Škoda přestane nabízet dieselové motory pro Fabii a Rapid

14. 9. 2017

Mladoboleslavská automobilka Škoda rozhodla o tom, že u dvou modelových řad, které má aktuálně v nabídce, již nebude možné si objednat žádný z jejích vznětových motorů TDI. Konkrétně se jedná o modely Fabia a Rapid. V nabízených motorizacích pro vozy Fabia nenajdete vznětový motor již v příštím roce, u Rapidu tomu tak bude až při nástupu nové generace, která se v prodeji objeví v roce 2019.

Proč Fabia a Rapid?

Dieselové motory jsou v současné době na ústupu, mimo jiné kvůli tomu, že je pro automobilky stále těžší splňovat přísné limity emisních norem. Proč přijdou o tyto motory právě modely Fabia a Rapid? Vysvětlení je poměrně jednoduché, výhoda dieselových motorů v podobě nižší spotřeby se projevuje především na delších trasách, zatímco tyto automobily bývají často užívány pouze pro krátké jízdy ve městě a jeho okolí. Nejen, že spotřeba se na krátkých trasá vyrovná spotřebě zážehových motorů, ale krátké trasy nesvědčí ani filtru pevných částic, který se nezvládá regenerovat. Z uvedených důvodů se dieselový motor nikdy nenacházel v modelu Citigo, jehož městské určení je více než zřetelné.

Dočkají se i další modely?

O tom, že Fabia a Rapid v budoucnu přijdou o možnost pohonu dieselovým motorem se zmínil předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier na probíhajícím frankfurtském autosalonu. Otázkou zůstává, jak dlouho se motory spalující motorovou naftu v osobních automobilech udrží. Bernhard Maier prohlásil, že se s nimi nadále počítá a jejich úplného konce se rozhodně brzy nedočkáme. Vzhledem k velkému rozvoji elektromobility, kdy například Volkswagen chce, aby v roce 2025 čtvrtinu jeho prodaných automobilů tvořily elektromobily a vozy s hybridním pohonem, o tom ale můžeme trochu pochybovat.

Budoucnost Škody

Omezení nabídky dieselových motorů, by se mělo podle Škody zasloužit o větší zájem o motory, jejichž palivem je stlačený zemní plyn CNG. Motory na CNG by se měly postupně rozšířit všemi modely, které automobilka nabízí. V roce 2020 pak přijde s prvním čistě elektrickým vozem, který bude vycházet z konceptu Vision E. O pět let později by Škoda chtěla mít v nabídce pět modelů s elektrickým či hybridním pohonem a v roce 2030 pak vůz s elektrickým pohonem v každé modelové řadě.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh

Nedávné námluvy automobilky  Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství , jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce ...

číst dále

Škoda Karoq je konečně v prodeji!

Dnes oficiálně začal prodej nového modelu mladoboleslavské automobilky v České republice. Je to právě nové SUV Karoq , které se po dlouhém čekání konečně dočkalo uvedení do prodeje. Karoq již prošel předprodejní fází, která byla velmi úspěšná, a lze tak předpokládat, že zájem o tento nový model...

číst dále

Volkswagen investuje do elektrických pohonů pro užitková vozidla

Volkswagen Group vidí budoucnost v pohonu pomocí elektrické energie, a tak už neplánuje nabízet s elektrickým pohonem pouze osobní vozy, ale elektromotry by měly dostat také užitkové a nákladní vozy a autobusy. Elektrické pohony v nákladních vozidlech a autobusech, které má na starosti divize Vo...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl