www.smucler.cz

Systém Start/Stop

25. 8. 2016

V souvislosti se snižováním emisí CO2 byl zaveden systém Start and Stop. Jedná se o systém, který v ideálních podmínkách dokáže motor vypnout. Nemyslíme tím vypnout motor za jízdy, ale v případě, že automobil zastaví. Spousta řidičů tento systém již využívá, protože bez něj se nové vozy již snad ani neprodávají.

Ideálními podmínkami se rozumí teplý motor, ztlumená klimatizace nebo spuštěná na nižší výkon a okolní teplota vyšší než 5 stupňů Celsia. Myšlenka je pak jednoduchá. Motor neběží, nepotřebuje palivo, šetří. Údajně by měl systém ušetřit na 100 kilometrech průměrného městského provozu až 8 % pohonných hmot.

Nevýhody systému Start and stop

Začněme nevýhodami systému. Pokud budeme brát v úvahu, že jsou ideální podmínky pro spuštění systému a vypnutí motoru, musíme zauvažovat také nad efektivitou vypnutí. Pokud zastavíme například na 30 vteřin na semaforu, pravděpodobně systém ušetří více paliva, než by tomu bylo u zapnutého motoru. Pokud ale zastavíme na pár vteřin, motor zhasne a my ho hned nastartujeme, efektivní to moc nebude.

Měli bychom také uvést za zajímavé, že nikdo nikde neudává opotřebení motoru. Ať už se jedná o studený či teplý start, obecně startování neprospívá žádnému motoru. Takže pokud bydlíte ve středně velkém městě, jedete do centra, motor je schopen zhasnout třeba i 10 krát. Deset startů za několik minut určitě není k motoru šetrné.

Máme tu tedy opotřebení motoru, díky častým startům v průměru na méně než 20 vteřin, možná i vyšší spotřebu paliva... To nezní jako výhodný systém. Bohužel emise jsou měřeny podle normovaných testů, které pro tento systém nabízejí ideální podmínky, v provozu je to však něco jiného. Každý by si měl o systému Start and Stop udělat vlastní názor. A výhody? Možná příště...

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda připravuje SUV s elektrickým pohonem ve verzi RS

Automobilka Škoda již za pár let představí sportovní elektromobil, který bude nést označení RS. V letošním roce přibude k Octavii RS sedmimístný Kodiaq RS, za dva nebo tři roky bychom se však měli dočkat prvního sportovně zaměřeného SUV elektromobilu, který se objeví v nabídce mladoboleslavké ...

číst dále

Jaký bude Volkswagen T-Cross?

Volkswagen plánuje v roce 2020 nabízet 12 modelů SUV včetně crossoverů, k dosažení tohoto cíle má přispět také chystaný crossover nazývaný T-Cross. T-Cross bude vůbec nejmenším zástupcem těchto populárních kategorií, který se bude v nabídce německé automobilky nacházet. Překvapivě prostorný ...

číst dále

Volkswagen zajel rekordní čas na slavném Pikes Peaku

Volkswagen se díky závodnímu vozu I.D. R Pikes Peak nesmazatelně zapsal do historie závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb”. Francouzský závodník Romain Dumas dokázal zvítězit s elektromobilem, který se pyšní výkonem 500 kW (680 k), a stanovil nový nejrychlejší čas nejen v kategori...

číst dále

Z našeho Instagramu

Autocentrum Jan Šmucler
SEATu Ateca černá sluší. 👌 Jak se vám líbí? #seat #atea #seatateca #suv #seatfans #seatlife #car #cars #instacar #auto #usmuclera
Autocentrum Jan Šmucler
Vybrat lak nového vozu je mnohdy těžké rozhodnutí. S našimi ukázkovými vzorky to však jde alespoň o něco snáze. Jakou barvu vozu máte nejraději? 🙂 #usmuclera #volkswagen #vw #skoda #seat #car #cars #auto #paint #colour
Autocentrum Jan Šmucler
Volkswagen Tiguan je neskutečně elegantní fešák. 👌 #volkswagen #tiguan #vwtiguan #vw #usmuclera #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Krásný pohled. Nemyslíte? 👌🙂 #usmuclera #volkswagen #polo #vwpolo #vw #vwlover #vwworld #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
U nás opravdu je, na co se dívat. 😉😍 #seat #ibiza #seatibiza #usmuclera #car #cars #instacar #auto
Autocentrum Jan Šmucler
Stále nemůžeme zapomenout na podzimní focení T-Rocu. Opravdu si nás získal. 👌 #volkswagen #troc #vwtroc #volkswagentroc #vw #vwworld #car #cars #instacar #auto #suv #crossover #tsi
více zábavy na našem Instagramu




© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl