Šmucler TV - 43. díl
19. 1. 2021
Nový Caddy je tu. Kolik je v něm místa? To zjistí Vašek v testu.
7. 11. 2016
Systém XDS můžeme najít u sportovněji laděných modelů z koncernu VW – to znamená u vozů Volkswagen, Škoda a SEAT. Prvním vozem s tímto systémem byl Volkswagen Golf GTI a Golf GTD.
Základem tohoto systému je elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), která rozpoznává otáčky kol a přibržďuje protáčející se kolo. Tím lze zabránit smyku a v nižších rychlostech může být díky tomu auto dokonce rychlejší. Na kruhovém objezdu vám systém pomůže zvládnutí ostřejšího průjezdu až do rychlosti kolem 40 km/h. Pro vyšší rychlosti byla vyvinuta nadstavba EDS systému – systém XDS.
Funkci XDS lze připodobnit pomocníkovi ASR(ten ovšem přibržďuje kolo pouze při rozjezdu). Představte si následující situaci a vše bude hned jasné.
Projíždíte rychle zatáčkou, vnitřní kolo ke vnitřku zatáčky je nadlehčováno a ztrácí trakci. Toto nadlehčované kolo systém XDS dokáže přibrzdit a více výkonu poslat na vnější kolo. Z testů vyplynulo, že systém nejlépe funguje v poslední třetině zatáčky. Je tedy dobré si šetřit plyn a na výjezdu ze zatáčky sešlápnout plynový pedál na podlahu. Výsledkem funkce XDS tak je rychlejší průjed zatáčkou díky vhodnému rozdělení výkonu na jednotlivá kola a také snížení rizika smyku.
14. 1. 2021
ŠKODA AUTO dodala zákazníkům v roce 2020 celkem 1 004 800 vozů a již posedmé v řadě tak překonala milionovou hranici. Na pozadí náročné situace spojené s pandemií koronaviru tento výsledek jasně potvrzuje účinnost přijatých opatření na podporu prodeje. Po uzavření českých výrobních závodů a doč...
14. 1. 2021
> Značka Volkswagen osobní vozy zvýšila počet elektromobilů dodaných zákazníkům na celém světě o 197 procent, u všech vozů s elektrifikovaným pohonem došlo k meziročnímu nárůstu o 158 procent > Volkswagen byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy >...