www.smucler.cz

Systém Start/Stop

25. 8. 2016

V souvislosti se snižováním emisí CO2 byl zaveden systém Start and Stop. Jedná se o systém, který v ideálních podmínkách dokáže motor vypnout. Nemyslíme tím vypnout motor za jízdy, ale v případě, že automobil zastaví. Spousta řidičů tento systém již využívá, protože bez něj se nové vozy již snad ani neprodávají.

Ideálními podmínkami se rozumí teplý motor, ztlumená klimatizace nebo spuštěná na nižší výkon a okolní teplota vyšší než 5 stupňů Celsia. Myšlenka je pak jednoduchá. Motor neběží, nepotřebuje palivo, šetří. Údajně by měl systém ušetřit na 100 kilometrech průměrného městského provozu až 8 % pohonných hmot.

Nevýhody systému Start and stop

Začněme nevýhodami systému. Pokud budeme brát v úvahu, že jsou ideální podmínky pro spuštění systému a vypnutí motoru, musíme zauvažovat také nad efektivitou vypnutí. Pokud zastavíme například na 30 vteřin na semaforu, pravděpodobně systém ušetří více paliva, než by tomu bylo u zapnutého motoru. Pokud ale zastavíme na pár vteřin, motor zhasne a my ho hned nastartujeme, efektivní to moc nebude.

Měli bychom také uvést za zajímavé, že nikdo nikde neudává opotřebení motoru. Ať už se jedná o studený či teplý start, obecně startování neprospívá žádnému motoru. Takže pokud bydlíte ve středně velkém městě, jedete do centra, motor je schopen zhasnout třeba i 10 krát. Deset startů za několik minut určitě není k motoru šetrné.

Máme tu tedy opotřebení motoru, díky častým startům v průměru na méně než 20 vteřin, možná i vyšší spotřebu paliva... To nezní jako výhodný systém. Bohužel emise jsou měřeny podle normovaných testů, které pro tento systém nabízejí ideální podmínky, v provozu je to však něco jiného. Každý by si měl o systému Start and Stop udělat vlastní názor. A výhody? Možná příště...

Dále by vás mohlo zajímat

SEAT dostal na starost vývoj CNG pohonu pro celý koncern

Španělská automobilka SEAT bude vyvíjet techniku pro vozy s pohonem na CNG ( stlačený zemní plyn ) pro celý celý koncern Volkswagen. O vývoj se bude start technické centrum SEATu, kde pracuje přes tisíc inženýrů. Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vidí v pohonu vozů na CNG ...

číst dále

Žáci učiliště Škoda navrhují studii kabrioletu Karoq

V podnikovém učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi navrhují žáci zajímavou studii vozu - Karoq  kabriolet. V minulých letech žáci postavili celkem čtyři vozy, nyní se rozhodli pro nejnovější SUV v nabídce značky a přišli s neobvyklým nápadem udělat z něj kabriolet. Za vývojem studie stojí žáci ...

číst dále

ŠmucleRace #01 | VW T-Roc

Máme tady první testovaný vůz z programu ŠmucleRace! Před pár dny jsme dostali na test nejmenší SUV v nabídce Volkswagenu. Samozřejmě se jedná o model Volkswagen T-Roc, který hned při svém představení vzbudil velkou vlnu pozitivních ohlasů díky svému atraktivnímu designu. T-Roc nás doprováze...

číst dále
© 2018 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl