Honda Civic 2017

30. 1. 2017

Nový pětidveřový Civic vykazuje zcela novou dynamiku a důmyslnost 

  • Sportovní a výrazný design
  • Technické zpracování přináší strhující jízdní dynamiku
  • Nové benzínové motory nabízejí kombinaci dynamických jízdních vlastností, špičkového výkonu a vynikající úspory paliva
  • Nadále zachovává jedinečný vnitřní prostor s vyšší užitností
  • Nová generace systému Honda Connect přináší rozšířené intuitivní ovládání
  • Díky standardu Honda SENSING je nový Civic jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě

Nový model Honda Civic desáté generace je dynamický pětidveřový sportovní hatchback. Pro společnost Honda představuje zásadní posun v segmentu nižší střední třídy, protože má za sebou nejdelší globální program vývoje jednoho modelu v historii společnosti.

Civic je klíčový model Hondy v Evropě a je symbolem vysoké popularity a produkce značky v regionu. Pro mnohé evropské zákazníky je model Civic synonymem značky Honda. Z tohoto důvodu se konstruktéři zaměřili na dynamickou renesanci tohoto modelu, díky které hraje Civic vlastní ligu.

„Vytvoření desáté generace modelu Civic představuje nejrozsáhlejší a nejambicióznější vývoj nového modelu, který kdy společnost Honda zrealizovala,“ uvedl Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Kromě nebývalého podílu oddělení výzkumu a vývoje se realizace týkala prodejních a výrobních kapacit na celém světě, od Severní Ameriky a Japonska po Evropu, Jižní Ameriku a Asii. V segmentu kompaktních vozů stanoví tento dosud nejsportovnější model Civic nové standardy z hlediska dynamických jízdních vlastností, úspornosti ve spotřebě paliva, prostornosti, bezpečnosti a kvality interiéru.“

Aby bylo možné udržet přední pozici v daném segmentu vozů a zároveň splnit nároky na prodejní cenu, úsporu paliva a vyrobitelnost, bylo zapotřebí nové myšlení a nové přístupy k tvaru karoserie, aerodynamice vozu a konstrukci podvozku. Pro dosažení čisté účelnosti se konstruktéři drželi klíčového hesla projektu „otokomae“. Otokomae vyjadřuje pocit půvabu a elegance a zároveň vnitřní krásy.

Při stanovování cílových vlastností ohledně jízdy, ovladatelnosti, řízení a úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH) a zároveň kvality a celkového vylepšení interiéru nového modelu Civic provedli konstruktéři rozsáhlé srovnávací testy v reálných podmínkách, včetně testování evropských luxusních vozů.

Model staví na 40leté tradici a zůstává věrný původnímu konceptu Civic: „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Vyznačuje se harmonií výrazného a sportovního designu a všestranné praktičnosti – se staronovým zaměřením na atraktivní jízdní dynamiku.

Sportovní charakter pětidveřového modelu Civic hatchback sebevědomě vyjadřuje jeho cílevědomá silueta. Zcela nový Civic je širší, delší a nižší než jeho předchůdci. Krátké přesahy a přesné linie prozrazují vysokou úroveň aerodynamiky. Ostrá a agresivní maska, výrazné podběhy kol a vymodelované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují sportovní charakter modelu Civic.

Nový Civic byl od základu technicky přepracován tak, aby mohl nabídnout živou a atraktivní dynamiku. Lehká a velmi tuhá karoserie, která je výsledkem moderních vývojových a konstrukčních postupů, doplňuje nízké těžiště a nový propracovaný systém zavěšení a přímo se podílí na strhující a atraktivní jízdní dynamice.

Nová širší a delší platforma nabízí špičkový vnitřní prostor. Zcela nový interiér se vyznačuje jednoduchým a střídmým uspořádáním, novými technologiemi, výjimečným vyladěním a velmi kvalitními materiály. Hlavní změnou oproti deváté generaci vozu je nižší poloha sezení, která přináší řidiči pocit lepšího propojení s vozem. K tomuto pocitu rovněž přispívá výrazně vylepšený výhled směrem  dopředu. Nový Civic pokračuje v tradici modelu tím, že kombinuje bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla s univerzální a praktickou užitností. Druhá generace multimediálního systému Honda integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto.

S novým modelem Civic mají premiéru dva nové benzínové motory VTEC TURBO, které byly speciálně vyvinuty pro výkonný, atraktivní a úsporný provoz.

Honda SENSING je systém technologií rozšířené bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu a zajišťuje, že tento vůz patří mezi nejbezpečnější ve své třídě.

Nový pětidveřový model Civic hatchback se bude vyrábět v britském výrobním závodu společnosti Honda, odkud se bude vyvážet do celého světa.

Koncepty, přístup a technologie integrované do nového modelu Civic utvrzují pozici Honda jako sportovní a technologicky rozvinuté značky. Zároveň potvrzují zájem společnosti Honda o Evropu a o segment kompaktních vozů.

Sportovní, svěží a výrazný design karoserie

  • Dramatické a moderní vyjádření typického designu Civic
  • Nový model je nižší, širší a delší než jeho předchůdce, má elegantnější siluetu a stabilní a mohutný postoj
  • Špičková aerodynamika

Sebevědomý vzhled a pokročilá aerodynamika patří mezi pokroky v designu Civic do nové éry. Silueta karoserie s elegantními a dozadu směřujícími křivkami představuje nový směr svěžího a výrazného designu Honda, který vyjadřuje silný a sportovní charakter. Ostré linie doplňuje nejucelenější aerodynamika v segmentu kompaktních vozů, včetně kompletního zakrytí podvozku.

Sportovní vzhled začíná nízkým profilem a širokými tvary, které odráží širší rozchod. Nový model Civic je o 30 mm širší, 136 mm delší a 20 mm nižší než model předchozí generace. Tyto velkorysé rozměry podtrhují výrazný design a sportovní styl a zároveň přispívají k atraktivní dynamice a většímu prostoru interiéru.

Nová větší a širší kola a pneumatiky ještě více zdůrazňují rozložitý postoj vozu. Dynamický vzhled karoserie doplňuje dlouhý rozvor, krátké převisy a elegantní kabina.

„Snažili jsme se omlazenému novému modelu Civic vštípit jedinečné charisma,“ poznamenává Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Charisma nemůže vycházet pouze ze stylu. Vnější sportovní vzhled musí reprezentovat dynamické vlastnosti a technologie, které jsou skryté uvnitř.“

Mezi detaily sportovního a důmyslného designu patří krátký přední převis karoserie s výraznými velkými otvory pro vstup vzduchu, které ještě více podtrhují cílevědomý vzhled. Výsledkem je ostrá, agresivní a moderní interpretace masky rodiny vozů Honda včetně charakteristických předních kombinovaných světlometů Honda.

Horní okraj předních kombinovaných světlometů se spojuje s horní částí mřížky na předním okraji kapoty a vytváří jemný, hladký a výrazný pruh přes celou šířku vozu. Zároveň zvýrazňuje široký a sebejistý postoj. V závislosti na verzi modelu jsou tenká a moderní přední kombinovaná světla vybavena buď nejmodernějšími LED světlomety, nebo halogenovými žárovkami. Všechny modely jsou vybaveny denními LED světly ve tvaru hokejky na vnějším okraji kombinovaných světlometů.

Elegantní a dozadu směřující obrysové křivky karoserie přecházejí do kontury na boční straně vozu. Ta rozděluje přední a zadní kliky dveří a nakonec kulminuje ve výrazných zadních světlech tvaru C.

Druhá, níže umístěná charakteristická křivka karoserie vychází od dolní strany předních dveří za předními koly, stoupá vzhůru dveřmi a spojuje se s podběhy zadních kol. Tím vytváří dojem pohybu vpřed a zvýrazňuje dynamický potenciál vozu.

Prudce klesající linie střechy s anténou ve tvaru ploutve přechází do zadních sloupků, které rozšiřují linii střechy na zadní rohy.

Výrazné zvlnění střechy stoupá z horní části zadních sloupků směrem k horním rohům zadního okna a spojuje se s „plovoucím“ střešním spojlerem. Ve druhém spojleru na výklopných zadních dveřích je zabudováno třetí brzdové světlo.

Ostré záhyby a tvarované výstupy vzduchu v zadním nárazníku podtrhují dramatický a sportovní vzhled. Karoserie Civic celkově působí elegantním a důmyslným dynamismem s výrazným a veskrze moderním designem.

Nový model Civic bude k dispozici v sedmi barvách karoserie: v odstínu Rallye Red, v metalízách Lunar Silver, Polished Metal a Brilliant Blue a v perleťových odstínech White Orchid, Crystal Black a Sonic Grey.

Zájemci o 1,5litrový motor VTEC TURBO si budou moci vybrat z verzí „Sport“, „Sport Plus“ nebo „Prestige“. Ke každé z těchto verzí jsou k dispozici exkluzivní doplňky karoserie. Verze Sport a Sport Plus mají výraznější přední a zadní spojler, doplňky bočních prahů a 17palcová litá kola exkluzivního designu. Tyto verze jsou rovněž vybaveny LED světlomety a předními mlhovkami. Vzadu se vyznačují uprostřed umístěným dvojitým výfukem s chromovými koncovkami.

Diskrétní důmyslnost verze Prestige zajišťuje chromovaná úprava přední mřížky, chromované dveřní kliky a orámování bočních oken.

Špičková aerodynamika

Cílem konstruktérů modelu Civic bylo vytvořit aerodynamicky nejúčinnější karoserií ve třídě kompaktů, která se vyznačuje rovnováhou mezi nízkým aerodynamickým odporem a stabilitou při vysokých rychlostech. Podařilo se jim to pečlivým směrováním proudění vzduchu nad a pod vozem pro dosažení minimálního vztlaku.

Parametr CdA, což je kombinace koeficientu odporu (Cd) a čelní plochy (A), se v porovnání s předchozím modelem Civic zlepšil o 3% na nejlepší úroveň v dané třídě (na základě údajů z interního testování Honda).

Vylepšená konstrukce předního sloupku a předního a zadního nárazníku minimálně blokuje proudící vzduch. Tvar přední mřížky omezuje ztráty vzduchu pro chlazení motoru. Kryty pod motorem a pod podlahou vytvářejí téměř rovnou plochu spodní část vozu, zatímco boční kryty kolem kol pomáhají odklánět proud vzduchu okolo pneumatik. Tato opatření přispívají k účinnému proudění vzduchu a snižují aerodynamický odpor (CdA). Kromě toho konstruktéři společnosti Honda vyvinuli tvar kola, který snižuje aerodynamický odpor o další čtyři procenta.

Ke zlepšení aerodynamické účinnosti rovněž přispívá krátký přední převis karoserie. Tlumiče výfuku mají aerodynamický tvar a díky nim odpadá nutnost dalšího zakrytování podvozku na zadní straně vozu.

Aerodynamický výkon je rovněž vylepšen zapuštěním čelního skla a bočních oken do karoserie a minimálními mezerami mezi oplechováním.

Spojler na výklopných zadních dveřích hraje důležitou roli v řízení proudu vzduchu odcházejícího ze zadní části vozu. Má speciální tvar s přesně nakonfigurovanou šířkou a výškou. Jeho úkolem je vytvářet čistý proud vzduchu, který by omezoval turbulence za vozem a zvyšoval aerodynamickou účinnost modelu Civic.

Kompletně nové technické zpracování, zcela nová karosérie vyvinutá pro strhující jízdní dynamiku

  • Nový Civic je výsledkem nejrozsáhlejšího programu vývoje jednoho modelu v historii značky Honda
  • Nejpřitažlivější a nejzábavnější zážitek z jízdy ve voze Civic
  • Nižší a sportovnější poloha při řízení
  • Nová konfigurace zavěšení přináší výjimečně pohodlné ovládání a jízdu
  • Snížená úroveň hluku, vibrací a otřesů (NVH) zajišťuje špičkové vylepšení interiéru

Vývoj modelu Civic byl dosud nejrozsáhlejším technickým programem společnosti Honda, jehož cílem bylo vytvořit od základu zcela nový vůz. Vycházel z předpokladu, že zákazníci na cílových globálních trzích nyní očekávají evropské standardy kvality a vylepšení dynamických jízdních vlastností.

Cílem bylo dynamické omlazení modelu Civic tak, aby mohl konkurovat těm nejlepším ve své třídě. Na začátku vývoje této platformy prováděl technický tým srovnání nejlepších vozů třídy kompaktů na světě, včetně vozů předních evropských značek. Tento proces vyhodnocování nakonec vedl ke stanovení cílových vlastností nového modelu Civic ohledně jízdy, ovladatelnosti, řízení a úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH) a zároveň kvality a celkového vylepšení interiéru.

„Hned na začátku jsme si pro tento nový Civic stanovili za cíl dosáhnout oduševnělých jízdních vlastností,“ řekl Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Stanovené cíle dynamických jízdních vlastností byly plněny intenzivním a vyčerpávajícím testováním a vývojem. Výsledkem je platforma, která poskytuje vynikající jízdní stabilitu, a také nízkou polohu při řízení, která posiluje sebevědomí řidiče.“

Bez ohledu na ambiciózní technický program zůstává nový model věrný konceptu „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Zachovává si pozici dostupného kompaktního vozu z hlediska nákladů, úspornosti provozu a vyrobitelnosti. Z tohoto hlediska bylo při vývoji zapotřebí nového myšlení a nových přístupů k pojetí karoserie, aerodynamice vozu, pohonu a konstrukci podvozku. 

Tento globální program – který v historii značky Honda nemá obdoby – se týkal pětidveřové varianty, čtyřdveřové varianty, kupé a varianty Type R v rámci jediného vývojového projektu, jehož cílem bylo překonat srovnatelnou evropskou kvalitu a výkonnostní standardy.

Vývoj pětidveřového modelu Civic určeného pro Evropu probíhal také při rozsáhlých silničních testech v Německu a Velké Británii.

Nová pokročilá samonosná karosérie

K vytvoření lehkého a podstatně tužšího skeletu zásadně přispěla nová konstrukce karosérie, výběr materiálů, technický postup a nové výrobní metody. Celek je o 16 kilogramů lehčí než u předchozí generace Civic a zároveň má o 52 procent větší torzní tuhost. Vylepšení v oblasti tuhosti a samonosné konstrukce značně přispěly ke snížení úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Mezi zásadní konstrukční prvky karosérie patří „kruhové“ konstrukce v přední a zadní oddělovací přepážce, které obepínají celý vnitřní prostor kabiny. Na tuhosti karosérie se rovněž podílí struktura přední podlahy s nízkou citlivostí včetně příčných výztuh v přední části motorového prostoru a mezi základnami předních a prostředních sloupků.

Díky použití vysokopenostních materiálů napříč strukturou karosérie bylo dosaženo lehké a velmi tuhé konstrukce. Použití za tepla tvarované oceli na mnoha částech  bylo zvýšeno na 12 procent, v případě předchozího modelu Civic se jednalo o 6 procent.

Použitím vysokopevnostní oceli se zvyšuje pevnost a snižuje se celková hmotnost celého rámu karoserie. Jedním z nejdůležitějších míst z hlediska celkové pevnosti karosérie jsou například střední sloupky a práhy.

Další novinka byla zavedena v procesu montáže karoserie, kde je vyžadována moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tento postup se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie, při kterém se nejdříve montuje vnější rám, poté vnitřní rám a spoje. Tato nová výrobní technologie zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.

V nejdůležitějších místech skořepiny jsou bodové sváry vzdáleny pouhých 20 mm od sebe na rozdíl od běžně používané vzdálenosti 40 a 45 mm. Toto uspořádání také přispívá ke zvýšené tuhosti a odolnosti.

Výsledkem těchto konstrukčních, technických a výrobních novinek je 65procentní zvýšení celkové ohybové tuhosti karoserie v porovnání s předchozí generací Civic, a 52 procentní zvýšení torzní tuhosti. To naopak přináší větší možnosti jak vyladit zavěšení pro vynikající jízdu a ovládání.

Nejživější a nejdynamičtější Civic všech dob

Vyspělá karosérie představuje optimalizovaný základ nejdůmyslnější konfigurace dynamiky podvozku v historii modelu Civic. Konstruktérský tým si stanovil za cíl dosáhnout nejlepšího jízdního pohodlí a ovládání v dané třídě vozů.

Zcela nové zavěšení, nižší těžiště a zvýšená tuhost karoserie dávají této nejnovější generaci modelu Civic nejatraktivnější a nejzábavnější jízdní vlastnosti. Jedinečně pohodlná jízda je výsledkem důkladného vývoje a zaměření na techniky a technologie pro posílení odpružení.

Palivová nádrž modelu Civic byla přemístěna a podlaha vozu je nižší než u předchozího modelu. V kombinaci s úpravami podvozku a zavěšení se těžiště nového modelu snížilo o 10 mm. Tyto změny rovněž umožnily přemístit polohu řidiče blíže vozovce. Vztažný bod kyčelního kloubu je o 35 mm níže, což vyvolává sportovnější pocit.

Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson se spodním ramenem zajišťuje vysokou boční tuhost pro lineární ovládání a nízkou příčnou tuhost pro optimální regulaci podvozku. Dvoupastorkový elektrický hřebenový posilovač řízení s proměnlivým účinkem byl speciálně vyladěn pro evropské trhy. V porovnání s ostatními variantami v globální modelové řadě Civic má pětidveřová varianta pro Evropu rychlejší a citlivější odezvu řízení pro sportovnější pocit. Dvoupastorkový systém se poprvé objevil u vysoce výkonného hatchbacku Civic Type R 2015; podobnými technologiemi vybavují výrobci automobilů obvykle pouze nadstandardní nebo vysoce výkonné vozy.

Zpětná vazba systému elektrického posilovače řízení (EPS) je výjimečná, protože konstruktéři se soustředili na dosažení okamžité reakce, přesného držení jízdní dráhy, důmyslné plynulosti a pocitu bezpečné předpověditelnosti.

Přenášení vibrací na volant je minimalizováno zvýšením průměru sloupku řízení a umístěním lehkého motoru posilovače řízení na dvoupastorkový hřeben, nikoli tradičně na sloupek řízení. Pocit z řízení byl v celkových cílech platformy dynamických jízdních vlastností natolik důležitý, že byl vývoj EPS zahájen již na samém začátku programu vývoje platformy před sedmi lety.

Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení a nový tuhý pomocný rám zajišťují zvýšenou geometrickou stabilitu pro vynikající jízdní pohodlí a bezpečné řízení při vysokých rychlostech. V souvislosti s vyladěním EPS umožňuje rovněž lineárnější ovládání.

Velká pozornost byla věnována specifickému umístění úchytů zavěšení, aby byla zajištěna optimální tuhost pro zvýšení účinnosti zavěšení. Historicky zcela poprvé jsou u tohoto modelu Honda použita vpředu a vzadu silentbloková pouzdra plněná hydraulickou kapalinou, která při jízdě skvěle izolují a také omezují vibrace podvozku. Nové pomocné rámy vpředu a vzadu jsou navíc specificky umístěny tak, aby se na ně přes zavěšení přenášelo více síly při zatáčení.

Systém adaptivních tlumičů

Vybrané modely vyšších verzí jsou vybaveny pokročilým systémem adaptivních tlumičů na všech kolech, který byl zcela poprvé představen u modelu Civic Tourer 2014.

Tento systém umožňuje řidiči výber ze dvou charakteristik tlumení na základě jízdních podmínek. Díky tomu si může vůz zachovat pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě. Systém má dvě nastavení – normální a dynamické. Obě byla vyvinuta tak, aby zvyšovala stabilitu a pohodlí při různém zatížení a v různých jízdních podmínkách. Elektronická řídicí jednotka vypočítává pohyb karoserie na základě dat z tříosových snímačů zabudovaných v karoserii. Následně ovládá elektromagnetický ventil v každém tlumiči, který reguluje průtok oleje a upravuje tak tlumícísílu.

Agile Handling Assist (AHA)

Systém AHA - elektronický stabilizační systém pro agilní ovládáníbyl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu při nízké a vysoké rychlosti a při mírných i prudkých zásazích do řízení.

Špičkové vylepšení

Technické provedení a konstrukce karoserie nové platformy Civic přinášejí špičkovou tichost a vylepšení interiéru prostřednictvím optimálního omezování hluku, vibrací a otřesů (NVH). Výrazné vylepšení je výsledkem minimalizace tvorby hluku a vibrací a jejich šíření strukturou karoserie a použití důkladného odhlučnění a odizolování.

Minimalizace hluku motoru přímo u zdroje je výsledkem celé řady různých strategií. Například žebra bloku válců motoru snižují vyzařování hluku a vibrací z válce, zatímco tužší blok rovněž vytváří méně hluku a vibrací. Byla optimalizována nejen tuhost úchytů motoru, ale rovněž umístění a tuhost podpěr úchytů motoru v karoserii.

Šíření ruchů strukturou karoserie je omezeno díky podstatně tužší karoserii, která je méně citlivá vůči vibracím. Identifikace kanálů šíření hluku pomohla konstruktérům optimalizovat struktury v těchto částech pro minimalizaci šíření a vyzařování hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Pro omezení hluku, který pochází zvenku, bylo provedeno komplexní utěsnění karoserie a další opatření ke zlepšení aerodynamiky.

Pro omezení dunění byly větší panely karoserie nového modelu Civic vytvarovány a vymodelovány s použitím softwaru pro optimalizaci a konstrukci za pomoci počítačů (Computer-Aided Engineering - CAE). Kombinace materiálů mezi předním a prostředním sloupkem a prahy dveří omezuje vibrace při volnoběhu.

Akustické čelní sklo o celkové tloušťce 4,6 mm se skládá z vnější 2,1mm vrstvy bezpečnostního skla, střední 0,7mm vrstvy protihlukového polyvinyl butyralu (PVB) a vnitřní 1,8mm vrstvy bezpečnostního skla. Tato kombinace přináší špičkové snížení hlučnosti interiéru působené větrem. A dveře modelu Civic jsou vybaveny trojitou vrstvou těsnění pro omezení vnikání hluku větru a ostatního venkovního hluku.

Aby se snížilo pronikání hluku způsobeného vozovkou, obsahují kryty pod motorem a pod předními a zadními dveřmi nového modelu Civic zvukovou izolaci, stejně jako podběhy zadních kol. Oddělovací přepážka prostoru motoru, vnitřní a vnější panely přístrojové desky a koberec uvnitř kabiny obsahují další kompozitní materiály pro tlumení zvuku.

Tato podstatná vylepšení znamenají tišší a pohodlnější interiér a méně rušivých prvků pro řidiče, který se může soustředit na atraktivní zážitek za volantem.

Zcela nové 1,0 a 1,5litrové benzínové motory VTEC TURBO přinášejí kombinaci dynamických jízdních vlastností, špičkového výkonu a vynikající úspory paliva

  • Výkon odpovídající větším motorům pro zážitek z dynamické jízdy
  • Nové technologie optimalizují výkon a úspornost
  • Nová šestistupňová manuální převodovka a automatická CVT převodovka vyvinuté speciálně pro model Civic 

Nový Civic je prvním modelem, který společnost Honda nabízí v Evropě s 1,0litrovým tříválcovým a 1,5litrovým čtyřválcovým benzínovým přeplňovaným motorem. Technická invence značky Honda již v historii přinesla řadu nejoceňovanějších a velmi výkonných motorů v oboru. Konstrukce těchto nových hnacích jednotek VTEC TURBO je zaměřena především na dynamické jízdní vlastnosti a podporu oduševnělého a radostného charakteru nového modelu Civic. Zároveň dosahují velmi konkurenceschopné úspory paliva a účinnosti. Oba motory budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestistupňovou manuální převodovkou nebo se automatickou převodovkou CVT.

Během vývoje pohonu pro nové motory VTEC TURBO byly využity zkušenosti získané při vývoji vůbec prvního 2,0litrového motoru VTEC TURBO Honda o výkonu 310 k, který byl premiérově nasazen v modelu Civic Type R 2015. Nové 1,0 a 1,5litrové benzínové motory VTEC TURBO vycházejí přímo ze svého 2,0litrového předchůdce a jsou rovněž vybaveny technologiemi, které zvyšují výkon a úspornost. Některé z těchto technologií mají původ v programech Honda pro motoristický sport.

Přeplňované hnací jednotky modelu Civic jsou konstruovány tak, aby vyvíjely výkon a točivý moment mnohem větších motorů. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC (Intelligent-Variable Timing and Lift Electronic Control) a duálním variabilním časováním ventilů (Dual-VTC). Výsledkem je dvojice nových VTEC TURBO motorů, které nabízejí atraktivní provoz a oduševnělý vysoký specifický výkon při maximálním točivém momentu a síle. Zároveň nabízejí ekologický provoz v souladu s normou Euro 6, která je standardem předních výrobců v této třídě.

Díky většímu točivému momentu při nízkých a středních otáčkách motoru nabízí tříválcová 1,0litrová benzínová hnací jednotka VTEC TURBO pozoruhodné vylepšení při každodenním provozu a také úsporu paliva v porovnání s  1,8litrovým motorem VTEC předchozí generace modelu Civic. Maximální točivý moment 200 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2 250 ot./min. S převodovkou CVT je maximální točivý moment 180 Nm k dispozici od 1 700 do 4 500 ot./min. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500 ot./min. Oficiální emise CO2 jsou pouhých 106 g/km u modelu vybaveného převodovkou CVT při spotřebě paliva v kombinovaném cyklu NEDC od 4,7l/100 km (60,1 m/g).

Větší čtyřválcový 1,5litrový benzínový motor VTEC TURBO nabízí podstatně větší výkon a točivý moment než 1,8litrový motor VTEC předchozího modelu Civic. Maximální výkon je 182 k (134 kW) při 5 500 ot./min. (při 6 000 ot./min. s převodovkou CVT). Maximální točivý výkon 240 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. Maximální točivý výkon 220 Nm s převodovkou CVT je k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min. Oficiální emise CO2 činí 133 g/km u modelu s šestistupňovou manuální převodovkou při kombinované spotřebě paliva (kombinovaný cyklus NEDC) 5,8l/100 km (48,7 m/g).

Technici společnosti Honda využili v každé hnací jednotce řadu pokročilých technologií především pro optimalizaci výkonu a účinnosti, vylepšení odezvy motorů, snížení vnitřního tření a snížení hmotnosti.

Jednospirálové turbodmychadlo s nízkou setrvačností a s elektronickou klapkou regulace obtoku výfukových plynů

V porovnání s jinými maloobsahovými přeplňovanými motory na trhu je turbodmychadlo pro motor VTEC TURBO kompaktnější a má turbínu o malém průměru. To je zásadní pro maximální odezvu. Konstrukce skříně s jednou spirálou vytváří plnící tlak i při relativně malém otevření škrtící klapky a nízkých otáčkách. Kromě toho elektronicky ovládaná klapka obtoku výfukových plynů umožňuje přesně ovládat plnící tlak.

Velký mezichladič vzduchu s nízkými ztrátami je umístěn nízko v přední části vozu, kde při pohybu vozu nasává volný proud vzduchu. Mezichladič snižuje teplotu vzduchu, který vstupuje do motoru. Tím jej zhušťuje pro vyšší výkon. Pro snížení hmotnosti využívá systém turbodmychadla tuhé, lehké sací potrubí z kompozitního epoxidu, které přivádí vzduch do a z chladiče.

Blok válců a kliková hřídel

Lehký blok z hliníkové slitiny s individuálně zesílenými hlavními ložiskovými tělesy minimalizuje hmotnost, zatímco litinové vložky válců zajišťují odolnost. Každý ložiskový čep na lehké klikové hřídeli z kované oceli je upraven leštěním pro omezení vnitřního tření.

Písty a ojnice

Tvarovaná dna pístů s vybráním pomáhají udržovat stabilní spalování přispívají k lepší účinnosti. Lehké písty spolu s pístními čepy mají pečlivě optimalizovaný tvar, který minimalizuje vratnou sílu. Tím se omezují vibrace a zvyšuje se účinnost provozu. Písty motoru 1.5 VTEC TURBO jsou chlazeny dvěma olejovými tryskami, které míří na spodní stranu dna každého pístu. Nové pístní kroužky pomáhají snižovat tření pro vyšší účinnost provozu. Lehké a velmi pevné ocelové ojnice jsou kovány za tepla z jednoho kusu a potom „lámány“. Tím vzniká lehčí a pevnější ojnice s optimálně nasazeným ložiskem. Motor 1.0 VTEC TURBO je vybaven písty s chladícími kanály, které omezují detonační spalování a zvyšují účinnost.

Hlava válců a ventilový rozvod

Lehká hlava válců DOHC je vyrobena z tlakově odlévané hliníkové slitiny. Výfukové kanály jsou odlity přímo v hlavě válců, takže není zapotřebí tradiční samostatné sběrné výfukové potrubí.

U motoru 1.5 pohaní tichý řetěz s nízkým třením dva vačkové hřídele  a čtyři ventily a válec. Rozvod nevyžaduje po dobu životnosti motoru žádnou údržbu. Pro dosažení dalšího snížení hmotnosti jsou použity nové tenkostěnné duté vačkové hřídele.

Pro snížení spotřeby paliva a emisí a zvýšení výkonu jsou výfukové ventily plněné sodíkem. Dutá komora uvnitř ventilu obsahuje sodík, který je chlazen pláštěm výfukového kanálu. Když se vačka přiblíží k hlavě ventilu, sodík pomáhá chladit celý ventil. Vzhledem k tomu, že je ventil chlazen vnitřně, není zapotřebí bohatá palivová směs – to je obvykle nezbytné u přeplňovaných motorů pro chlazení výfukového ventilu. Výsledná chudší směs snižuje emise, zvyšuje úsporu paliva a podporuje vyšší výkon.

Pro úsporu prostoru a hmotnosti neobsahuje hlava válců běžné zapalovací svíčky M14, ale menší svíčky M12.

Duální variabilní časování ventilů (Dual-VTC) nezávisle a průběžně mění časování sacích a výfukových vačkových hřídelí pro optimalizované spalování v různých jízdních podmínkách. Při menší zátěži lze zvýšit překrývání ventilů, aby se omezily ztráty způsobené pumpováním motoru a aby se zvýšila úspora paliva. Když jsou při velké zátěži nízké otáčky motoru, například při akceleraci při rozjíždění, míra překrytí se zvýší pro posílení efektu vyplachování, což vylepšuje točivý moment a odezvu. Když jsou při velké zátěži vysoké otáčky motoru, například při akceleraci na plný plyn, míra překrytí se sníží pro zvýšení výkonu motoru optimalizováním sání a vyplachování.

Přímé vstřikování

Přímé vstřikování umožňuje zvýšený točivý moment v celém provozním rozsahu motoru v kombinaci s lepší úsporou paliva. Tento systém se skládá z kompaktního a vysokotlakého čerpadla přímého vstřikování, které umožňuje vysoký průtok paliva, zatímco variabilní řízení tlaku optimalizuje fungování vstřikovače. Vstřikovač s více otvory přivádí palivo přímo do každého válce, nikoli do sacího kanálu, jak je tomu u běžných systémů vstřikování paliva do kanálů. To umožňuje účinnější spalování.

Vstřikovače s více otvory vytvářejí ve válcích ideální směs paliva a vzduchu pro snížení emisí. Systém přímého vstřikování upravuje svoji funkci na základě provozních podmínek pro dosažení optimálního efektu. Při studeném startu je palivo vstřikováno do válců při kompresním zdvihu. Tím se vytvoří efekt slabě rozvrstveného plnění, který vylepšuje nastartování motoru a snižuje výfukové emise před dosažením normální provozní teploty.

Jakmile motor dosáhne provozní teplotu, palivo je vstřikováno během sacího zdvihu, což má za následek maximální výkon a úsporu paliva. To pomáhá vytvořit homogennější směs paliva a vzduchu ve válci, k čemuž zároveň přispívá konstrukce sacích kanálů se silným vířením. Tímto způsobem se zvyšuje objemová účinnost a chladicí efekt přiváděného paliva omezuje se klepání motoru.

Technologie pro snížení tření

Oba zcela nové benzínové motory pro model Civic jsou vybaveny novými technologiemi pro snížení tření a zvýšení účinnosti motoru. Na vnějším plášti lehkých hliníkových pístů je jedinečným způsobem nanesena vrstva pro snížení tření. Výsledkem je celkové snížení tření, když se písty pohybují ve válcích.

Metoda plateau honování vytváří velmi hladký povrch, a tím ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a válci. Metoda plateau honování je dvoustupňový obráběcí postup, který využívá dvoje broušení místo běžnějšího procesu jednoho honování. Tím se rovněž zvyšuje dlouhodobá odolnost motoru proti oděru.

K celkové vynikající provozní účinnosti přispívá též olej s nízkou viskozitou (0W-20), speciální uvolňovací ventil dvoustupňového olejového čerpadla, olejové těsnění s nízkým třením, speciální konstrukce pístních kroužků s nízkým odporem, rozvodový řetěz nebo řemen s nízkým třením a lehká kliková hřídel.

Elektronicky řízená škrtící klapka

Systém elektronicky řízené škrtící klapky nahrazuje tradiční lanko škrtící klapky inteligentní elektronikou, která spojuje plynový pedál s ventilem škrtící klapky uvnitř těla škrtící klapky. Výsledkem je nižší hmotnost komponenty a také rychlejší a přesnější ovládání plynu. Speciálně naprogramovaný nelineární poměr mezi plynovým pedálem a motorem nabízí vylepšenou ovladatelnost a optimalizovanou odezvu motoru v různých jízdních situacích.

Systém škrticí klapky Honda vyhodnocuje aktuální jízdní podmínky sledováním polohy plynového pedálu, polohy ventilu škrticí klapky, otáček motoru a cestovní rychlosti. Na základě těchto údajů je definována citlivost ovládání plynu. To vyvolává u plynového pedálu nového modelu Civic pocit předvídatelnosti a citlivosti pro intenzivnější jízdní zážitek.

Nová šestistupňová manuální převodovka

Přepracovaná šestistupňová manuální převodovka je specificky zkonstruována tak, aby maximalizovala účinnost přenosu síly na kola od obou nových benzínových motorů se sportovním charakterem. Převodovka je uložena v novém, silnějším rámu, který dokáže zvládnout vyšší výkon motorů VTEC TURBO.

Pocit hladkého a přesného řazení je výsledkem vylepšeného synchronizačního kroužku. Tření při řazení bylo sníženo o 40 procent v porovnání s předchozí generací Civic a nyní patří k nejnižším ve své třídě.

Mechanizmus zpátečky s kolem se šikmým ozubením podstatně omezuje hluk a dvouhmotový setrvačník přináší další snížení hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Velký rozsah převodových poměrů umožňuje uspokojit vyšší nároky na ochranu životního prostředí při klidné jízdě vyšší rychlostí, aniž by byla omezena odezva akcelerace a pozornost řidiče při dynamičtějších jízdních situacích.

Přepracovaná pokročilá převodovka CVT pro použití s motory VTEC TURBO

Automatická převodovka CVT byla nově zkonstruována speciálně pro použití s novými motory VTEC TURBO. Je výsledkem dvouletého programu vývoje ve frankfurtském středisku pro výzkum a vývoj společnosti Honda. Tento program se týkal velkého množství jízdních situací, včetně jízdy v městské zácpě, jízdy po volných venkovských silnicích a jízdy po vysokorychlostních německých dálnicích.

Vysvětluje Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu: „Při vývoji převodovky CVT pro nový model Civic jsme se potýkali s mnoha závažnými problémy, ale největší priorita byla přikládána ovladatelnosti. Abychom měli jistotu, že splníme náš cíl - dát novému modelu Civic „oduševnělý výkon“ - stanovili jsme si, že musíme zajistit, aby řidiči mohli naprosto důvěřovat tomu, že je převodovka CVT nezklame. A rozhodli jsme se, že jim nabídneme tento dynamický a vzrušující pocit.“

Nejdůležitějším novým konstrukčním prvkem pro dosažení této atraktivní ovladatelnosti je měnič točivého momentu s turbínou s dvojitým tlumičem. Tento měnič je exkluzivně nově použit s motory VTEC TURBO.

V porovnání s tradičními systémy CVT, u kterých při vyšší akceleraci vzniká pocit „gumového pásu“, přenáší nová převodovka otáčky motoru zcela jinak a příměji. To naopak vyvolává lineárnější odezvu. Vykazuje vlastnosti podobné současné generaci dvouspojkových automatických převodovek.

Díky novému řídicímu softwaru, který nemá v Evropě obdobu, má ovladatelnost převodovky CVT přirozenější „vícerychlostní“ odezvu. Tento software simuluje sedm rychlostí v rozsahu otáček a zajišťuje optimalizované mapování řazení. To dává řidiči přirozenější pocit při řazení. Pádlové řadiče umístěné na volantu umožňují řidiči lépe ovládat vůz jak v automatickém, tak v „manuálním“ režimu.

Převodovka Honda CVT je vybavena dvěma doplňkovými programy, které přinášejí vylepšení bezpečnosti a ovladatelnosti v konkrétních situacích.

Program EDDB (Early Downshift During Braking) pomáhá řidiči brzděním motorem. Když program EDDB rozpozná, že brzdný systém vozidla zahájil brzdění, klesání nebo zatáčení, automaticky zvýší otáčky motoru a umožní brzdění motorem. To následně umožňuje rychle akcelerovat po zpomalení nebo po projetí zatáčky.

Program Fast Off měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem. Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Tento systém byl důkladně testován pro evropské víceproudové rychlostní silnice. Program Fast Off například rozpozná, když je řidič připraven předjet vozidlo vpředu, ale nemůže tento manévr provést, protože se ve vedlejším pruhu právě nachází jiné vozidlo. Když řidič rychle uvolní pedál akcelerátoru, aby nechal vozidlo ve vedlejším pruhu předjet, program Fast Off bude udržovat vysoké otáčky motoru, aby byl připraven dokončit předjíždění.

Úspornost 1,0litrového motoru VTEC TURBO s převodovkou CVT přesahuje úspornost většiny 1,0litrových konkurenčních motorů s automatickými převodovkami při zachování podobného výkonu. Rovněž přesahuje akcelerační výkon předchozího modelu Civic s 1,8litrovým motorem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Konstruktéři společnosti Honda vyhodnotili výkon 1,5litrového motoru VTEC TURBO s převodovkou CVT jako špičkový a jeden z nejúspornějších ve své třídě (interní údaje Honda)

Špičkový vnitřní prostor s vyšší užitností

  • Nový model Civic je prostornější než předchozí model
  • Více prostoru pro cestující a zavazadla
  • Nadstandardní kvalita kabiny, nové rozložení LCD přístrojové desky a dvoudílná středová konzola „technologického centra“
  • Model hatchback je v zavazadlovém prostoru vybaven moderní roletou s bočním posunem

Nový model Civic, stejně jako jeho předchůdci, nabízí špičkovou praktičnost a bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla. Velmi kvalitní materiály, jednoduchý a důmyslný designový motiv a nová přístrojová deska s digitálním displejem poskytují svěží a nadstandardní vnitřní prostor.

„Charismatický design karoserie proniká dovnitř,“ vysvětluje Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Je to moderní kabina, ve které se harmonicky spojují pokročilé technologie a vysoce kvalitní materiály a vytvářejí dokonalejší úroveň prostoru a pohodlí. K převládajícímu příjemnému pocitu navíc přispívá vynikající výhled a také výrazný pocit bezpečnosti a zabezpečení. Toto je to zásadní, čeho jsme chtěli dosáhnout při hledání nového výrazu kompaktního vozu Honda.“

Prostornější kabina pro cestující

Cestující na předních a zadních sedadlech mají mnohem lepší výhled a více prostoru, ve kterém si mohou užívat nadstandardní uspořádání a povrchovou úpravu. Částečně k tomu přispívá delší a širší platforma a delší rozvor náprav (až 30 mm v porovnání s předchozím modelem Civic).

Poloha řidiče je o 35 mm níže než u předchozí generace Civic, což u řidiče a spolujezdce na předním sedadle vzbuzuje bezpečnější pocit sepětí s vozem. Horní hrana kapoty je umístěna o 65 mm níže, což přináší lepší výhled dopředu. Úzké přední sloupky (o 12 mm tenčí)  zajišťují špičkový výhled dopředu v úhlu 84,3 stupně. To rovněž vytváří v kabině pocit otevřenosti a vzdušnosti.

Ergonomicky optimalizovaná přední sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala nejvyšší úrovně pohodlí. Sedadlo řidiče umožňuje  14 stupňů nastavení pro zajištění optimální polohy sezení. Přední sedadla mají o 10 mm větší rozsah posunu dopředu a dozadu a o 10 mm větší rozsah nastavení výšky než předchozí model Civic.

Prostor pro ramena vpředu se rozšířil o 10 mm a prostor mezi předními sedadly se rozšířil o 30 mm. Prostor pro ramena se na zadních sedadlech zvětšil o 20 mm, zatímco cestující vzadu mají rovněž o 95 mm více prostoru pro nohy a o 45 mm více prostoru pro kolena.

Pocit lehkosti a vzdušnosti dále podporuje velká panoramatická sklopná a posuvná střecha (k dispozici u modelů vyšších tříd).

Špičkový objem a univerzálnost zavazadlového prostoru

Objem zavazadlového prostoru (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor je snadno přístupný a univerzální. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, hrana má nízkou výšku (679 mm) a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm). V kombinaci s rovnou plochou zavazadlového prostoru lze snadno naložit těžké, široké a dlouhé předměty. Skrytá schránka pod podlahou (u všech modelů kromě modelu S, Sport a Sport Plus) nabízí další bezpečný úložný prostor.

Moderní roleta s bočním posunem rozšiřuje všestrannost a snadné používání zavazadlového prostoru. Navíjecí roletu lze rychle a snadno vytáhnoutz úchytu po straně. Při nakládání dlouhých předmětů lze roletu jednoduše odepnout a nechat navinout zpět do kazety. Díky tomu není nutné při převážení větších předmětů demontovat a uložit (uvnitř nebo vně vozu) pevnou odkládací polici za zadními sedadly. Podle potřeby lze kompaktní kazetu s roletou přemístit z jedné strany zavazadlového prostoru na druhou nebo zcela vyjmout.

Nadstandardní design a kvalita interiéru

Design nového interiéru nabízí nejpohodlnější a nejdůmyslnější kabinu ve třídě kompaktních vozů. Propůjčuje zcela novému modelu Civic moderní, elegantní a jednoduchou estetiku, která doplňuje výrazně tvarovanou karoserii. Dvojice horizontálních linií zdůrazňuje pocit šířky a délky a tím také prostornosti.

Důmyslné a nadstandardní prostředí podtrhují doplňky kabiny z vysoce kvalitních materiálů, včetně jednolité měkké přístrojové desky s lisovaným stehováním a prvotřídního čalounění sedadel.

 „Technologické centrum

Středová konzola je vyvedena v matné černé barvě a představuje „technologické centrum“.

V dolní části před řadicí pákou se nachází dvoudílná úložná přihrádka, která je určena speciálně pro osobní elektronická zařízení. Do přední přihrádky lze přístroje viditelně umístit a pohotově k nim přistupovat. U některých verzí je k dispozici integrovaná bezdrátová nabíjecí podložka pro chytré telefony.

Druhá přihrádka za středovou konzolou poskytuje diskrétnější úložný prostor a přístup k portům HDMI, USB a také k elektrické zásuvce 12 V. Otvorem uprostřed středové konzoly lze vést připojené kabely ze zadní přihrádky do přední. To umožňuje přehledné uspořádání kabelů a nabíjení a připojení zařízení. Pro snadnější orientaci ve dvoudílné úložné přihrádce za tmy je k dispozici LED osvětlení.

Nad úložnou přihrádkou se nachází kontrastující stříbrný panel s několika jednoduchými a snadno přístupnými ovládacími prvky větrání. Stropní LED osvětlení umocňuje nadstandardní prostor.

V horní části středové konzoly se nachází sedmipalcový barevný dotykový displej systému Honda Connect 2 (viz další část). Kromě dotykového ovládání funkcí infozábavy a klimatizace je u nejvyšších verzí součástí displeje také couvací kamera.

Zcela nové rozvržení zobrazení přístrojů před řidičem je zřetelné, přehledné a vysoce intuitivní. Nový sedmipalcový barevný displej TFT-LCD DII (Driver Information Interface) zabírá největší středovou část nově přepracované přístrojové desky. Obsahuje velký digitální tachometr – s analogovou nebo digitální ručkou otáčkoměru v závislosti na verzi modelu – a digitální rychloměr. Součástí displeje DII je velká plocha, na které může řidič přepínat různé informační obrazovky, mimo jiné navigační pokyny, zobrazení textu SMS a e-mailů (doplněné o hlasem aktivované odpovědi), informace o zvukové stopě, kontakty v chytrém telefonu, informace o cestě a informace o  údržbě vozu. U verzí Sport mohou řidiči rovněž sledovat úroveň přeplňování.

Tento primární displej je obklopen měřidly teploty chladicí kapaliny a stavu paliva,. Všechny displeje mají vysoký kontrast, jsou přehledné a používají soudobé symboly. Když řidič nasedne do vozu, přístroje se postupně rozsvítí jako důmyslné a milé uvítání.

