Touareg V8 TDI vyniká velmi nízkými emisemi NOx 8.4.2020

Volkswagen Touareg V8 TDI se může pochlubit velmi nízkými emisemi NOx s hodnotou 10–20 mg/km, což je výrazně pod limitní hranicí emisní normy Euro 6, která povoluje emise NOx 80 mg/km. Emise byly měřeny nezávislými odborníky pomocí metodiky RDE (Real Driving Emissions) v silničním provozu. Touareg V8 TDI s výkonem 310 kW (421 k) dosahuje těchto skvělých hodnot díky nové řadě dieselových motorů (TDI) se systémem s vysokou účinností odstraňování oxidů dusíku z výfukových plynů.

Testování v reálných podmínkách

Metodika měření RDE je definována Evropskou unií a její výsledky odpovídají skutečným podmínkám reálného silničního provozu. Měření emisí dále doplňuje zkušební cyklus WLTP, při kterém měření probíhá na válcové zkušební stolici. Společnost provádějící testovací jízdy absolvovala jízdy ve třech německých aglomeracích – jeden test probíhal v rovinatém Dolním Sasku a další dva testy byly provedeny na členité trase s velkými výškovými rozdíly v Bádensku-Württembersku a Bavorsku.

Při testování vyšlo najevo, že Touareg V8 TDI s pohonem všech kol produkuje nízké emise NOx bez ohledu na typ a průběh trasy. Výškové rozdíly či dopravní situace produkci emisí neovlivňují tak zásadně, jak by se dalo čekat. V Dolním Sasku byly zjištěny průměrné emise NOx 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Oproti hranici 80 mg/km, povolené emisní normou, se jedná o opravdu výborné hodnoty, kterými Touareg V8 TDI stanovuje nová měřítka v kategorii velkých SUV.

Vyspělý systém čištění výfukových plynů

Na nízkých hodnotách emisí se podílí kromě jiného vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx a systémem SCR (Selective Catalytic Reduction). Katalyzátor SCR se díky kapalině AdBlue stará o přeměnu oxidů dusíku na nezávadnou vodní páru a dusík. Samozřejmě pak nechybí filtr pevných částic, který mají všechny modely Volkswagen.

Nečekaně hospodárný

Motor V8 TDI má nejen nízké emise, ale je také hospodárný. K nízké spotřebě paliva přispívá řada inovací, mezi které patří například variabilní systém přeplňování dvěma turbodmychadly, kdy přeplňování při nižším zatížení zajišťuje pouze jedno turbodmychadlo. Již od 1250 ot./min je dostupný točivý moment o hodnotě 900 Nm, motor je tak připraven na bezproblémovou jízdu v nízkých otáčkách. Druhé turbodmychadlo je aktivováno při 2200 ot./min systémem elektricky ovládané změny zdvihu ventilů.

Touareg není jediným zástupcem vozů Volkswagen s motory TDI s výrazně nižšími emisemi oxidů dusíku než povolují evropské emisní normy. Mezi tyto trvale udržitelné modely patří také osmá generace modelu Golf a model Passat s novými čtyřválcovými motory TDI řady EA288 Evo. Další modely je samozřejmě budou následovat.