www.smucler.cz

Škoda přestane nabízet dieselové motory pro Fabii a Rapid

14. 9. 2017

Mladoboleslavská automobilka Škoda rozhodla o tom, že u dvou modelových řad, které má aktuálně v nabídce, již nebude možné si objednat žádný z jejích vznětových motorů TDI. Konkrétně se jedná o modely Fabia a Rapid. V nabízených motorizacích pro vozy Fabia nenajdete vznětový motor již v příštím roce, u Rapidu tomu tak bude až při nástupu nové generace, která se v prodeji objeví v roce 2019.

Proč Fabia a Rapid?

Dieselové motory jsou v současné době na ústupu, mimo jiné kvůli tomu, že je pro automobilky stále těžší splňovat přísné limity emisních norem. Proč přijdou o tyto motory právě modely Fabia a Rapid? Vysvětlení je poměrně jednoduché, výhoda dieselových motorů v podobě nižší spotřeby se projevuje především na delších trasách, zatímco tyto automobily bývají často užívány pouze pro krátké jízdy ve městě a jeho okolí. Nejen, že spotřeba se na krátkých trasá vyrovná spotřebě zážehových motorů, ale krátké trasy nesvědčí ani filtru pevných částic, který se nezvládá regenerovat. Z uvedených důvodů se dieselový motor nikdy nenacházel v modelu Citigo, jehož městské určení je více než zřetelné.

Dočkají se i další modely?

O tom, že Fabia a Rapid v budoucnu přijdou o možnost pohonu dieselovým motorem se zmínil předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier na probíhajícím frankfurtském autosalonu. Otázkou zůstává, jak dlouho se motory spalující motorovou naftu v osobních automobilech udrží. Bernhard Maier prohlásil, že se s nimi nadále počítá a jejich úplného konce se rozhodně brzy nedočkáme. Vzhledem k velkému rozvoji elektromobility, kdy například Volkswagen chce, aby v roce 2025 čtvrtinu jeho prodaných automobilů tvořily elektromobily a vozy s hybridním pohonem, o tom ale můžeme trochu pochybovat.

Budoucnost Škody

Omezení nabídky dieselových motorů, by se mělo podle Škody zasloužit o větší zájem o motory, jejichž palivem je stlačený zemní plyn CNG. Motory na CNG by se měly postupně rozšířit všemi modely, které automobilka nabízí. V roce 2020 pak přijde s prvním čistě elektrickým vozem, který bude vycházet z konceptu Vision E. O pět let později by Škoda chtěla mít v nabídce pět modelů s elektrickým či hybridním pohonem a v roce 2030 pak vůz s elektrickým pohonem v každé modelové řadě.

Dále by vás mohlo zajímat

Aditivní výroba posouvá limity při vývoji a výrobě vozů

Aditivní výroba je moderní způsob výroby dílů v mnoha různých oblastech. Díky aditivní výrobě je možné vyrábět díly bez použití forem, prakticky eliminuje omezení z hlediska konstrukce a designu a navíc je u řady výrobků několikrát rychlejší oproti běžné výrobě. Možnosti využití této technologie...

číst dále

Jízda modelu Škoda Enyaq iV v číslech

Příchod nového modelu Škoda Enyaq iV znamená velký krok pro značku Škoda v oblasti elektromobility. Jde o první sériově vyráběný model značky postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí typické přednosti vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka p...

číst dále

Žákovský vůz Slavia očima Jana Kopeckého a Jana Hlouška

Nedávno žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto představili žákovský vůz pro rok 2020. Nyní kvality modelu Slavia otestoval nejrychlejší spolupracovník značky Škoda, závodník Jan Kopecký. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport spolu s novým spolujezdcem Janem Hlouškem vzali žákovský vůz na ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl