Škoda Scala: Stylový vůz pro každodenní život 24.10.2018

V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se již v první polovině roku 2019 objeví nový kompaktní model nižší střední třídy s názvem Scala. Zcela nový model poskytuje vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti. Mezi výbavovými prvky na přání se objevují například i Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla, pyšní se také velkorysou nabídkou prostoru pro cestující i zavazadla.

„Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy značky Škoda. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě kompaktních vozů stanovuje měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement”, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově vymezit kompaktní vozy značky Škoda.” říká Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.

Stylový hatchback

Pětidveřový hatchback budí pozornost svým designem vycházejícím ze studie Vision RS. Ostře řezané linie a dynamické designové prvky dodávají vozu emotivní vzhled. Scala přináší nový designový směr značky Škoda, který se v budoucnosti projeví i u dalších modelů. V rámci nového designu se například poprvé objevuje nápis „ŠKODA” na pátých dveřích místo loga automobilky.

I přes kompaktní vnější rozměry má Scala opravdu velkoryse pojatý interiér, který nabízí nadstandardní porci prostoru pro všechny cestující. Délka modelu činí 4362 mm, šířka 1793 mm a výška 1471 mm. Rozvor náprav s délkou 2649 mm zaručuje nejen prostornost interiéru, ale přispívá také k velmi dobrým jízdním vlastnostem. Základní objem zavazadlového prostoru je 467 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1410 litrů.

Pět motorizací

Škoda Scala bude k dispozici s pěti motory, které splňují normu Euro 6d TEMP. Mezi nabízenými motorizacemi se nejdříve objeví tři benzínové a jeden dieselový motor, později v nabídce přibude motor na stlačený zemní plyn. Všechny motory mají přímé vstřikování paliva a jsou vybaveny turbodmychadlem, systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Benzínový motor 1.0 TSI s výkonem 70 kW je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Motory 1.0 TSI s výkonem 85 kW a 1.5 TSI nabízející výkon 110 kW, stejně jako čtyřválcový dieselový motor 1.6 TDI s výkonem 85 kW, jsou standardně dodávány se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je dostupná sedmistupňová automatická převodovka DSG.

V průběhu roku 2019 přibude v nabídce ekologický motor 1.0 G-TEC s výkonem 66 kW primárně poháněný na stlačený zemní plyn (CNG), který má nižší emise CO 2 a NO x než motory spalující konvenční paliva. Po vyčerpání zásob CNG může být motor poháněn i benzínem. K přenosu hnací síly na kola slouží výhradně šestistupňová manuální převodovka.