Pojďte si s námi zasoutěžit! Ulovte naší tramvaj či autobus. Více zde 

Euro NCAP 16.4.2017

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezávislá společnost, která testuje vozidla na náraz. Provádí tak nárazové zkoušky několika typů. Hodnocení ochrany posádky se uděluje v hvězdičkách, kterých může být maximálně 5. Euro NCAP byla založena v roce 1996.

Testy Euro NCAP často dokáží ovlivnit prodeje vozů. Pokud dostane vůz velmi špatné hodnocení, jeho prodeje velkým podílem klesají. Vozy od světových výrobců však obvykle mají dobrá hodnocení, protože výrobci s těmito zkouškami počítají, a tak nabízí bezpečné vozy nabité asistenčními systémy.

Části nárazových zkoušek Euro NCAP

  • čelní náraz do deformovatelné bariéry v rychlosti 64 kilometrů v hodině na 40% přední části vozu
  • boční náraz konstrukcí s rychlostí 50 km/h a rozměry 1500 x 500 mm
  • boční náraz vozu na sloupek (254 mm) v rychlosti 29 km/h (simulace bočního nárazů do průměrně vzrostlého stromu)
  • zkouška ohleduplnosti k chodcům při nárazů v rychlosti 40 km/h
  • bezpečnost dětí v dětské autosedačce
  • kvalita a přesnost jízdních asistentů

Dříve byly testy založeny poluze na prvních třech zkouškách. Automobily ovšem začaly splňovat testy téměř vždy na 5 hvězdiček, a tak byla zvýšena náročnost testování. Pro samotné vyhodnocení jsou používány figuríny se senzory zrychlení. Díky těmto senzorům lze zjistit, jak jsou zatíženy jednotlivé části těla při nárazech.

Počet bodů v testu Euro NCAP

  • 1 - 8 | 1 hvězdička
  • 9-16 | 2 hvězdičky
  • 17-24 | 3 hvězdičky
  • 25-32 | 4 hvězdičky
  • 33-40 | 5 hvězdiček

Na následujícím obrázku můžete vidět hodnocení bezpečnosti nové Škody Superb.