Velikonoční otevírací doba: od 29. 3. do 1. 4. 2024 ZAVŘENO. 

Škoda Fabia Combi a Rapid končí 10.5.2017

Malý kombík patří už dlouhá léta k tradičním zástupcům mladoboleslavské automobilky. Ale jelikož se Škodovka rozhodla rozšířit svou nabídku SUV, tak v blízké budoucnosti skončí. Stejný osud potká i sedan Rapidu a jeho sourozence SEAT Toledo.

Koncec Fabie

Škoda Fabia Combi je auto, které ve všech generacích patřila mezi oblíbence hlavně v méně bohatých trzích, který se pro mnohé stal rodinným vozem. To ovšem nezměnilo rozhodnutí Škodovky na tom ukončit její výrobu. Fabia Combi tak nedostane svého nástupce.

Aktuální třetí generace Fabie se prodává už od roku 2014 a její modernizace je na spadnutí. Facelift byl se měl světu ukázat letos, nejpozději příští rok. V roce 2020 by se měla také objevit čtvrtá generace, ta bude stát na koncernové platformě MQB AO (stejně jako nové Polo nebo SEAT Ibiza)

Aktuální Fabia je v současné době v polovině svého životního cyklu, nová generace dorazí přibližně za 4 roky. Fabii tak zůstane jenom pětidveřový hatchback. Stejně jako u jiných automobilek kombíka nahradí tolik oblíbený crossover. Ten představuje svalnatější hatchback na vyšším podvozku a s většími koly s nádechem SUV.

Proč už Škoda nepostaví další kombíkovou Fabii?

Důvodů, proč kombík končí, je několik. Jedním důvodem je, že se celý koncern VW rozhodl pro odklon od malých kombíků, což jsme mohli poznat už na nové Ibize, jejíž novou platformu přebere příští vydání Fabie.

Dalším důvodem, proč se výrobci odklánějí od kombíkům odvozených od malých aut je fakt, že malé SUV, které stojí na stejně konvenční mechanice, mohou prodat za více peněz. Za auto, které vypadá jako SUV, jsou údajně zákazníci ochotni zaplatit více.

Jedním z dalších důvodů, který rozhodl o osudu kombíka, je elektromobilita. Škoda se stejně jako ostatní automobilka rozhodla investovat do této oblasti, což je velmi finančně náročné. Ovšem nic jiného ji vlastně nezbývá. V budoucnosti splní emisní předpisy údajně pouze elektromobily. Aby automobilka mohla investovat do elektromobilů, musí ušetřit jinde a rozhodnutí padlo na Fabii Combi.

Co ještě zmizí z nabídky Škoda?

U kombíka Škodovka škrty nekončí. Svého nástupce nedostane ani liftbacková karosářská varianta Škody Rapid. Nové generace se dočká pouze pětidveřového hatchbacku, ten se označuje jako Rapid Spaceback. S ukončením výroby Rapidu liftback souvisí také fakt, že nebude pokračovat ani SEAT Toledo, které se stejně jako Rapid vyrábí v Mladé Boleslavi.

Ukončení výroby se pravděpodobně jedná pouze evropského trhu, jelikož na ruském, indickém a čínském trhu bude model fungovat i nadále. Například v Rusku je Rapid nejprodávanějším vozem značky Škoda a nebylo by dobré ho tak přestat vyrábět.

Jak je to s novými SUV?

Hlavním tahounem mladoboleslavské automobilky budou nové modely SUV. Historicky první SUV od Škodovky byl Yeti, které se přestalo vyrábět. Už letos Škoda uvedla do prodeje velký a tolik očekávaný sedmimístný model Kodiaq. Úplnou novinkou je pak model Karoq, který nahradí Škodu Yeti.

Kodiaq se prodává teprve krátce a je o něj velký zájem. Prodává se dokonce tak dobře, že je automobilka nestíhá vyrábět a na Kodiaqa se čeká až půl roku. Můžeme se těšit na další verze jako je stylové Monte Carlo, sportovnější Sportline nebo Scoutline stvořený pro dobrodružství. Není ani vyloučené, že se objeví rychlé provedení RS, na které si ovšem budeme muset ještě počkat.

Další model, který má dorazit do rodiny škodovských SUV je menší SUV dlouhé kolem 4, 2 metru a zapadá tak přesně mezi hatchbackovou a kombíkovou Fabii. Tento model vyjde za dva roky a nic moc se o něm neví. Dohady ovšem uvádí různé názvy jako Amiq, Yuroq, Eliaq nebo Karuq. Jisté je pouze to, že název bude končit, jako u současných modelů, na písmeno Q.

Karoq bude světu představený 18. května, a to na speciální akci ve Švédsku. Bude to velmi blízký příbuzný Seatu Ateca. Jeho vzhled bude připomínat větší Kodiaq a začne se vyrábět na přelomu července a srpna.