Systém Start/Stop

25. 8. 2016

V souvislosti se snižováním emisí CO2 byl zaveden systém Start and Stop. Jedná se o systém, který v ideálních podmínkách dokáže motor vypnout. Nemyslíme tím vypnout motor za jízdy, ale v případě, že automobil zastaví. Spousta řidičů tento systém již využívá, protože bez něj se nové vozy již snad ani neprodávají.

Ideálními podmínkami se rozumí teplý motor, ztlumená klimatizace nebo spuštěná na nižší výkon a okolní teplota vyšší než 5 stupňů Celsia. Myšlenka je pak jednoduchá. Motor neběží, nepotřebuje palivo, šetří. Údajně by měl systém ušetřit na 100 kilometrech průměrného městského provozu až 8 % pohonných hmot.

Nevýhody systému Start and stop

Začněme nevýhodami systému. Pokud budeme brát v úvahu, že jsou ideální podmínky pro spuštění systému a vypnutí motoru, musíme zauvažovat také nad efektivitou vypnutí. Pokud zastavíme například na 30 vteřin na semaforu, pravděpodobně systém ušetří více paliva, než by tomu bylo u zapnutého motoru. Pokud ale zastavíme na pár vteřin, motor zhasne a my ho hned nastartujeme, efektivní to moc nebude.

Měli bychom také uvést za zajímavé, že nikdo nikde neudává opotřebení motoru. Ať už se jedná o studený či teplý start, obecně startování neprospívá žádnému motoru. Takže pokud bydlíte ve středně velkém městě, jedete do centra, motor je schopen zhasnout třeba i 10 krát. Deset startů za několik minut určitě není k motoru šetrné.

Máme tu tedy opotřebení motoru, díky častým startům v průměru na méně než 20 vteřin, možná i vyšší spotřebu paliva... To nezní jako výhodný systém. Bohužel emise jsou měřeny podle normovaných testů, které pro tento systém nabízejí ideální podmínky, v provozu je to však něco jiného. Každý by si měl o systému Start and Stop udělat vlastní názor. A výhody? Možná příště...

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda stále chce vyrábět levný vůz pro indický trh

Nedávné námluvy automobilky  Škoda s indickou automobilkou Tata Motors sice nedopadly úspěšně, když společnosti ukončily jednání o partnerství , jehož cílem měla být výroba levného automobilu určeného především pro indický trh, ale tyto plány rozhodně zcela nepohřbila. Volkswagen totiž chce ...

číst dále

Škoda Karoq je konečně v prodeji!

Dnes oficiálně začal prodej nového modelu mladoboleslavské automobilky v České republice. Je to právě nové SUV Karoq , které se po dlouhém čekání konečně dočkalo uvedení do prodeje. Karoq již prošel předprodejní fází, která byla velmi úspěšná, a lze tak předpokládat, že zájem o tento nový model...

číst dále

Volkswagen investuje do elektrických pohonů pro užitková vozidla

Volkswagen Group vidí budoucnost v pohonu pomocí elektrické energie, a tak už neplánuje nabízet s elektrickým pohonem pouze osobní vozy, ale elektromotry by měly dostat také užitkové a nákladní vozy a autobusy. Elektrické pohony v nákladních vozidlech a autobusech, které má na starosti divize Vo...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl