SEAT Tarraco: Předpremiérové dojmy z řízení 5.9.2018

SEAT Tarraco se objevil na silnici i mimo ni ve své produkční verzi, pouze s maskováním designu, již nedlouho před svou premiérou. Za volant se posadil Stefan Ilijevic, vedoucí oddělení předběžného vývoje, patentů a inovací ve společnosti SEAT, a vyzkoušel jízdní vlastnosti a funkce nového sedmimístného SUV. Vzhledem ke jménu modelu se vydal na cestu v okolí Tarragony (latinsky Tarraco), důkladně ho v typické středomořské krajině vyzkoušel a popsal první dojmy z řízení třetího SUV v nabídce značky SEAT.

Krátce po nastartování a průjezdu několika zatáček Stefan Ilijevic říká, že  „p ocit za volantem nového modelu SEAT Tarraco je úchvatný. Je velmi dynamický a zároveň poskytuje pocit bezpečí.” Tarraco pohodlně uveze až sedm cestujících, zavazadlový prostor má objem 760 litrů. Díky tomu  „nabízí řidiči skvělý pocit velkorysých rozměrů a prostornosti.”

Skvělý na silnici. Obratný v terénu.

Prostorné SUV se nezalekne ani výletu mimo silnici, Ilijevic se s ním proto vydal i na terénní okruh, kde naplno prověřil jeho obratnost v terénu.  „Tarraco si snadno poradí s kamenitým horským terénem, jehož svahy mají sklon až 70 %,” popisuje inženýr schopnosti vozu při sjíždění strmého klesání.  „Jeho pohon všech kol vyvolává dojem, že pro něj neexistují žádné limity. Právě teď vůz sám brzdí,”  dodává.

Tarraco dokázalo, že si umí poradit i s opravdu velkým bočním náklonem. „Tarraco zvládne jízdu s bočním náklonem až 85 %. V tomto druhu terénu ohromuje řidiče svou robustností a vyvolává v něm pocit naprostého bezpečí,”  říká inženýr z oddělení předběžného vývoje při průjezdu extrémně naklopené zatáčky. Tarraco je navíc vybaveno systémem Rollover Assist, který v případě převrácení automaticky odemkne dveře, vypne motor a aktivuje nouzové volání.

Nové SUV nabízí až šest jízdních režimů.  „Všechno, co musíte udělat, je otočit kruhovým voličem jízdních režimů a jste okamžitě připraveni na jízdu na zpevněné silnici,”  říká po úspěšně zvládnutém terénním testu Stefan Ilijevic a aktivuje režim Sport, díky kterému si řidič může upravit celou řadu provozních nastavení a vlastností vozu.   S tímto vozem můžete jezdit o víkendu po horách a během pracovního týdne si užívat komfortu v městských ulicích díky adaptivním tlumičům ( DCC).  Tarraco ve mně zanechává dojem dynamického vozu, s nímž můžete bez obav podnikat i dlouhé cesty,” dodává po ukončení náročného testování.

K dispozici na začátku příštího roku

Další informace o novém SEATu Tarraco budou zveřejněny na mezinárodní prezentaci, která se bude konat 18. září v Tarragoně. SEAT představením nového modelu oficiálně dokončí svou SUV ofenzivu v kategorii SUV, která začala v roce 2016 a jsou díky ní v nabídce další dva modely z tohoto populárního segmentu – Ateca a Arona. V České republice budou první kusy modelu Tarraco k dispozici na konci ledna 2019.