www.smucler.cz

Nezávislé topení v automobilu

23. 11. 2018

Alespoň manuální klimatizaci dnes nabízí většina vozů včetně těch nejlevnějších již v základní výbavě. Nezávislé topení běžnou součástí sériových výbav rozhodně není, ale často se již nachází v seznamu příplatkové výbavy i u vozů nižší střední třídy, například v Octavii. Přesto však nebývá ani ve vozech, které se pyšní nejvyšší výbavovou linií a spoustou příplatkových prvků.

Proč tomu tak je? Mohou za to především dvě věci, první je cena a druhou neznalost zákazníků, k čemu je to vlastně dobré, když topení nabízí každý vůz i bez příplatku. Věřte, že nezávislé topení užitečné opravdu je, především pak v případech, kdy v zimě neparkujete svůj vůz v garáži.

Skvělý pomocník za chladných dnů

Nezávislé topení samozřejmě najde využití za chladných a mrazivých dnů. Vzhledem k tomu, že je dodáváno společně s dálkovým ovladačem, případně ho lze ovládat i přes mobilní aplikaci, je ho možné spustit i na dálku, když ještě řidič není u vozu. Pokud tedy parkujete v zimě venku, na dálku topení zapnete, a když dorazíte k vozu, bude už vyhřátý a navíc vás nebudou trápit zamrzlá skla. Prohřátý bude i motor, takže se snižuje jeho opotřebení, spotřeba paliva a emise.

Nezávislých topení je více druhů, nejčastěji se u osobních automobilů využívají horkovodní nebo horkovzdušná, která spalují stejné palivo jako samotný motor vozu. Nahřát motor a interiér však lze i s pomocí elektrických topných těles.

Jak nezávislé topení funguje?

Horkovodní nezávislé topení funguje tak, že je v chladícím okruhu motoru umístěno topné těleso, v jehož spalovací komoře se po zapnutí systému rozžhaví svíčka a těleso následně začne spalovat palivo, které se zažehne a začne ohřívat okolní prostor. Topné těleso pak ohřívá chladicí kapalinu, která kolem něj protéká díky oběhovému čerpadlu a proudí do výměníku topení. Do interiéru vozu vzduch proudí díky sepnutému ventilátoru. U horkovzdušného je princip funkce podobný, akorát k přenosu tepla nedochází díky chladicí kapalině, ale přenáší se ventilátorem přímo od žeber topného tělesa.

Nezávislá topení spalující palivo nemají velkou spotřebu, jejich spotřeba pro představu bývá zhruba 0,2 litru paliva na ohřev trvající půl hodiny. Vzhledem k tomu, že poté vyjíždíte s alespoň částečné ohřátým motorem, dosáhnete nižší spotřeby za jízdy a ve výsledku se spotřeba paliva vyrovná. V závislosti na venkovní teplotě trvá ohřev motoru a interiéru deset až dvacet minut.

Pro topení je hlavním zdrojem energie palivo, ale vodní pumpu, palivové čerpadlo, dmychadlo a ventilátory pohání startovací akumulátor. Proto se doporučuje mít nastartovaný motor alespoň takovou dobu, jakou bylo topení před jízdou v provozu.

Není nedostupné

Pokud vás zajímá cena nezávislého topení, tak například ve vozech Volkswagen, Škoda a SEAT stojí nezávislé vodní topení s dálkovým ovladačem a časovým spínačem, díky kterému vůz dokáže na daný čas ohřát interiér na požadovanou teplotu, v závislosti na modelu mezi dvaceti a třiceti tisíci korunami. Používat lze navíc nejen v zimě, za horkých dnů je možné dálkově zapnout větrání a díky tomu se začne ochlazovat interiér vozu.

Dále by vás mohlo zajímat

Volkswagen zakončil rok 2020 jako jednička mezi importéry

>  V České republice bylo v roce 2020 registrováno 16 767 nových osobních vozů Volkswagen >  Pětice nejúspěšnějších modelů: Golf, Tiguan, Passat, Touran a Polo >  Úspěšné zahájení prodeje elektromobilu ID.3 se 101 registracemi Volkswagen potvrdil v loňském roce pozici ne...

číst dále

S vozy ŠKODA v zimě pohodlně a bezpečně

› Električtí pomocníci ve vozech ŠKODA vyhřívají čelní sklo, zrcátka, sedadla a volant › Účinně zprostředkují optimální výhled a zajistí ruce i nohy v teple › Inovativní tepelné čerpadlo ve voze ŠKODA ENYAQ iV bude vůz vyhřívat ještě efektivněji a zvýší jeho dojezd Po desetiletí bylo v au...

číst dále

ŠKODA OCTAVIA nominována na cenu

Nová ŠKODA OCTAVIA se uchází o své další mezinárodní ocenění. Čtvrtá generace bestselleru automobilky ŠKODA byla nominována do užšího výběru renomovaného ocenění "Auto roku". Z celkem 29 kvalifikovaných nových automobilů uvedených na trh během posledních dvanácti měsíců se ŠKODA OCTAVIA dostala...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2021 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl