Ergonomická sedadla v modelu Octavia získala pečeť kvality AGR 2.6.2020

Ergonomická přední sedadla ve čtvrté generaci modelu Octavia byla oceněna německou iniciativou Aktion Gesunder Rücken (AGR) e. V. pečetí kvality AGR „Geprüft & empfohlen“. Toto ocenění značí, že sedadla otestovali a doporučují specializovaní lékaři a terapeuti. Pečeť kvality AGR je dokladem o splnění náročných kritérií, která stanovili nezávislí lékaři a terapeuti různých oborů.

Dokonalá ergonomie sedadel je důležitá zejména pro ty, kteří na cestách autem tráví hodně času. Několikahodinové špatné sezení bez relaxačního pohybu může vést k následkům, jako jsou bolesti zad, křeče, bolesti v oblasti šíje a hlavy, únava, problémy s nohama nebo bolesti ramen. A právě správné sezení podpořené kvalitními sedadly je nejúčinnější prevencí těchto obtíží.

Základem je správně nastavené sedadlo

Přední sedadla, která jsou u nové generace modelu Octavia dostupná na přání, se vyznačují mimořádnou šetrností k zádům. Kromě manuálního výškového a podélného nastavení, vysouvacího sedáku a volitelného vyhřívání nabízí také elektricky nastavitelnou bederní opěrku s masážní funkcí. S potahy v kombinaci mikrovlákno/kůže jsou nová sedadla k dispozici nejen pro standardní verze, ale také pro verzi Scout, kde jsou navíc vybaveny i elektrickým seřizováním a paměťovou funkcí.

Pro udělení pečeti kvality nechala iniciativa AGR sedadla důkladně prověřit nezávislým týmem odborníků. Certifikovaná sedadla mj. díky elektricky nastavitelné bederní opěrce poskytují optimální oporu dolní části zad. Důležitým prvkem pro přesné přizpůsobení sedadla řidiči a spolujezdci je také vysunovací část sedáku. Délkové a výškové nastavení je v podstatě nutností. Díky těmto způsobům nastavení lze sedadlo přizpůsobit prakticky každé postavě. Komfort dále zvyšuje masážní a ventilační funkce a kvalitní perforovaná kůže.

Tipy pro správné nastavení sedadla řidiče podle iniciativy AGR

  • Řidič by se měl bederní páteří posunout až dozadu k opěradlu a při nastavování sedadel dbát na to, aby měl nohy i při prošlápnutí pedálu ještě mírně pokrčené.
  • Dobré podpory by se mělo dostalo i stehnům, například nakloněním sedáku a přizpůsobením jeho délky. Mezi podkolenní jamkou a přední hranou sedáku by měla být mezera na 2–3 prsty.
  • Bederní opěrka by měla být nastavena tak, aby zádům poskytovala oporu ve výši pasu a tím bránila překlápění pánve dozadu (kulatá záda).
  • U sklonu opěradla záleží na tom, aby řidič jen s mírně pokrčenými lokty dosáhl na volant. Ramena a opěradlo by měly být při řízení v kontaktu.
  • Hlavová opěrka by měla být ideálně ve stejné výšce jako temeno hlavy.