www.smucler.cz

Objeví se VW Brouk jako zadokolka s elektrickým pohonem?

15. 11. 2017

Volkswagen stále usilovně pracuje na rozšíření nabídky modelů s elektrickým pohonem. V létě byla například potvrzena informace, že se dočkáme výroby modelu I.D. Buzz, jehož funkční prototyp je dokonce již postaven, zatím však využívá pohon z elektrického Golfu. Tento futuristický mikrobus by se měl na silnicích objevit v roce 2022. Nyní se jedná o tom, jaké další vozy by měly elektrický pohon dostat, a nadějně vypadá návrh, podle kterého by se ho měl dočkat model New Beetle, tedy nástupce legendárního Brouka.

Na základech mikrobusu

Pokud by se pro jeho výrobu vedení rozhodlo, měl by být postavený právě na základech mikrobusu I.D. Buzz, modulární platformě MEB určené pro vozy s elektrickým pohonem. Kromě toho, že by dostal pod kapotu elektomotor, by nastala ještě jedna výrazná změna, nabídl by pohon zadních kol, stejně jako měl jeho předchůdce, který se začal vyrábět v roce 1938.

Předseda Volkswagenu Herbert Diess k návrhu uvedl: „O dalších elektromobilech bude jasno, až rozhodneme, jaké emotivní vozy potřebujeme. Elektrický Beetle by byl podstatně lepší než dnešní model. Měl by blíže k historii, jelikož by disponoval pohonem zadních kol."

Návrat ke kořenům

Pohon zadních kol by byl umožněn právě díky použití modulární platformy MEB, která je velmi flexibilní, a tak je možné ji použít pro vozy s pohonem předních, zadních i všech kol. Zadokolkou by měl být i další elektromobil, hatchback I.D. má začít novou éru moderních elektromobilů značky Volkswagen. Jestli bude mít v případě schválení výroby elektrický Brouk zavazadlový prostor vpředu, jako tomu bývalo dříve, zatím není jasné, rozhodně by se však jednalo o velmi zajímavý prvek.

První generace novodobého modelu Brouk se objevila v roce 1997, díky úspěchu retro konceptu, který se tři roky předtím objevil na autosalonu v Detroitu. V roce 2010 se do výroby dostala druhá generace modelu New Beetle, která je stále v prodeji. Kdy přesně by se případně měla objevit generace třetí, zatím není známo.

Dále by vás mohlo zajímat

Aditivní výroba posouvá limity při vývoji a výrobě vozů

Aditivní výroba je moderní způsob výroby dílů v mnoha různých oblastech. Díky aditivní výrobě je možné vyrábět díly bez použití forem, prakticky eliminuje omezení z hlediska konstrukce a designu a navíc je u řady výrobků několikrát rychlejší oproti běžné výrobě. Možnosti využití této technologie...

číst dále

Jízda modelu Škoda Enyaq iV v číslech

Příchod nového modelu Škoda Enyaq iV znamená velký krok pro značku Škoda v oblasti elektromobility. Jde o první sériově vyráběný model značky postavený na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí typické přednosti vozů značky Škoda, jako je velkorysá nabídka p...

číst dále

Žákovský vůz Slavia očima Jana Kopeckého a Jana Hlouška

Nedávno žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto představili žákovský vůz pro rok 2020. Nyní kvality modelu Slavia otestoval nejrychlejší spolupracovník značky Škoda, závodník Jan Kopecký. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport spolu s novým spolujezdcem Janem Hlouškem vzali žákovský vůz na ...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2020 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl