Nová Octavia G-Tec dorazí na podzim 29.6.2020

Již na podzim letošního roku bude na evropský trh uvedena nové generace modelu Octavia ve verzi G-Tec. Octavia G-Tec se vyznačuje pohonem na zemní plyn (CNG), jehož provoz je šetrnější k životnímu prostředí než v případě benzínového pohonu. Může se pochlubit velkým dojezdem čistě na zemní plyn a díky nádrži na benzín se není třeba obávat ani cest do míst s jeho horší dostupností. Charakteristickými poznávacími znaky verze G-Tec je specifický vzhled digitálního panelu přístrojů a plaketa na zádi. Objem zavazadlového prostoru je 455 l v případě verze liftback a 495 l u verze kombi.

Úsporný a ekologický

Motor 1.5 TSI nabízí výkon 96 kW (130 k) a díky spalování zemního plynu produkuje při jízdě na zemní plyn zhruba o 25 % méně emisí CO 2 než verze s benzínovým motorem. Rovněž produkuje méně oxidů dusíku a nevypouští žádné saze. Na mimořádné úspornosti modelu se podílí mj. proměnné časování sacích ventilů, jenž umožňuje provoz v tzv. Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba vozu je velmi příznivá, při provozu na zemní plyn činí 3,4–3,6 kg a při spalování benzínu 4,6 l/100 km.

Zásobníky na zemní plyn s kapacitou 17,33 kg se ve spojení s nízkou spotřebou starají o dojezd až 500 km v režimu WLTP při jízdě na zemní plyn. Zásobníky zemního plynu doplňuje benzínová nádrž o objemu 9 l, díky které je možné ujet dalších přibližně 190 km. Celkový dojezd modelu na jedno doplnění všech nádrží tak je přibližně 700 km. Přepínání mezi benzínovým režimem a jízdou na zemní plyn je zcela automatické a plynulé.

Prioritu má jízda na zemní plyn

Primárně je vůz poháněn zemním plynem. Pohon na benzín se využívá v případech, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod –10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu téměř vyčerpány, konkrétně v zásobnících klesne tlak pod 11 barů.

Velmi nízké emise

Již základní o 25 % nižší hodnota emisí CO 2 ve srovnání s verzí s benzínovým pohonem je velmi zajímavý údaj. Pokud se však do směsí přimíchá 20 % bioplynu, sníží se emise CO 2 dokonce o 35–40 %. Pokud se podíl bioplynu, vytvářeného z biologického odpadu, ve spalovací směsi ještě zvýší, je možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO 2, což je stav, který se blíží uhlíkové neutralitě – ekologicky udržitelná jízda bez omezení může začít.