Informace zobrazení na DII lze procházet a vybírat palcem pomocí ovladačů na levém ramenu volantu. Řidič může procházet režimy DII a upravovat nastavení, provádět abecední hledání – například kontaktů nebo hudebních stop – a také vybírat požadované informace pro zobrazení na displejích DII přístrojové desky. Na levém ramenu volantu je rovněž zabudováno ovládání telefonu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinace ovladačů na volantu a displeje DII v přímém výhledu řidiče pomáhá minimalizovat rušení řidiče během řízení.

Druhý palcový ovladač na pravém ramenu volantu slouží k ovládání nastavení tempomatu a systému pro udržování v jízdním pruhu (LKAS).

Nový Civic je  vybaven chladivem s mnohem nižším potenciálem globálního oteplování (GWP). U některých verzí je rovněž k dispozici třístupňové vyhřívání předních sedadel a vyhřívání zadních sedadel.

Nový model Civic nabízí funkci automatického přidržení brzd, při dočasném zastavení – například na semaforu nebo na rušných křižovatkách – a také startování motoru pomocí tlačítka, bezklíčové ovládání dveří a zpětné zrcátko s automatickým zatemněním.

Nová generace systému Honda Connect přináší rozšířenou, intuitivnější a propojenější infozábavu

  • Nový sedmipalcový pokročilý dotykový IPS displej
  • Plná integrace chytrého telefonu prostřednictvím aplikace Apple CarPlay® a Android Auto
  • Mezi aplikace ve voze patří mapy, zasílání zpráv, hudba a další

Nový model Civic je k dispozici s druhou generací systému infozábavy a připojení Honda Connect. Tento systém nabízí vylepšené intuitivní ovládání a plnou integraci chytrého telefonu prostřednictvím aplikací Apple CarPlay® a Android Auto.

Výkon, stabilitu a rychlost nového systému Honda Connect zajišťuje vysoce výkonný čtyřjádrový procesor Nvidia Tegra 3, který byl speciálně vyvinut pro extrémní multitasking, velmi plynulé procházení internetu, dokonalou grafiku a rychlou odezvu. Rovněž pomáhá zobrazovat ostré, živé a přesné obrázky a text na sedmipalcovém TFT-LCD dotykovém displeji na středové konzole.

Zcela poprvé jsou k dispozici obě aplikace Apple CarPlay a Android Auto. Znamená to, že cestující mohou plynule propojit systém Honda Connect se dvěma nejrozšířenějšími operačními systémy pro chytré telefony.

Díky integraci s aplikací Apple CarPlay může nyní systém Honda Connect přinést funkce iPhonu do zážitku z jízdy. Rozhraní se přenáší prostřednictvím zabudovaného displeje nového modelu Civic. Řidiči mohou sledovat navigaci, volat, odesílat a přijímat zprávy a poslouchat hudbu z dotykového displeje nebo s použitím hlasových pokynů aplikace Apple Siri. Mezi podporované aplikace v CarPlay patří Phone (Telefon), Messages (Zprávy), Maps (Mapy), Music (Hudba) a další kompatibilní software jiných dodavatelů (podle specifikace). Aplikace CarPlay je kompatibilní s operačním systémem iOS 8.4 nebo novějším a generací iPhone 5 nebo novější.

Aplikace Android Auto umožňuje řidičům jednoduše a intuitivně používat chytré telefony Android prostřednictvím dotykového i hlasového rozhraní a zároveň minimalizuje riziko odvádění pozornosti. Aplikace Android Auto je kompatibilní s operačním systémem Android 5.0 a vyšším. Mezi podporované funkce patří Google Maps, Google Now, zasílání zpráv, hudba a řada dalších populárních aplikací (v závislosti na trhu).

Sedmipalcový dotykový displej systému Connect je vybaven technologií IPS (In-Place-Switching). To zajišťuje vynikající kvalitu obrazu a kontrastní poměry, které přinášejí uživatelům přesnější a konzistentnější zobrazení barev a také mnohem širší zorné úhly, než u běžných LCD displejů – až 178 stupňů. To umožňuje řidiči i cestujícím sledovat displej bez změny pohodlné polohy při sezení.

Systém Connect rovněž poprvé umožňuje upravovat nastavení klimatizace. Díky tomu je na čisté a jednoduché středové konzole minimální počet spínačů.

Systém Honda Connect  umožňuje rychlý a snadný přístup k internetovým službám, například k procházení webu, dopravním informacím v reálném čase, zprávám a informacím o počasí, sociálním médiím a hudbě. Systém je dodáván s celou řadou předinstalovaných aplikací. Další aplikace si mohou uživatelé stáhnout individuálně prostřednictvím služby Honda App Center. Předinstalovaná aplikace „Aha“ nabízí snadný přístup k tisícům stanic se zvukovým obsahem od hudby, zpravodajství, podcastů po audioknihy, a také k informačním kanálům sociálních sítí a ke službám poskytovaným na základě polohy.

Na dotykovém displeji se zobrazují informace o vozu – například denní počitadlo kilometrů a údaje o úspoře paliva – a obraz ze zadní vícepohledové parkovací kamery.

K systému Honda Connect  je možné volitelně dodat satelitní navigaci Garmin s předinstalovanými mapami, fotorealistickým zobrazením křižovatek, naváděním v jízdních pruzích, objížďkami v reálném čase, s budovami ve 3D a plastickým zobrazením a s funkcí úsporné trasy. Společnost Honda jako jediná poskytuje bezplatné aktualizace map po dobu pěti let.

Volitelné možnosti konfigurace audiosystému se liší podle verze, včetně osmi reproduktorů o výkonu 180 wattů nebo nadstandardního systému s 11 reproduktory (449 wattů).

Díky standardu Honda SENSING pro celou modelovou řadu je nový Civic jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě

  • Model Civic je nyní bezpečnější díky nové konstrukci karoserie a vylepšeným technologiím bezpečnosti
  • Tužší, pevnější a s omezeným průnikem do kabiny v případě kolize
  • Honda SENSING je ucelený systém technologií aktivní bezpečnosti
  • Očekává se nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP

Nejnovější Civic byl zkonstruován tak, aby splňoval nejpřísnější oborové normy v oblasti bezpečnosti. Očekává se, že špičková tuhost a pevnost karoserie, které jsou úspěchem konstruktérského týmu, společně s komplexním balíčkem aktivních technologií zabezpečení pomohou novému modelu Civic získat nejvyšší hodnocení v nejnovějších testech Euro NCAP.

V souladu s filozofií společnosti Honda „Bezpečnost pro každého“ jsou všechny verze nového modelu Civic vybaveny stejnými systémy pasivní a aktivní bezpečnosti.

Výjimečně pevná a tuhá karosérie (viz část 2) poskytuje základ pro výjimečnou bezpečnost podle koncepce „bezpečnost proti kolizím ve všech směrech“. Design této platformy zahrnuje exkluzivní konstrukci karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která využívá síť propojených strukturních prvků k rovnoměrnějšímu rozložení energie nárazu. Toto konstrukční řešení pomáhá v případě nárazu omezovat síly přenášené do prostoru pro cestující a poskytuje vynikající odolnost proti čelnímu, bočnímu a zadnímu nárazu.

U nového modelu tato struktura rovněž zahrnuje technologii „crash stroke“. Ta využívá výklopnou konstrukci na předním rámu, která v případě kolize směruje motor dolů a dozadu. Tím na čelní straně vozu vzniká dalších 80 mm účinného deformačního prostoru, který pomáhá minimalizovat narušení kabiny v případě kolize.

V případě kolize chrání cestující také celých  6 airbagů.

Prvky pasivní bezpečnosti nového modelu Civic  doplněny systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING, který je v případě značky Honda poprvé nainstalován u všech verzí. Honda SENSING patří mezi nejucelenější systémy bezpečnostních technologií ve své třídě. Využívá kombinaci informací z radaru, z kamery a navíc z celé řady moderních snímačů a varuje řidiče a pomáhá mu v potenciálně nebezpečných situacích.

Systém Honda SENSING obsahuje následující aktivní technologie zabezpečení:

  • Systém pro zmírnění následků nehody: pomáhá zastavit vůz, pokud systém vyhodnotí, že je nevyhnutelná kolize s vozidlem jedoucím vpředu. Zazní akustický výstražný signál a v případě nutnosti systém automaticky zabrzdí.
  • Varování před čelní srážkou: sleduje vozovku před vozem, varuje řidiče před možnou kolizí a vizuálně a zvukově upozorňuje řidiče, aby zabránil kolizi.
  • Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: aktivuje se, když vůz opouští aktuální jízdní pruh bez zapnutí směrových světel, a upozorní řidiče, aby provedl příslušné opatření.
  • Zabránění sjetí z vozovky: na základě dat z kamery na čelním skle sleduje, zda vůz nevyjíždí ze svého jízdního pruhu. Využívá elektrický posilovač řízení, který mírnými úpravami udržuje vůz v jízdním pruhu. V některých situacích může rovněž brzdit. Když systém zjistí, že řidič znovu získal kontrolu, automaticky se vypne
  • Systém pro udržování v jízdním pruhu: pomáhá udržovat vůz uprostřed aktuálního jízdního pruhu tím, že jednoobjektivovou kamerou detekuje vodorovné dopravní značení a provádí malé úpravy řízení tak, aby se vůz nacházel uvnitř bílých pruhů.
  • Adaptivní tempomat: umožňuje řidiči nastavit požadovanou rychlost a odstup od vozidla jedoucího vpředu. Díky tomu lze tempomat používat v lehkém provozu nekonstantní rychlostí.
  • Rozpoznávání dopravních značek: sleduje a automaticky rozpoznává dopravní značky a zobrazuje je na DII přístrojové desky.
  • Inteligentní rychlostní asistent: kombinuje automatický rychlostní limit nastavený řidičem s rozpoznáváním dopravních značek a automaticky upravuje rychlost vozu podle poslední dopravní značky.
  • Inteligentní adaptivní tempomat: novátorská technologie, která měla premiéru u modelu Honda CR-V 2015. i-ACC předvídá a automaticky reaguje na přejíždění ostatních vozidel do jízdních pruhů na víceproudových rychlostních silnicích. Pomocí kamery a radaru detekuje polohu ostatních vozidel na silnici a pomocí algoritmu – který byl vyvinut na základě vyčerpávajícího průzkumu na evropských silnicích – předvídá pravděpodobnost změn směru jízdy vozidel jedoucích v sousedních jízdních pruzích. To umožňuje novému modelu Civic pro bezpečnou a pohodlnou cestu automaticky upravovat vlastní rychlost předtím, než jiná vozidla začnou přejíždět.

 Mezi další bezpečnostní technologie nového modelu Civic patří:

  • Detekce objektů v mrtvém úhlu: využívá radarovou technologii k automatickému detekování vozidel v mrtvém úhlu a upozorňuje řidiče výstražným symbolem na vnějším zrcátku.
  • Asistent při couvání z parkovacího místa: využívá radarové senzory na zadní straně k varování řidiče před blížícími se vozidly při couvání.
  • Širokoúhla parkovací kamera: umožňuje řidiči úplnou viditelnost a díky tomu bezstarostné couvání; normální zobrazení 130 stupňů, široké zobrazení 180 stupňů a zobrazení na výšku.

Do standardního vybavení patří rovněž stabilizační systém vozidla (Vehicle Stability Assist, VSA®) s řízením trakce, který umožňuje zachovávat kontrolu nad vozem při zrychlování, brzdění a zatáčení, a systém nepřímého sledování tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS).

HUM (Honda of the UK Manufacturing) místo globální výroby všech nových vozů Civic Hatchback

  • Nový model Civic hatchback se bude vyrábět v Evropě a vyvážet do celého světa
  • Výrobní závod společnosti Honda v britském Swindonu nadále hraje klíčovou roli ve výrobě modelu Civic
  • Investice do nových výrobních technologií a postupů v hodnotě 270 miliónů eur
  • Dlouhodobý závazek vyrábět ve Velké Británii a v Evropě

Desátá generace modelu Civic těží z nejdelšího programu vývoje jednoho modelu v historii společnosti Honda. Tento vůz byl zkonstruován tak, aby předčil evropské normy a očekávání – a zároveň splnil potřeby všech globálních regionů, na kterých se Civic bude prodávat.

Civic je důležitý model Hondy v Evropě a představuje klíčový stimul vysoké prodejnosti a produkce značky v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je Civic synonymem pro značku Honda. Zcela nový model Civic Hatchback navazuje na tuto tradici a bude hrát důležitou úlohu v naplnění plánovaného odbytu značky Honda na evropských trzích.

Hlavním globálním výrobním závodem desáté generace modelu Civic hatchback je HUM (Honda of the UK Manufacturing), evropský výrobní závod společnosti Honda. Společnost Honda investovala 270 miliónů eur do nových výrobních technologií a procesů v rámci přípravy pro nový model, který se vyváží do celého světa, včetně USA. Tato investice je součástí dlouhodobé strategie pro tento evropský závod v globálních aktivitách společnosti Honda.

V roce 1989 byl v závodě HUM vyroben první motor a v roce 1992 první automobil. Nyní se skládá ze dvou výrobních provozoven a motorárny. V dalších částech areálu závodu se nachází účelová testovací dráha, buňky pro dynamické a statické testování a také administrativní a nákupní oddělení.

Nadstandardní kvalita laku

Společnost Honda investovala do nové lakovny v závodě HUM, aby kvalita laku doplňovala vysokou kvalitu designu karoserie. Kvalita laku z nové lakovny bude špičková díky vylepšené tloušťce laku a novému typu nanášení čiré vrstvy. Kombinace těchto dvou vylepšení přináší vylepšenou hloubku a kvalitu lesku a bohatší odrazové vlastnosti. Díky těmto změnám dosáhne nový model Civic takové úrovně kvality laku a povrchové úpravy, která se blíží standardům Acura, což je prémiová značka v USA.

 

 

Zřízením závodu HUM pro globální výrobu modelu Civic hatchback naplňuje společnost Honda svůj dlouhodobý závazek vyrábět ve Velké Británii a v Evropě.

Bohaté standardní vybavení celé modelové řady s uceleným příslušenstvím a sadami doplňků pro zvýraznění stylu, technologií a funkčnosti

Nový model Civic je k dispozici s bohatou nabídkou doplňků, které umožňují automobilistům vylepšit nebo přizpůsobit svůj vůz vlastním nárokům a stylu.

Nejzajímavější standardní vybavení:

Model hatchback s 1,0litrovým motorem VTEC TURBO

Model hatchback s 1,0litrovým motorem VTEC TURBO je k dispozici ve čtyřech verzích: S, Comfort, Elegance a Executive.

Základní verze S je bohatě vybavena a obsahuje automatické světlomety, adaptivní tempomat a systém technologií rozšířené bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING.

Vyšším stupněm je verze Comfort, která je navíc vybavena vyhřívanými předními sedadly, vyhřívanými venkovními zrcátky, osmireproduktorovým audiosystémem, 16palcovými litými koly a klimatizací.

Modely Elegance jsou vybaveny systémem infozábavy Honda Connect, 17palcovými litými koly, předním a zadním parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou a dvouzónovou klimatizací.

Nejvyšší verze Executive je vybavena koženým čalouněním (za příplatek), předními LED kombinovanými světlomety, bezklíčovým ovládáním dveří a startováním, elektricky výklopnou panoramatickou střechou a nadstandardním audiosystémem (11 reproduktorů o výkonu 465 wattů). Modely verze Executive jsou rovněž vybaveny adaptivními tlumiči.

Model hatchback s 1,5litrovým motorem VTEC TURBO

Model hatchback s 1,5litrovým motorem VTEC TURBO je v nabídce ve třech verzích: Sport, Sport Plus a Prestige.

Modely verze Sport jsou vybaveny 17palcovými litými koly, předním a zadním parkovacími senzory, zadní parkovací kamerou, systémem infozábavy Honda Connect, dvouzónovou klimatizací, LED kombinovanými světlomety, uprostřed umístěnými zdvojenými koncovkami výfuku a sportovními doplňky karoserie, mimo jiné přední dolní spojler, spoiler nazadním nárazníku a doplňky prahů.

Modely verze Sport Plus jsou navíc vybaveny elektricky výklopnou panoramatickou střechou, adaptivními tlumiči, nadstandardním audiosystémem (11 reproduktorů o výkonu 465 wattů), bezklíčovým ovládáním dveří a startování a bezdrátovou nabíjecí podložkou ve středové konzole.

Verze Prestige vychází z verze Sport (bez dvojté koncovky výfuku), kterou rozšiřuje o chromovanou úpravu přední mřížky, chromované dveřní kliky, kožené čalounění a vyhřívaná zadní sedadla.

Stylingové balíčky Black Line a Orange Line

Zákazníci si mohou vybrat ze dvou volitelných stylingových balíčků pro karoserii, které umožňují dále rozvíjet neobyčejný vizuální dojem nových modelů Civic hatchback: Black Line a Orange Line.

Balíčky Black Line a Orange Line obsahují přední dolní spojler, boční lišty, zadní difuzor a také kryty venkovních zrcátek v černé nebo oranžové barvě. Balíček Orange Line rovněž obsahuje interiérové doplňky přístrojové desky ve stejné živé oranžové barvě.

Balíčky doplňků

Pro všechny modely jsou k dispozici tři volitelné balíčky pro další rozvíjení funkčních vlastností nového modelu Civic.

Osvětlení a exkluzivita

Tento balíček obsahuje vnitřní osvětlení prostoru pro nohy, obložení dveří a středové konzoly. Osvětlení vyvolává v interiéru měkkou, neobvyklou a exkluzivní atmosféru, stejně jako osvětlené obložení dveřních prahů v kartáčované nerezové oceli. Vnitřní osvětlení zahrnuje červené osvětlení pro verze Sport a Sport Plus nebo modré barvě pro ostatní verze.

Cestování a udržování pořádku

K dispozici je balíček Cargo Pack, se kterým lze udržovat předměty v zavazadlovém prostoru v pořádku a bezpečí a chránit vůz před blátem, poškrábáním a odřením. Obsahuje vanu zavazadlového prostoru s přepážkami, pryžové koberce se zvýšeným okrajem a ochranná vylepšení nakládací hrany zavazadlového prostoru.

S oficiálními doplňky Honda lze dále rozšiřovat cestovatelské možnosti. Rozmanitá nabídka doplňků zahrnuje tažná zařízení, bezpečnostní mříže, nosiče lyží a koberce do zavazadlového prostoru.

Ochrana a bezpečnost

Pro rozšíření ochrany vozu před nečistotami a škrábanci je k dispozici balíček Protection Pack, který obsahuje chránič nákladní hrany zavazadlového prostoru, který chrání zadní nárazník při nakládání a vykládání, masivní obložení dveřních prahů a odolnou ochranu boků karoserie.

Podpora komunikace

Sada bezdrátové nabíječky Honda zajistí, aby byly kompatibilní chytré telefony na vašich cestách vždy nabité. Chytrý telefon lze snadno nabít bez kabelů umístěním na zabudovanou nabíjecí podložku.

Výběr stylových litých kol

K dispozici je rovněž výběr 17 a 18palcových litých kol, která mají obráběnou povrchovou úpravu a také barevně ladí s vozy vybavenými balíčky Black Line a Orange Line.

K dispozici je rovněž výrazný a sportovní spojler na výklopných zadních dveřích v barvě karoserie nebo v odstínu Tuscan Orange, který zvýrazňuje agresivní a sportovní styl modelu Civic hatchback.

Technické údaje

  • Veškeré technické údaje jsou předběžné a jejich změna je vyhrazena.
  • Veškeré údaje o spotřebě a CO2 závisí na konečné homologaci.

 Karosérie a podvozek

 Pětidveřový pětimístný hatchback se samonosnou karoserií. Výběr ze dvou motorů a dvou převodovek pro pohon přední nápravy.

 Motor

1.5  litrový VTEC TURBO

Benzínový čtyřválec

1,0litrový VTEC TURBO

Benzínový tříválec

 

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily/válec

4 ventily/válec

Vrtání x zdvih

73 mm x 89,5 mm

73 mm x 78,7 mm

Kompresní poměr

10,6:1

10,0:1

Výkon

182 k

(134 kW) při 5 500 ot./min.

182 k

(134 kW) při 6 000 ot./min.

129 k(95 kW) při 5 500 ot./min.

Točivý moment

240 Nm při 1 900 - 5 000 ot./min.

220 Nm při 1 700 - 5 500 ot./min.

200 Nm při 2 250 ot./min.

180 Nm při 1 700 - 4 500 ot./min.

 

Převodovka 

1,5litrový VTEC TURBO (benzínový)

1,0litrový VTEC TURBO

(benzínový)

Manuální

6 rychlostních stupňů

6 rychlostních stupňů

CVT

Variabilně se 7 simulovanými „rychlostními stupni“

Variabilně se 7 simulovanými

„rychlostními stupni“

 

Převodové poměry rychlostních stupňů

 

1,5litrový VTEC TURBO

6MT

1,5litrový VTEC TURBO

CVT (simulované rychlostní stupně)

1,0litrový VTEC TURBO

6MT

1,0litrový VTEC TURBO

CVT (simulované rychlostní stupně)

1.

3,642

0,405 - 2,645

3,642

0,408 - 2,526

2.

2,08

1,884

3.

1,361

1,179

4.

1,023

0,869

5.

0,829

0,705

6.

0,686

0,592

Zpátečka

3,673

1,264 - 1,858

3,673

1,552 - 2,706

Pohon nápravy

4,105

4,81

4,705

4,992

 

Zavěšení a odpružení

Vpředu

Vzpěra MacPherson

Vzadu

Vícebodové

Adaptivní tlumiče (u některých modelů)

 

Brzdy

Motor

1,5litrový VTEC TURBO

1,0litrový VTEC TURBO

Specifikovaná verze

Sport, Sport Plus, Prestige

S

Comfort, Elegance, Executive

Vpředu

16palcové chlazené kotoučové

15palcové chlazené kotoučové

15palcové chlazené kotoučové

Vzadu

15palcové kotoučové

14palcové kotoučové

15palcové kotoučové

 

Ráfky a pneumatiky

Velikost kol

Pneumatiky - přední

Pneumatiky - zadní

x 16 palců

215/55 R16

215/55 R16

x 17 palců

235/45 R17

235/45 R17

 

Řízení

Motor

1,5litrový VTEC TURBO

1,0litrový VTEC TURBO

Typ

Hřebenové s variabilním poměrem

Otočení volantem

(na doraz)

2,76

2,6

Obrysová kružnice otáčení

(kola)

TBC

Obrysová kružnice otáčení

(karoserie)

TBC


Rozměry (mm)

Vnější

(mm)

Celková délka

4 518

Celková šířka

1 799

Celková šířka (včetně dveřních zrcátek)

2 076

Celková výška

1 434

Rozvor kol

2 697

Rozchod kol (vpředu)

1 537

Rozchod kol (vzadu)

1 565


Objemy (v litrech)

Specifikovaná verze

S, Sport, (litry)

Sport Plus (litry)

Executive, Prestige (litry)

Comfort, Elegance (litry)

Zavazadlový prostor (metodika VDA; zvednutá sedadla, k hraně oken)

420

420

478

478

Zavazadlový prostor (metodika VDA; zvednutá sedadla, ke stropu)

492

492

550

550

Zavazadlový prostor (metodika VDA; sklopená sedadla, k hraně oken)

770

770

828

828

Zavazadlový prostor (metodika VDA; sklopená sedadla, ke stropu)

1209

1187

1245

1267

Objem dílčího zavazadlového prostoru (zahrnuto v rozměrech zavazadlového prostoru výše)

6

6

64

64

Objem palivové nádrže

46

46

46

46


Hmotnosti (kg) pro 1,5litrový motor VTEC TURBO

Převodovka

6MT

CVT

Specifikovaná verze

Sport,

Sport Plus

Prestige

Sport,

Sport Plus

Prestige

Pohotovostní hmotnost vozidla (kg)

1 307 - 1 357

1 334 - 1 364

1 340 - 1 389

1 366 - 1 397

Max. povolená hmotnost (kg)

1 760

1 785

1 790

1 820

Užitečná hmotnost (kg)

403 - 453

421 - 451

401 - 450

423 - 454

 

Hmotnosti (kg) pro 1,0litrový motor VTEC TURBO

Převodovka

6MT

CVT

Specifikovaná verze

S

Comfort, Elegance, Executive

S

Comfort, Elegance, Executive

Pohotovostní hmotnost vozidla (kg)

1 229 - 1 243

1 275 - 1 348

1 239 - 1 253

1 284 - 1 356

Max. povolená hmotnost (kg)

1 645

1 775

1 655

1 775

Užitečná hmotnost (kg)

402 - 416

416 - 427

402 - 416

419 - 491

 

Výkon a spotřeba paliva pro 1,5litrový motor VTEC TURBO

Převodovka

6MT

CVT

Specifikovaná verze

Sport

Sport Plus

Prestige

Sport

Sport Plus

Prestige

Maximální rychlost (km/h)

TBC

TBC

TBC

TBC

TBC

TBC

0 - 100 km/hod. (v sekundách)

8,2

8,3

8,4

8,2

8,4

8,5

Spotřeba paliva v městském provozu (l/100 km)

7,4

7,9

Spotřeba paliva ve zvláště intenzivním městském provozu (l/100 km)

4,9

5,0

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)

5,8

6,1

Kombinované emise CO2 (g/km)

133

139

 

Výkon a spotřeba paliva pro 1,0litrový motor VTEC TURBO

Převodovka

6MT

CVT

Specifikovaná verze

S

Comfort

Elegance

Executive

S

Comfort

Elegance

Executive

Maximální rychlost (km/h)

TBC

TBC

TBC

TBC

TBC

TBC

TBC

TBC

0 - 100 km/hod. (v sekundách)

10,4

10,8

10,9

11,2

10,2

10,6

10,8

11,0

Spotřeba paliva v městském provozu (l/100 km)

6,1

6,4

5,5

5,7

Spotřeba paliva ve zvláště intenzivním městském provozu (l/100 km)

4,1

4,4

4,2

4,6

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)

4,8

5,1

4,7

5,0

Kombinované emise CO2 (g/km)

110

117

106

114

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh

Nedávné námluvy automobilky  Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství , jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce ...

číst dále

Škoda Karoq je konečně v prodeji!

Dnes oficiálně začal prodej nového modelu mladoboleslavské automobilky v České republice. Je to právě nové SUV Karoq , které se po dlouhém čekání konečně dočkalo uvedení do prodeje. Karoq již prošel předprodejní fází, která byla velmi úspěšná, a lze tak předpokládat, že zájem o tento nový model...

číst dále

Volkswagen investuje do elektrických pohonů pro užitková vozidla

Volkswagen Group vidí budoucnost v pohonu pomocí elektrické energie, a tak už neplánuje nabízet s elektrickým pohonem pouze osobní vozy, ale elektromotry by měly dostat také užitkové a nákladní vozy a autobusy. Elektrické pohony v nákladních vozidlech a autobusech, které má na starosti divize Vo...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl