Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh 20.10.2017
Nedávné námluvy automobilky Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství, jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce právě prostřednictvím Škody nabídnout na indickém trhu nově postavený model. Jeho cena by měla být pouhých 5 000 eur, což je za nový vůz více než přijatelná částka.
Bernhard Maier, předseda představenstva automobilky Škoda, k plánům o výrobě levného indického automobilu řekl: „Uskutečnily se první rozhovory s našimi dodavateli a v krátké době přijmeme rozhodnutí na základě výsledků naší analýzy." Z těchto slov lze tedy usuzovat, že naplnění plánů nemusí být otázkou daleké budoucnosti. Škoda by podle předpokladů mohla prodat až půl milionu vozů ročně a také se prosadit na nových trzích, kde dochází k rozvoji automobilového trhu.
Na americký trh se zatím Škoda nechystá
Maier již na letošním záříjovém autosalonu ve Frankfurtu uvedl, že Škoda je za celý koncern Volkswagen pověřena analyzováním možnosti navržení nové platformy pro cenově dostupný model, který by byl určený pro rozvíjející se trhy, indický trh by měl pro takový model představovat hlavní odbytiště. I z důvodu práce na levném voze pro rozvíjející se trhy Škoda zatím neplánuje vstup na americký trh.
SUV pro Čínu
Dále by Volkswagen chtěl uvést dvě levná SUV v Číně, která je největším světovým automobilovým trhem a tento trh se navíc stále rychlým tempem rozrůstá. Vozy určené pro čínský trh by však měly být o něco dražší, předpokládá se cena mezi 8 000 a 10 000 euro. Výrobá má probíhat ve spolupráci s čínskou společností FAW, mluvčí Volkswagenu ovšem nechtěl tyto informace komentovat.
Levné modely by se v Číně měly prodávat pod nově zavedenou značkou a mohly by znatelně zvýšit celosvětové prodeje koncernu Volkswagen. Odhaduje se nárůst prodejů o jeden až dva miliony vozů ročně, díky čemuž by se Volkswagen s přehledem stal největší automobilkou světa. V roce 2016 vyrobil celkem 10,3 milionu automobilů.