Systém Start/Stop

25. 8. 2016

V souvislosti se snižováním emisí CO2 byl zaveden systém Start and Stop. Jedná se o systém, který v ideálních podmínkách dokáže motor vypnout. Nemyslíme tím vypnout motor za jízdy, ale v případě, že automobil zastaví. Spousta řidičů tento systém již využívá, protože bez něj se nové vozy již snad ani neprodávají.

Ideálními podmínkami se rozumí teplý motor, ztlumená klimatizace nebo spuštěná na nižší výkon a okolní teplota vyšší než 5 stupňů Celsia. Myšlenka je pak jednoduchá. Motor neběží, nepotřebuje palivo, šetří. Údajně by měl systém ušetřit na 100 kilometrech průměrného městského provozu až 8 % pohonných hmot.

Nevýhody systému Start and stop

Začněme nevýhodami systému. Pokud budeme brát v úvahu, že jsou ideální podmínky pro spuštění systému a vypnutí motoru, musíme zauvažovat také nad efektivitou vypnutí. Pokud zastavíme například na 30 vteřin na semaforu, pravděpodobně systém ušetří více paliva, než by tomu bylo u zapnutého motoru. Pokud ale zastavíme na pár vteřin, motor zhasne a my ho hned nastartujeme, efektivní to moc nebude.

Měli bychom také uvést za zajímavé, že nikdo nikde neudává opotřebení motoru. Ať už se jedná o studený či teplý start, obecně startování neprospívá žádnému motoru. Takže pokud bydlíte ve středně velkém městě, jedete do centra, motor je schopen zhasnout třeba i 10 krát. Deset startů za několik minut určitě není k motoru šetrné.

Máme tu tedy opotřebení motoru, díky častým startům v průměru na méně než 20 vteřin, možná i vyšší spotřebu paliva... To nezní jako výhodný systém. Bohužel emise jsou měřeny podle normovaných testů, které pro tento systém nabízejí ideální podmínky, v provozu je to však něco jiného. Každý by si měl o systému Start and Stop udělat vlastní názor. A výhody? Možná příště...

Dále by vás mohlo zajímat

Škoda začala stavět novou lakovnu v Mladé Boleslavi

Automobilka Škoda před několika dny začala s výstavbou nové lakovny ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Základní kámen lakovny položili M ichael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda za oblast výroby a logistiky, Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda za oblast lids...

číst dále

Prodáváme i servisujeme elektromobily Volkswagen

Víte, že prodáváme a servisujeme elektromobily Volkswagen ? A víte, že jsme jediní v Plzeňském kraji? Pokud chcete ušetřit tisíce korun ročně za náklady na palivo a jezdit bez starostí, přijďte k nám a zjistěte o elektromobilech více informací. Objevte nové elektromobily s označením GTE, e-U...

číst dále

Digitální přístrojový panel

Digitální přístrojový panel, zvaný také Active Info Display, je moderní náhradou klasických analogových přístrojů s malou informační obrazovkou. Digitální přístrojový štít přináší řidiči mnohem více informací a výhodou je také to, že jsou zobrazeny přehledně, takže neodvádí řidičovu pozornost. ...

číst dále
© 2017 Autocentrum Jan Šmucler, s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl