlumičům z modelu Octavia RS. Upravený výfukový systém se čtyřmi koncovkami se stará o slušný zvukový projev.
Na výběru jména se podíleli také příznivci značky, kteří posílali své návrhy na profily automobilky na sociálních sítích. Výběr díky velkému zájmu příznivců probíhal hned z několika stovek jmen, žáci se poté rozhodli pro název Sunroq. Autor vybraného návrhu byl pozván na oficiální představení studie, kde se setkal s žáky, a dostal možnost si Sunroq i vyzkoušet.