Jak bude vypadat E-kupé Kodiaqu? Škoda Vision E v akci.

31. 3. 2017

A je to tady - Škoda Auto přichází s elektromobilem! Zatím se jedná pouze o koncept, ale podle dosavadních informací to vypadá, že je Škodovka odhodlaná do tohoto segmentu vozidel zabřednout. Představení konceptu je plánováno na dubnový autosalon v Šangaji. Jak bude koncept Vision E vypadat a co od něj můžeme očekávat?

Design konceptu

Zdá se, že Škodovka sází na úspěšný model Kodiaq, který byl vyprodaný v podstatě ještě před odhalením na více než půl roku. Vision E vychází základními tvary právě z SUV automobilky Škoda Auto. Stejně jako u konceptu Vision S se záď vozu svažuje více, než je reálná skutečnost - to ale nevadí, jde přeci jen o koncept. 

Zajímavý detail najdete na bocích vozu, kde je vyobrazené logo Škody a přechází až k zadním dveřím. Pan Kabaně se zde dokázal skvěle podepsat.

Vision E je dlouhý 4 645 milimetru, což jsou podobné hodnoty, jako má Kodiaq. Koncept sportovního SUV-kupé doplňuje výška vozu, která je bezmála o 13 centimetrů nižší. Hliněný koncept pak stojí na 21palcových kolech.

E-mobilita

Jak bude reálný koncept nebo dokonce převtělený Vision E do reálného vozu vypadat ukáže ještě pár let vývoje. Už teď víme, že chce Škoda rozjet výrobu elektromobilů ve velkém. Do roku 2025 by mělo z Mladé Boleslavi vyrážet 5 modelů s čistě elektrickým, nebo alespoň hybridním pohonem (kombinace elektriřny a benzínového spalovacího motoru).

Čistě elektrické vozítko by mohlo spatřit světlo oxidem uhličitým zamořeného světa už v roce 2020. Možná ještě dříve dorazí nějaký plug-in hybrid. Očekává se, že by se jím mohl stát Superb.

Jak to vypadá s E-cíly a výkonem?

Pohon vozu lze očekávat podobný, jako je třeba u e-Golfu - tedy postavený na platformě MEB. O produkci výkonu by se měly starat dva elektromotory o celkovém výkonu 225 kW (306 koní). Každý elektromotor by měl pohánět jednu nápravu - lze tedy předpokládat, že půjde o SUV-kupé-4x4.

Při ideálních podmínkách zvládnou lithium-ionové baterie asi 500 kilometrů. V průběhu pár let by se měla rozrůst síť nabíjecích stanic natolik, že takovýto dojezd nebude problémem ani na dlouhé cestě k moři. Nabití na 80 % kapacity už u lecketerých elektromobilů zabare méně než půl hodiny - vývojem bychom se mohli dostat na plné nabití pod 30 minut. Maximální rychlost by měla být omezena na 180 km/h. Údaje jsou však pouze koncepční - jaká bude realita se dozvíme v průběhu následujících měsíců. Nebo let.

Autonomní řízení

Vizí Škodovky je, že se bude Vision E pohybovat částečně autonomně. Z celkových pěti stupňů autonomního řízení by Škoda Auto ráda zdolala třetí stupeň - automatický pohyb v kolonách, autopilot na některých úsecích dálnice, automaticky parkovat a vyparkovávat nebo samostatně hledat parkovací místa.

Ať už to vypadá ve světě konkurence jakkoli, ani Muskův projekt nedokáže být zcela autonomní. Zdaleka neplní trojku na stupnici autonomního řízení.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh

Nedávné námluvy automobilky  Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství , jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce ...

číst dále

Škoda Karoq je konečně v prodeji!

Dnes oficiálně začal prodej nového modelu mladoboleslavské automobilky v České republice. Je to právě nové SUV Karoq , které se po dlouhém čekání konečně dočkalo uvedení do prodeje. Karoq již prošel předprodejní fází, která byla velmi úspěšná, a lze tak předpokládat, že zájem o tento nový model...

číst dále

Volkswagen investuje do elektrických pohonů pro užitková vozidla

Volkswagen Group vidí budoucnost v pohonu pomocí elektrické energie, a tak už neplánuje nabízet s elektrickým pohonem pouze osobní vozy, ale elektromotry by měly dostat také užitkové a nákladní vozy a autobusy. Elektrické pohony v nákladních vozidlech a autobusech, které má na starosti divize Vo...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl