www.smucler.cz

Rozdělení dětských autosedaček

24. 5. 2017

Dětské autosedačky jsou rozděleny do několika kategorií. Hlavním kritériem pro rozdělení je hmotnost dítěte. Na každé schválené sedačce musí být značka E, která zaručuje, že sedačka prošla testy evropské normy. V současných vozech se nejčastěji dětské autosedačky připevňují za pomoci systému ISOFIX.

Od narození dítěte až do 12 let budete potřebovat 2-3 autosedačky. Pro nejmenší děti (většinou do 1 roka) budete potřebovat autosedačku, která se umisťuje proti směru jízdy a většinou na přední sedadlo, kde musí být deaktivovaný airbag. Od 1 do 4 let už můžete používat klasickou autosedačku, která se na sedadlo připoutá ve směru jízdy. Následně od 4 do 12 let budete muset zakoupit autosedačku s podsedákem a výškově nastavitelnou opěrkou zad.

Rozdělení autosedaček podle ECE skupin

Dětské autosedačky jsou podle evropských norem rozděleny podle hmotnosti dítěte. Následující dva druhy autosedaček se přezdívají vajíčka a upevňují se proti směru jízdy pomocí bezpečnostních pásů.

Skupina 0 do 10 kg (0-9 měsíců)

Skupina 0+ do 13 kg (0-12 měsíců)

Skupina I 9 až 18 kg (9 měsíců - 4 roky)

Tyto autosedačky jsou určeny pro děti, které už umějí sami sedět, ale stále potřebují oporu na stranách. Umisťují se ve směru jízdy pomocí pásů nebo systému ISOFIX .

Skupina II 15 až 25 kg (3 - 6 let)

Skupina III 22 až 36 kg (6 - 12 let)

Jelikož skupiny II a III nejsou výrobci moc zastoupeny, dělají se kombinace těchto skupin.

Skupina II, III 15 až 36 kg (3 - 12 let)

Tato skupina autosedaček už nemá vlastní pásy a připevňuje se často pomocí systému ISOFIX .

Skupina I, II, III 9 až 36 kg (9 měsíců - 12 let)

Tato kategorie je u rodičů velmi oblíbená, protože pořídí jednu autosedačku, která vydrží několik let.

Dále by vás mohlo zajímat

SEAT dostal na starost vývoj CNG pohonu pro celý koncern

Španělská automobilka SEAT bude vyvíjet techniku pro vozy s pohonem na CNG ( stlačený zemní plyn ) pro celý celý koncern Volkswagen. O vývoj se bude start technické centrum SEATu, kde pracuje přes tisíc inženýrů. Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vidí v pohonu vozů na CNG ...

číst dále

Žáci učiliště Škoda navrhují studii kabrioletu Karoq

V podnikovém učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi navrhují žáci zajímavou studii vozu - Karoq  kabriolet. V minulých letech žáci postavili celkem čtyři vozy, nyní se rozhodli pro nejnovější SUV v nabídce značky a přišli s neobvyklým nápadem udělat z něj kabriolet. Za vývojem studie stojí žáci ...

číst dále

ŠmucleRace #01 | VW T-Roc

Máme tady první testovaný vůz z programu ŠmucleRace! Před pár dny jsme dostali na test nejmenší SUV v nabídce Volkswagenu. Samozřejmě se jedná o model Volkswagen T-Roc, který hned při svém představení vzbudil velkou vlnu pozitivních ohlasů díky svému atraktivnímu designu. T-Roc nás doprováze...

číst dále
© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl