Euro 6 5.12.2016

Euro 6 je variantou emisní normy Euro pro automobily. Tyto normy jsou napojeny na Evropskou unii a stanovují maximální hodnoty škodlivin výfukových plynů a to jak benzínových, tak dieselových motorů. Normy zahrnují maximální hodnoty oxidu uhelnatého (CO), oxidu dusíku (NO x ), uhlovodíků (HC) a pevných částic.

Euro 6 je emisní norma platná od 1. ledna roku 2015, prochází však postupnými úpravami. Emisní normy Euro ale platí již od roku 1993. Vše to začalo normou Euro 1 - ta vyžadovala instalaci třícestného katalyzátoru a lambda sondy. Od té doby jsme již pokročili hodně daleko.

Emisní norma Euro 6 vyžaduje u menších vozidel speciální filtr na oxid dusíku. U větších a těžších, případně výkonnějších, vozů je zapotřebí využití speciální nádrže na AdBlue. Tato kapalina se musí dolévat. Původním záměrem výrobců bylo, aby se AdBlue doplňovalo společně výměnou oleje v servisu, zpravidla je však tento úkon nutné provést dříve. Objem nádrže se pohybuje v rozmezí od 4 do 25 litrů.

Zdroj: http://www.acea.be/industry-topics/tag/category/euro-standards

Všechny nově vyrobené vozy by měly plnit emisní normu Euro 6. Cena se oproti vozům s emisní normou Euro 5 zvýšila naštěstí jen poměrně mírně. U nového Superbu zaplatíte asi o 20 000 korun více, než tomu bylo u předchozí verze. Nárůst ceny je viditelný u většiny prodávaných automobilů napříč značkami, u modelů z koncernu Volkswagen tedy také došlo k mírnému nárůstu cen. Je to však způsobeno nejen instalací potřebných opatření, ale také třeba vyšší poptávkou po nových modelech SEAT, Škoda či VW nebo rozšířením sériové výbavy. Koneckonců standard základní výbavy se u těchto značek zvyšuje pravidelně  u všech nabízených modelů.