www.smucler.cz

Dokonalé sestavení vozů SEAT

9. 11. 2018

Pro montáž jednoho automobilu značky SEAT je potřeba zhruba 4 000 dílů od téměř 100 dodavatelů z 12 zemí v Evropě, Asii a severní Africe. Jedná se tak o velmi složitou „skládačku”, na jejíž perfektní sestavení dohlíží tým z oddělení technického měření.

Devět měsíců před uvedením nového modelu na trh se tým z oddělení technického měření zaměřuje na to, aby se k zákazníkům dostal vůz s celistvým vzhledem a nikdo neměl pochybnosti o kvalitě zpracování vozu. Spojování dílů je testováno na hliníkových maketách ve skutečné velikosti. U těch nejdůležitějších dílů interiéru a exteriéru se analyzují různé tvary a následně se vybere ta nejvhodnější kombinace, aby sestavený celek vypadal celistvě a přirozeně.

Pokročilé měřicí technologie

Ještě před několika lety se provádělo jedno měření za sekundu, dnes měřicí zařízení zahrnuje fotometrii a laserové skenování a umožňuje provést 200 000 měření za sekundu. Vzhledem k obrovskému pokroku technologií měření se získává mnohem více informací a je možné detailně analyzovat funkční charakteristiku každého dílu. Díky tomu lze zavádět vylepšení do výroby mnohem efektivněji.

S přesností na desetinu milimetru

Pokrok ve vývoji měřicích technologií umožňuje také vytvářet virtuální modely vozů. Pomocí virtuální reality lze exponenciálně zvyšovat počet bodů měření a i díky kvalifikovaným zaměstnancům je celý proces rychlejší a přesnější. Lícování všech dílů se analyzuje s přesností na desetinu milimetru. Dokonalé lícování se postará nejen o kladné hodnocení vzhledu a kvality zpracování, ale zajišťuje také čistě funkční aspekty. Zaručuje, aby dovnitř nemohla vniknout voda. Zkoumají se rovněž pocity při kontaktu s povrchem každého tlačítka, potenciálně nepříjemné zvuky nebo díly vozu, které mohou ovlivnit aerodynamiku, například spojení čelního skla s A sloupky.

Tým z oddělení technického měření se zabývá nejen fází před uvedením vozu na trh, na starosti má také kontrolu a optimalizaci celého procesu výroby. Poté, co tým ověří vhodnost dílů, probíhá jejich důsledná analýza a neustálá kontrola, aby byly během výroby splněny všechny požadavky na kvalitu. Kontrola kvality probíhá až do doby, kdy se vůz předává zákazníkovi.

Dále by vás mohlo zajímat

V Šanghaji se představila studie ID. ROOMZZ

Volkswagen na akci „Brand SUV Night”, která se konala krátce před zahájením autosalonu v Šanghaji, představil dalšího člena řady ID., studii ID. ROOMZZ. Jedná se o pět metrů dlouhé SUV, které se kromě nulových emisí pyšní mimořádnou všestranností. Je navrženo tak, aby vyhovovalo nejnáročnějším p...

číst dále

Passat překonal hranici 30 milionů vyrobených vozů

Volkswagen Passat 3. dubna pokořil hranici 30 milionů vyrobených vozů a stanovil tak rekord v segmentu vozů střední třídy. Neexistuje žádný jiný model střední třídy, který by se prodával v takovém objemu jako právě Passat. Jubilejní vůz byl vyroben ve výrobním závodě v německém Emdenu. Konkrét...

číst dále

Volkswagen testuje plně automatizované vozy

Koncern Volkswagen provádí testování plně automatizovaných vozidel v reálném městském provozu v německém Hamburku. Je to poprvé, kdy Volkswagen testuje automatizovanou jízdu úrovně 4 ve skutečném provozu. Testů se účastní pět vozů Volkswagen e-Golf , které jsou vybaveny laserovými skenery, kame...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl