Honda představila novou generaci luxusního modelu Gold Wing 27.10.2017

Honda již oficiálně představila novou generaci kultovního cestovního motocyklu Gold Wing. Nová Honda GL 1800 Gold Wing stále nabízí jezdci i spolujezdci na zadním sedadle neuvěřitelný luxus, oproti předchůdci je však o poznání lehčí, což se příznivě projevuje při jízdě a manipulaci na místě či v nízkých rychlostech.

Výrazně lehčí a obratnější

Nová generace se může pochlubit zcela novým rámem z hliníkových profilů, který zajišťuje užší stavbu motocyklu, aniž by se snížil komfort, kterým je tato ikona ve světě cestovních motocyklů proslulá. Rám je lehčí než tomu bylo doposud a odlehčením prošel i motor, díky tomu je novinka v závislosti na provedení až o 45 kilogramů lehčí, pohotovostní hmotnost začíná na 365 kilogramech.

Díky nižší hmotnosti se mnohem snáze vypořádá s jízdou ve městě a více se tak hodí i na každodenní použití. Zlepšená je i aerodynamika, menší a propracovanější kapotáž však stále ochrání jezdce před větrem a nepřízní počasí a také se podílí na nižší spotřebě. Honda deklaruje o 20 % nižší spotřebu paliva, což rozhodně není zanedbatelné, a mohlo tak dojít ke zmenšení nádrže o 4 litry při zachování stejného dojezdu. Nádrž nyní pojme 21 litrů paliva.

Skromná výbava? To opravdu ne.

Standardně dodávané boční kufry jsou o něco menší než dříve, protože průzkum, který Honda provedla, ukázal, že maximální kapacitu stejně naprostá většina majitelů nevyužije. Při výběru verze Tour dostanete ještě horní kufr s opěrkou spolujezdce, do kterého bez problémů umístíte dvě integrální přilby.

A jakou luxusní výbavu vlastně Gold Wing nabízí? Začněme například s elektricky nastavitelným plexištítem, který byl nahrazen menším oproti předchozí generaci, přikoupit však půjde i větší varianta a vybrat si můžete také deflektory na ruce a nohy. Jistě potěší i vyhřívané sedadlo a rukojeti, bezkontaktní zapalování, LED světlomety, airbag nebo multimediální systém nabízející široké možnosti konektivity. K systému lze připojit mobilní telefon přes Bluetooth či Apple CarPlay. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem je umístěn sedmipalcový displej, na kterém si můžete zobrazit například navigaci.

Pohodlí zaručeno

Odpružení je vyřešeno pomocí zcela přepracovaného systému zavěšení, přední kolo je odpruženo pomocí centrálního tlumiče a o řízení se starají dvě řídící tyče. Tumení předního i zadního kola je elektronicky nastavitelné a přizpůsobuje se podle zvoleného jízdního režimu. Vybíat lze ze čtyř různých režimů - Tour, Sport, Eco a Rain.

Překvapí dynamikou

Srdcem motocyklu je plochý šestiválec o objemu 1 833 ccm a většina jeho částí je oproti předchůdci nová nebo alespoň upravená. Výkon motoru činí 126 koní a maximální točivý moment 170 Nm je k dispozici při 4 500 otáčkách za minutu. Výrazná změna je v podobě elektrické škrtící klapky, jejíž chování se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.

Vybrat si můžete buď manuální převodovku se šesti převodovými stupni nebo sedmistupňovou automatickou převodovku DCT. Gold Wingu nechybí ani zpátečka, která je u motocyklu této váhové kategorie velmi užitečná a je vybaven asistentem rozjezdu do kopce, který ke své funkci využívá ABS. Cena nového modelu zatím nebyla zveřejněna, lze však předpokládat, že bude podobná jako u předchozí generace.