Do nabídky značky Škoda přibývá očekávaný model Octavia Scout, který tak navazuje na své úspěšné předchůdce. Verze Scout se od standardního modelu odlišuje zejména funkčním offroadovým designem, zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol v základní výbavě. Na trh poprvé vstoupila v roce 2007 a i nová generace má za úkol splňovat náročné požadavky dobrodružně založených zákazníků. Světová premiéra je plánována na začátek července a kromě podrobnějších informací budou zveřejněny i další novinky pro modelovou řadu Octavia.
Octavia Scout je připravena na jakoukoliv výpravu – můžete se vydat na rodinnou dovolenou, vyrazit k moři i na hory, ať už v zimě nebo v létě. Poradí si i s převážením horských kol v zavazadlovém prostoru a neztratí se ani při každodenních jízdách ve městě. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty s ochranou podvozku a se zvýšenou světlou výškou o 15 mm se nebojí ani sjet ze silnice. Vhodnou volbou je také pro tažení obytných přívěsů nebo přepravníků pro lodě či koně. S nejsilnějším dieselovým motorem (2.0 TDI/147 kW) je verze Scout připravena tahat přívěs o hmotnosti až 2 tuny.
Varianta Scout je na první pohled rozpoznatelná díky svému robustnímu vzhledu, který dává tušit dobrodružné ambice. Spodní části specifického předního a zadního nárazníku jsou ve stříbrné matné barvě. Hliníkový design mají i lišty kolem bočních oken, střešní nosič a kryty automaticky sklopných vnějších zpětných zrcátek s funkcí stmívání. Černé plastové prvky, jako jsou lemy blatníků či prahů, pak lemují celý spodek karoserie, čímž snižují riziko poškození karoserie vozu a dotvářejí jeho osobitý vzhled. Standardně jsou dodávána 18" kola z lehké slitiny Braga, na přání jsou pak dostupná 19" kola Manaslu.
Verzi Scout lze poprvé objednat s novými Matrix-LED světlomety, které umožňují jet s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by byli oslněni ostatní účastníci provozu. V základu je Scout vybaven Top LED zadními světly.
Jak už je pro všechny verze modelu Octavia typické, i verze Scout nabízí velkoryse prostorný interiér i zavazadlový prostor. Ve srovnání s předchozí generací je nový Scout o 16 mm delší (4703 mm) a 15 mm širší (1829 mm). Objem zavazadlového prostoru narostl o 30 l na úctyhodných 640 l. Pro snadný přístup je již v základní výbavě dodáváno elektricky ovládané víko zavazadelníku s virtuálním pedálem.
V nabídce motorizací lze vybírat mezi čtyřmi pohonnými jednotkami. Poprvé se pod kapotou objevuje motor nové generace 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 400 Nm, což je vůbec nejsilnější dieselový motor, který byl kdy k dispozici pro tuto modelovou řadu. Druhý dieselový motor v nabídce 2.0 TDI nabízí výkon 110 kW. Benzínové motory zastupuje jednotka 2.0 TSI s výkonem 140 kW (190 k). Všechny motory jsou nabízeny výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Každý vůz rovněž nabízí možnost volby jízdního profilu včetně funkce Off-road.
Více prostoru v interiéru je dáno nejen většími vnějšími rozměry, ale také jeho novým konceptem. Středu nově uspořádané přístrojové desky dominuje volně stojící 10" displej infotainment systému nejvyšší řady Columbus s navigací a digitální asistentkou Laurou. Výplně dveří a středová konzole jsou zkrášleny chromovými prvky a palubní desku zdobí speciální dekorativní lišta. Všechna sedadla jsou potažena látkou ThermoFlux a sedadla vpředu mají vyšité logo Scout. Potahy sedadel, volant, loketní opěrka a palubní deska ve verzi Scout jsou opatřeny kontrastním hnědým prošitím. Pedály pak mají hliníkový vzhled.