Rozdělení dětských autosedaček

24. 5. 2017

Dětské autosedačky jsou rozděleny do několika kategorií. Hlavním kritériem pro rozdělení je hmotnost dítěte. Na každé schválené sedačce musí být značka E, která zaručuje, že sedačka prošla testy evropské normy. V současných vozech se nejčastěji dětské autosedačky připevňují za pomoci systému ISOFIX.

Od narození dítěte až do 12 let budete potřebovat 2-3 autosedačky. Pro nejmenší děti (většinou do 1 roka) budete potřebovat autosedačku, která se umisťuje proti směru jízdy a většinou na přední sedadlo, kde musí být deaktivovaný airbag. Od 1 do 4 let už můžete používat klasickou autosedačku, která se na sedadlo připoutá ve směru jízdy. Následně od 4 do 12 let budete muset zakoupit autosedačku s podsedákem a výškově nastavitelnou opěrkou zad.

Rozdělení autosedaček podle ECE skupin

Dětské autosedačky jsou podle evropských norem rozděleny podle hmotnosti dítěte. Následující dva druhy autosedaček se přezdívají vajíčka a upevňují se proti směru jízdy pomocí bezpečnostních pásů.

Skupina 0 do 10 kg (0-9 měsíců)

Skupina 0+ do 13 kg (0-12 měsíců)

Skupina I 9 až 18 kg (9 měsíců - 4 roky)

Tyto autosedačky jsou určeny pro děti, které už umějí sami sedět, ale stále potřebují oporu na stranách. Umisťují se ve směru jízdy pomocí pásů nebo systému ISOFIX.

Skupina II 15 až 25 kg (3 - 6 let)

Skupina III 22 až 36 kg (6 - 12 let)

Jelikož skupiny II a III nejsou výrobci moc zastoupeny, dělají se kombinace těchto skupin.

Skupina II, III 15 až 36 kg (3 - 12 let)

Tato skupina autosedaček už nemá vlastní pásy a připevňuje se často pomocí systému ISOFIX.

Skupina I, II, III 9 až 36 kg (9 měsíců - 12 let)

Tato kategorie je u rodičů velmi oblíbená, protože pořídí jednu autosedačku, která vydrží několik let.

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh

Nedávné námluvy automobilky  Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství , jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce ...

číst dále

Škoda Karoq je konečně v prodeji!

Dnes oficiálně začal prodej nového modelu mladoboleslavské automobilky v České republice. Je to právě nové SUV Karoq , které se po dlouhém čekání konečně dočkalo uvedení do prodeje. Karoq již prošel předprodejní fází, která byla velmi úspěšná, a lze tak předpokládat, že zájem o tento nový model...

číst dále

Volkswagen investuje do elektrických pohonů pro užitková vozidla

Volkswagen Group vidí budoucnost v pohonu pomocí elektrické energie, a tak už neplánuje nabízet s elektrickým pohonem pouze osobní vozy, ale elektromotry by měly dostat také užitkové a nákladní vozy a autobusy. Elektrické pohony v nákladních vozidlech a autobusech, které má na starosti divize Vo...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl