Volkswagen se chystá udělat významný krok, který se týká způsobu prodeje vyrobených vozů. Bude je prodávat na internetu. Německá automobilka tímto krokem reaguje na spotřebitelské chování, které se s rozmachem moderních technologií zásadně mění. Informaci o novém způsobu prodeje sdělil agentuře Reuters člen představenstva Volkswagenu Jürgen Stackmann, který zodpovídá za prodej a marketing značky.
Hlavním důvodem pro zavedení internetového prodeje je snaha zvýšit ziskovost a efektivitu evropské distribuční sítě, která v současné době zahrnuje zhruba 3 000 poboček. Ziskovost by se podle Stackmanna měla zvýšit přibližně o 10 procent. Z jednoho distribučního místa má automobilka průměrný výnos 1 procento a chtěla by, aby toto číslo bylo dvojnásobné, výnos z každé pobočky by tedy činil 2 procenta.
Jisté je, že po zavedení online prodeje vozů dojde k uzavření některých poboček. Kolika z nich se bude uzavření týkat, se zatím můžeme pouze dohadovat, s velkou pravděpodobností však půjde o menší pobočky, které nemají tak velké prodeje jako větší dealeři. Více podrobností o plánovných krocích již Stackmann neřekl. Otázkou tak například zůstává, kdy ke spuštění prodeje na internetu dojde a jak bude probíhat.