www.smucler.cz

Celoroční pneumatiky: Jsou dobrou volbou?

4. 4. 2018

Celoroční pneumatiky jsou oblíbenou alternativou stále většího počtu řidičů, kterým se nechce pravidelně střídat klasické letní a zimní pneumatiky. Celoroční pneumatiky jsou kompromisem právě mezi letními a zimními. Pokud jde o bezpečnost, na které se pneumatiky zásadní měrou podíejí, ale nejsou kompromisy zpravidla dobré. Jsou tedy celoroční pneumatiky dobrou volbou?

Co na to zákony?

Podle zákona je řidič povinen mít na vozidle zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu nebo namráza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na silnici mohou tyto podmínky vyskytnout. Minimální hloubka dezénu je stanovena na čtyři milimetry.

Celoroční pneumatiky jsou ve většině případů označené symbolem M+S, takže podle zákona jsou považovány za zimní pneumatiku. V případě použití ve zmíněných "zimních podmínkách" v daném období vám tak nehrozí žádný postih. Symbol M+S však značí jen lepší záběrové vlastnosti, zimní pneumatiky jsou navíc označené symbolem znázorňujícím horu se sněhovou vločkou.

Nevýhody celoročních pneumatik

Hlavní nevýhodou je, jak již bylo zmíněno v úvodu, to, že celoroční pneumatiky jsou kompromisem a nikdy nebudou mít v daných podmínkách tak dobré vlastnosti jako letní či zimní pneumatiky. Především v zimě se s celoročními pneumatiky výrazně prodlužuje brzdná dráha vozidla, což je opravdu velmi podstatný problém. Vzhledem k horším adhezním podmínkám samozřejmě může také snáze dojít ke smyku.

Výhody celoročních pneumatik

Jaké výhody tedy k používání celoročních pneumatik řidiče přimějí? Jejich hlavní výhoda je patrná již z jejich názvu - můžete je používat celý rok. Díky tomu nemusíte mít dvě sady pneumatik a tu nepoužívanou nemusíte nikde skladovat. Příjemné samozřejmě také je, že pneumatiky není třeba dvakát ročně přezouvat, což vám ušetří čas, a pokud jezdíte na výměnu do pneuservisu, tak i peníze.

Celoroční pneumatiky jsou rozhodně lepší volbou než celoroční jízda na letních pneumatikách, jejichž vlastnosti jsou v zimním období výrazně horší. Oproti celoročnímu použití zimních pneumatik si o něco lépe vedou v kilometrovém nájezdu, v zimě však zdaleka nenabízí tak dobré jízdní vlastnosti.

Komu se vyplatí používat?

Celoroční pneumatiky nejsou jednoznačně dobrou volbou, ale pro některé majitele vozů přece jen mohou být poměrně vhodnou volbou. Celoroční pneumatiky se vyplatí používat především řidičům, kteří za celý rok nenajedou mnoho kilometrů. Doporučená délka používání pneumatik se pohybuje okolo 5 let jejího stáří a nikomu se nechtějí vyhazovat málo opotřebené pneumatiky. Jednu sadu tak alespoň opotřebujete více než dvě.

Kromě nízkého ročního kilometrového nájezdu jsou vhodné pro řidiče, kteří se pohybují převážně v městském provozu a v případě, že se na silnicích objeví sníh, led nebo námraza raději nevyjedou. Při takovém použití jsou celoroční pneumatiky možnou alternativou, ale je třeba upozornit, že ne zcela ideální. Kompromisy související s bezpečností totiž zkrátka nikdy nebudou úplně dobré.

Dále by vás mohlo zajímat

Volkswagen se zaměřuje na trvale udržitelnou mobilitu

Automobilka Volkswagen se připojuje ke snaze dosahování cílů, které stanovila Pařížská dohoda na ochranu klimatu, a svou elektrickou ofenzivou se zasazuje o dosažení trvale udržitelné mobility. Průkopníkem růstu prodejů elektrických vozů má být nový model ID., který se začne vyrábět na konci let...

číst dále

Tiguan přijíždí ve verzi OFFROAD a OFFROAD+

V nabídce Volkswagenu se nově objevuje Tiguan ve verzi OFFROAD. Tiguan OFFROAD dává najevo své zaměření na první pohled, přední část je elegantní, robustní a především nabízí větší nájezdový úhel oproti standardnímu modelu a integrovaný spodní ochranný panel. O trakci na všech druzích povrchu se...

číst dále

V Mladé Boleslavi začala výroba modelu Scala

V Mladé Boleslavi, v hlavním výrobním závodě značky Škoda, dnes sjel z montážní linky první vůz nového modelu Scala . Kompaktní hatchback se v Mladé Boleslavi nejen vyrábí, ale byl zde také navržen a vyvinut. Scala je prvním modelem značky, který využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl