Volkswagen vyvíjí podvozek budoucnosti 23.11.2021

Volkswagen vyvíjí podvozek budoucnosti

> Softwarové kompetence urychlují vývoj podvozkových systémů pro vysoce automatizovanou jízdu

> Software bude nabízet mnohem více možností, jak utvářet charakter vozu

> „Innovation Talk – Driving dynamics“ nabízí na toto téma velké množství informací ze zákulisí

 

Praha – Volkswagen činí v rámci strategie ACCELERATE další důsledné kroky na své cestě k softwarově orientovanému poskytovateli mobility. Software je přitom rozhodujícím faktorem také při vývoji systémů podvozku a řízení pro budoucí vysoce automatizovanou jízdu. Volkswagen v současnosti vyvíjí novou generaci elektronicky řízeného podvozku a nový systém řízení.

 

„Díky výrazné minimalizaci náklonu karoserie v podélném i příčném směru a optimalizaci jízdní dynamiky reaguje vůz rychleji na pohyby volantu a řídí se precizněji,“ říká Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, systémů řízení a regulačních systémů ve společnosti Volkswagen. „Tento vývoj je extrémně důležitý také s ohledem na vysoce automatizovanou jízdu. Díky tomu můžeme cestujícím poskytnout maximální komfort ve všech situacích.“

 

Software bude ještě více určovat charakter vozu

Volkswagen dosahuje velkého pokroku i ve vývoji nového systému řízení. „V budoucnosti bude hrát software stále důležitější roli také u řízení,“ říká Schebsdat. „Díky tomu máme výrazně více možností, jak ovlivňovat vlastnosti řízení, které pak můžeme realizovat ve specifické podobě u jednotlivých modelů na všech platformách.“ Po uvedení příslušných komponentů do sériové výroby budou z tohoto systému řízení profitovat také asistenční systémy, například Lane Assist nebo Travel Assist.

 

„Innovation Talk – Driving dynamics“ poskytuje podrobnější informace a nabízí pohled do zákulisí vývoje jízdní dynamiky u značky Volkswagen. 

 

1 Golf R – spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 9,0; mimo město 6,0; kombinovaná 7,1; emise CO2 (kombinované) v g/km: 163 – 161; třída hospodárnosti: D