www.smucler.cz

Elektrický městský vůz Honda dostane zpětné kamery

28. 6. 2019

Automobilka Honda potvrdila, že systém kamer nahrazující zpětná zrcátka, který se objevil na prototypu elektrického městského vozu Honda e, dostane chystaný kompaktní automobil ve standardní výbavě. Tato technologie pomůže ke zlepšení aerodynamiky, bezpečnosti a vzhledu. Oproti klasickým vnějším zpětným zrcátkům jsou kamery mnohem kompaktnější. Snímaný prostor je zobrazován na dva šestipalcové displeje uvnitř vozu, které jsou na obou stranách integrovány do palubní desky tak, aby měl řidič maximální přehled o dění za vozem.

Zpětné kamery jsou nejen zajímavým designovým prvkem, který doplňuje vysouvací kliky, jejich výhodou je například i to, že kamery nezvětšují šířku vozu a nepřesahují podběhy kol. Díky tomu se řidiči zlepší výhled a hlavně se sníží aerodynamický odpor o zhruba 90 % při porovnání s běžnými zrcátky. V rámci aerodynamiky celého vozu se jedná o zlepšení asi o 3,8 %, což má za následek snížení spotřeby. Ve vyšších rychlostech se navíc snížil aerodynamický hluk, za který jsou značnou měrou odpovědná právě vnější zpětná zrcátka.

Dovedeny k dokonalosti

Kryty kamer jsou navrženy tak, aby zabraňovaly zachytávání kapek vody na objektivu. Na povrchu čoček je rovněž hydrofobní vrstva odpuzující vodu, která se na ně i přesto dostane. Jas vnitřních obrazovek se automaticky upravuje podle aktuálních světelných podmínek. Systém zpětných kamer byl podroben důkladnému testování a vývoji, aby byla zajištěna skvělá viditelnost v noci i při špatných povětrnostních podmínkách.

Zpětné kamery nabízí dvě možnosti zobrazení. Řidič si může vybrat mezi normálním a rozšířeným pohledem. V normálním pohledu je menší mrtvý úhel oproti běžným zrcátkům zhruba o 10 % a díky rozšířenému pohledu se zmenší mrtvý úhel přibližně o 50 %. Při parkování se navíc na bočních obrazovkách při zařazení zpátečky objeví pomocná vodítka.

Honda e Prototype

Městský elektromobil Honda e Prototype ukazuje nový designérský směr značky a představuje řadu inovativních technologií. Je součástí strategie společnosti, jejímž cílem je elektrifikovat všechna vozidla prodávaná v Evropě do roku 2025. Dojezd vozu činí přes 200 km a díky funkci rychlého nabíjení lze akumulátor nabít na 80  % kapacity za pouhých 30 minut.

Moderní interiér se vyznačuje velkorysou prostorností. Ve středu palubní desky je umístěn dvojitý dotykový displej, který zobrazuje všechny důležité informace o automobilu a umožňuje být neustále ve spojení s přáteli. O dynamickou jízdu se stará sportovně laděný pohon zadní nápravy a vyspělý elektrifikovaný pohon.

Dále by vás mohlo zajímat

Side Assist – systém pro změnu jízdního pruhu

Side Assist je užitečný pomocník, který poskytuje řidiči podporu při změně jízdního pruhu a pomáhá tak zvyšovat bezpečnost jízdy. Funkce je založena na dvou radarových systémech v zadní části vozu, které monitorují prostor za vozidlem a po stranách vozu. Pro řidiče tak již nebude problém, když ...

číst dále

SEAT startuje výrobu nové manuální převodovky MQ281

SEAT Componentes, jeden ze tří výrobních závodů španělské značky, startuje výrobu nové převodovky MQ281 koncernu Volkswagen. Šestistupňová manuální převodovka se bude instalovat do vozů značek SEAT , Volkswagen , Škoda a Audi. Maximální kapacita výroby je 450 000 převodovek ročně. Výrobu p...

číst dále

Kodiaq a Karoq se pro modelový rok 2020 dočkaly vylepšení

Oblíbené SUV modely Škoda Kodiaq a Škoda Karoq vjíždí do modelového roku 2020 s vylepšeními po technické i optické stránce. Rozšířena byla nabídka bezpečnostní a komfortní výbavy. Oba modely mohou být nyní vybaveny systémem Side Assist, který řidiče upozorňuje na vozidla v mrtvém úhlu až do ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl