Golf byl v roce 2020 znovu nejoblíbenějším vozem Němců i Evropanů 11.1.2021

> Golf je „mistrem Evropy“ 2020: nejprodávanějším vozem v Německu i v Evropě
> Výrazný nárůst objednávek od dokončení generační obměny s osmi verzemi modelu Golf – v současnosti má každý třetí Golf hybridní pohon
> Šéf Volkswagenu Ralf Brandstätter: „Golf zaujal v roce 2020 pozici, která mu náleží"

Golf, ikona značky Volkswagen osobní vozy, se od podzimu 2020 těší ještě větší poptávce. Od té doby je k dispozici všech osm verzí modelu Golf. Golf byl v uplynulém roce s 312 000 dodanými vozy znovu nejprodávanějším automobilem v Evropě. Také v Německu byl trendsetter   z Wolfsburgu v loňském roce znovu nejžádanějším vozidlem. Německým zákazníkům bylo předáno 133 900 vozů Golf. „Golf zaujal i v roce 2020 pozici, která mu náleží,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen.

„S modelem Golf 8 plynule navazujeme na úspěchy předchozích generací. Tento vůz je po technické stránce v mnoha ohledech i nadále měřítkem,“ řekl Brandstätter. „Poté, co koronavirus přerušil na jaře zahájený proces uvádění osmé generace Golfu na trh, dokázal Golf ve druhém pololetí utrpěné ztráty dohnat. Především dostupnost všech důležitých verzí modelu Golf, jakými jsou například GTI 3, GTD 4 a GTE 5, byla ve třetím čtvrtletí pro Golf větrem do plachet,“ dodal Brandstätter. K vedoucí pozici přispěla také silná poptávka po hybridních modelech. Na konci roku měl každý třetí objednaný Golf hybridní pohon. Ve druhé polovině roku bylo do provozu uvedeno 179 000 z celkem 312 000 vozů Golf dodaných zákazníkům v celé Evropě, což dokládá dynamiku vývoje prodeje v uvedeném období.

Na konci roku stál Golf v Německu s velkým odstupem v čele statistiky registrací, následován dalšími dvěma modely značky Volkswagen, Tiguan a Passat. Až na čtvrtém místě žebříčku nejprodávanějších modelů byl konkurenční vůz.


Německý motoristický tisk se ve svých hodnoceních shodl na tom, že Golf je nejlepším vozem kompaktní třídy. Golf loni zvítězil ve všech 16 srovnávacích testech časopisů Auto Motor und Sport, Auto Bild a Auto Zeitung. Tento názor sdílejí také zákazníci, díky nimž se Golf stal znovu jedničkou na trhu. „Děkuji všem zákazníkům za jejich důvěru. Můj velký dík však patří také celému našemu týmu, který odvedl skvělou práci v náročných podmínkách koronavirové pandemie,“ řekl Brandstätter.


1) Golf eTSI (110 kW/150 k) – spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 6,1 – 5,9; mimo město 4,1 – 3,9; kombinovaná 4,8 – 4,6; kombinované emise CO 2 v g/km: 111 – 106; třída hospodárnosti: A.
2) Golf eHybrid – spotřeba paliva (EU) v l/100 km: kombinovaná 1,4 – 1,2; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 11,6 – 11,0; kombinované emise CO 2 v g/km: 31 – 28; třída hospodárnosti: A+.
3) Golf GTI (180 kW/245 k) – spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 9,0 – 8,6; mimo město 5,6 – 5,3; kombinovaná 6,9 – 6,5; kombinované emise CO 2 v g/km: 157 – 149; třída hospodárnosti: D-C.
4) Golf GTD (147 kW/200 k, 7stupňová převodovka DSG) – spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 5,4, mimo město 3,9, kombinovaná 4,4; emise CO 2 v g/km (kombinované): 117; třída hospodárnosti: A.
5) Golf GTE – spotřeba paliva (EU) v l/100 km: kombinovaná 1,5; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 11,4; kombinované emise CO 2 v g/km: 34; třída hospodárnosti: A+.