www.smucler.cz

Systém Start/Stop

25. 8. 2016

V souvislosti se snižováním emisí CO2 byl zaveden systém Start and Stop. Jedná se o systém, který v ideálních podmínkách dokáže motor vypnout. Nemyslíme tím vypnout motor za jízdy, ale v případě, že automobil zastaví. Spousta řidičů tento systém již využívá, protože bez něj se nové vozy již snad ani neprodávají.

Ideálními podmínkami se rozumí teplý motor, ztlumená klimatizace nebo spuštěná na nižší výkon a okolní teplota vyšší než 5 stupňů Celsia. Myšlenka je pak jednoduchá. Motor neběží, nepotřebuje palivo, šetří. Údajně by měl systém ušetřit na 100 kilometrech průměrného městského provozu až 8 % pohonných hmot.

Nevýhody systému Start and stop

Začněme nevýhodami systému. Pokud budeme brát v úvahu, že jsou ideální podmínky pro spuštění systému a vypnutí motoru, musíme zauvažovat také nad efektivitou vypnutí. Pokud zastavíme například na 30 vteřin na semaforu, pravděpodobně systém ušetří více paliva, než by tomu bylo u zapnutého motoru. Pokud ale zastavíme na pár vteřin, motor zhasne a my ho hned nastartujeme, efektivní to moc nebude.

Měli bychom také uvést za zajímavé, že nikdo nikde neudává opotřebení motoru. Ať už se jedná o studený či teplý start, obecně startování neprospívá žádnému motoru. Takže pokud bydlíte ve středně velkém městě, jedete do centra, motor je schopen zhasnout třeba i 10 krát. Deset startů za několik minut určitě není k motoru šetrné.

Máme tu tedy opotřebení motoru, díky častým startům v průměru na méně než 20 vteřin, možná i vyšší spotřebu paliva... To nezní jako výhodný systém. Bohužel emise jsou měřeny podle normovaných testů, které pro tento systém nabízejí ideální podmínky, v provozu je to však něco jiného. Každý by si měl o systému Start and Stop udělat vlastní názor. A výhody? Možná příště...

Dále by vás mohlo zajímat

Scala přijíždí na český trh! Kolik stojí?

Škoda Scala přichází na český trh a právě dnes začínají všichni autorizovaní obchodní partneři přijímat na nový model v nabídce značky první objednávky. Základní cena modelu Scala se zážehovým motorem 1.0 TSI s výkonem 70 kW a pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Ambition je 369 900 Kč...

číst dále

Volkswagen Užitkové vozy jedničkou na českém trhu

Volkswagen Užitkové vozy si udržel dominantní postavení na českém trhu v kategorii lehkých užitkových vozů (M1 a N1) i v roce 2018. Dlouhodobá jednička tuzemského trhu se může pochlubit dokonce rekordním počtem dodaných vozidel. K prodejním úspěchům výrazně pomohly nejen tradičně velmi úspěšné m...

číst dále

Volkswagen Golf GTI TCR na českém trhu!

Volkswagen Golf GTI TCR měl světovou premiéru v květnu 2018 na Setkání GTI v rakouském městě Reifnitz u jezera Wörthersee, tehdy však ještě jako koncept. Neuplynul ani rok a čeští prodejci osobních vozů Volkswagen včetně Autocentra Jan Šmucler přijímají objednávky na sériovou verzi této exkluz...

číst dále

Z našeho Instagramu

více zábavy na našem Instagramu




© 2019 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl