Škoda Enyaq iV – První čistě elektrické SUV značky 8.5.2020

Připravovaný model Škoda Enyaq iV je důležitým krokem při plnění strategie v oblasti elektromobility automobilky Škoda. Jedná se o první sériový vůz značky, který je postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Mezi jeho charakteristické vlastnosti patří velkorysý prostor, emocionální vzhled a ekologický provoz. SUV s čistě elektrickým pohonem se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě automobilky v Mladé Boleslavi.

„Představením vozu Enyaq iV vstupuje společnost ŠKODA AUTO do nové éry. Vůz je skvělým příkladem ofenzívy v oblasti elektromobility. Díky dlouhému dojezdu a krátkým nabíjecím časům nabízí Simply Clever elektromobilitu. Enyaq iV také povyšuje známé přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, nadčasový vzhled a vysoká funkčnost, na novou úroveň. Náš první čistě elektrický vůz na bázi modulární platformy koncernu Volkswagen pro elektromobily vzniká v centru značky Škoda, v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Je to důležitý krok k zajištění budoucnosti výrobního závodu a pracovních míst v mladoboleslavském regionu,“říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier.

Nebývale prostorný

Díky nové koncepci pohonu nabízí Enyaq iV jiné možnosti uspořádání prostoru, a proto i přes komapktní rozměry poskytuje spoustu místa pro cestující i zavazadla. Délka tohoto SUV je 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l a i díky nízké nákladové hraně je možné snadno nakládat těžké a objemné předměty.

Pět výkonových verzí

V základní verzi bude vzadu umístěný motor pohánět kola zadní nápravy. Výkonnější verze mají ještě druhý elektromotor umístěný vpředu. Nejvýkonnější verze může táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg. Na výběr je celkem pět výkonových variant se třemi různými kapacitami akumulátoru. V závislosti na zvolené verzi jsou poháněna zadní kola nebo všechna kola. Dojezd v případě nejvyšší kapacity akumulátoru dosahuje až 500 km v režimu WLTP.

V základní verzi nazvané Enyaq iV 50 má lithium-iontový akumulátor kapacitu 55 kWh a elektromotor produkuje maximální výkon 109 kW. Dojezd této verze je až 340 km. Verze Enyaq iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a akumulátorem s kapacitou 62 kWh nabízí dojezd až 390 km. Nejdelší dojezd až 500 km umožňuje verze Enyaq iV 80 s výkonem 150 kW, pohonem zadních kol a kapacitou akumulátoru 82 kWh. Stejný akumulátor využívá také verze 80X s výkonem 195 kW a verze vRS s výkonem 225 kW. Tyto dvě vrcholné verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol nabízí dojezd 460 km. Nejvýkonnější model zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s a maximální rychlost je 180 km/h.

Tři možnosti dobíjení

Enyaq iV je možné nabíjet třemi způsoby. Vůz lze dobít z běžné domácí zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Další možností je dobíjení pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá dle kapacity akumulátoru 6 až 8 hodin a třetí možností dobíjení je využití rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW. V posledním případě dobití z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálních podmínkách pouze 40 minut.

Nový design interiéru

Chystaná novinka se bude moci pochlubit zcela novým zpracováním interiéru, který vyniká svou prostorností. Nechybí nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu. Dominantou palubní desky je 13" centrální obrazovka, poskytující řidiči všechny důležité informace, které jsou díky nepřetržitému připojení k internetu vždy aktuální.

Předprodej modelu bude startovat již během světové premiéry, která je plánována v tomto roce. Sériová výroba bude zahájena na konci roku 2020 a uvedení na trh je na programu na začátku roku 2021.