Volkswagen představil nový motor, který bude kromě benzínu spalovat i stlačený zemní plyn, 1.0 TGI v rámci probíhající změny v nabídce motorů u koncernových automobilů skupiny Volkswagen. Pohonné jednotky o objemech 1,4 a 1,8 litru budou nahrazeny novým čtyřválcem 1.5 TSI. Menší pohonná ústrojí budou nahrazena právě představeným tříválcem 1.0 TGI.

Automobilů na CNG bude přibývat
Před několika lety se zdálo, že se motory na CNG díky své výhodě v podobě nízkých provozních nákladů, rychle prosadí. Jenže nebyl dostatek plnicích stanic, a tak se jejich rozvoj zpomalil. Situace se však pomalu mění, takže lze předpokládat, že na silnicích budeme automobilů poháněných stlačeným zemním plynem vídat stále více.
Nový motor přeplňovaný turbodmychadlem nabídne výkon 66 kW. Pyšní se inovativním řízením spalovacího procesu, díky čemuž má vůz nižší hodnoty emisí. Aby se katalyzátor rychle ohřál na provozní teplotu a plnil tak co nejlépe svoji funkci, dva válce spalují bohatou směs a jeden chudou. Nová je také vyhřívaná Lambda sonda, která se ohřeje do deseti sekund po nastartování motoru.
Litrový tříválec bude k dostání například v modelech Volkswagen Polo nebo SEAT Ibiza. Objevit by se měl i ve Škodě Fabia
Dále by vás mohlo zajímat
26. 1. 2021
> ID.3 se stal Flotilovým elektroautem roku 2021 na základě hlasování odborné poroty > Modely ID.3 a Golf bodovaly druhými místy v kategoriích Ekologické vozy a Referentské vozy > Prestižní anketa o nejlepší flotilové automobily se uskutečnila již poosmé Značka Vol...
19. 1. 2021
Nový Caddy je tu. Kolik je v něm místa? To zjistí Vašek v testu.
14. 1. 2021
ŠKODA AUTO dodala zákazníkům v roce 2020 celkem 1 004 800 vozů a již posedmé v řadě tak překonala milionovou hranici. Na pozadí náročné situace spojené s pandemií koronaviru tento výsledek jasně potvrzuje účinnost přijatých opatření na podporu prodeje. Po uzavření českých výrobních závodů a doč...