AdBlue 9.8.2016

AdBlue je název kapalného aditiva, které se používá k redukování výfukových plynů naftových motorů ke splnění emisních limitů. Chemicky se jedná o roztok močoviny a vody. Adblue má teplotu tuhnutí -11 °C, proto mají vozidla systém k ohřevu nádrže. Roztok je vstřikován před katalyzátor výfukových plynů, tam se rozkládá, reaguje s oxidy dusíku a z výfuku pak odchází neškodné přírodní produkty – vodní pára a dusík. Systém AdBlue se využívá již v celém koncernu Volkswagen.

Spotřeba a doplňování AdBlue

Spotřeba AdBlue závisí na tom, jak přísné emisní limity musíte v zemi se svým vozem splňovat. Roli na spotřebě má také způsob jízdy. Obecně se pohybuje kolem 0,8 - 2,0 litru na 1000 km. 

U vozů, které AdBlue využívají, je zapotřebí speciální nádrže. Tato kapalina se musí dolévat. Původním záměrem výrobců bylo, aby se AdBlue doplňovalo společně výměnou oleje v servisu, zpravidla je však tento úkon nutné provést dříve. Objem nádrže se pohybuje v rozmezí od 4 do 25 litrů.

Podmínky ke vzniku reakce

Podmínkou ke vzniku dané reakce močoviny s výfukovými plyny je dostatečná teplota výfukových plynů. Proto je systém vybaven čidly teploty a AdBlue je do výfukových plynů dávkováno až po dosažení potřebné teploty.